مهم ترین چیزهایی که باید در مورد محصولات مراقبت از پوست بدانید

منبع: فرزند

135

1399/5/26

01:32


مهم ترین چیزهایی که باید در مورد محصولات مراقبت از پوست بدانید

محصولات مراقبت از پوست بخش مهمی از خریدهای ما را شامل می‌شوند. از جمله این محصولات ضد آفتاب و ماسک صورت است. در این مقاله قصد داریم تا تمامی نکاتی که هنگام خرید ضد آفتاب و ماسک صورت باید در نظر داشته باشید، شرح دهیم

ضدآفتاب

طبق اعلام مرکز کنترل‌کننده بیماری ایالات متحده، سرطان پوست از شایع‌ترین سرطان‌ها در آمریکاست. همانطور که خود بهتر می‌دانید مهم‌ترین علت این بیماری، عدم محافظت از پوست در برابر پرتوهای خطرناک نور خورشید است. اینجاست که اهمیت ضدآفتاب‌ها به عنوان مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست، بیش از گذشته آشکار می‌شود.

چه ضدآفتابی را باید انتخاب کرد؟

براساس پیشنهادهای انجمن پوست آمریکا (ADA) بهترین ضدآفتاب، ضدآفتابی است که قادر به محافظت از پوست شما در برابر ۲ اشعه خطرناک خورشید UVA و UVB باشد. UVA باعث پیری زودرس پوست و چین و چروک و UVB علت اصلی آفتاب‌سوختگی است. هر دو این پرتوها، از دلایل اصلی ابتلا به سرطان پوست هستند.

دیگر فاکتور مهم در انتخاب یک ضدآفتاب خوب، توجه به SPF

SPF به ما می‌گوید که این محصولات مراقبت از پوست تا چه میزان در برابر پرتوهای خطرناک خورشید از پوستمان محافظت می‌کند. بر اساس پیشنهادهای متخصصان پوست، حداقل SPF باید ۳۰ باشد. باید بدانید که SPF15 تا ۹۳% و SPF30 تا ۹۷% از پوست محافظت می‌کند.

ضدآفتاب باید روی تمام سطح پوست بدون محافظ (زمانی که زیر تابش مستقیم خورشید قرار دارید) استفاده شود. توجه داشته باشید، نیم ساعت قبل از خروج از منزل، ضدآفتاب خود را بر روی تمامی قسمت‌های عریان پوست بزنید. اگر شنا می‌کنید، بهتر است بعد از هر بار خارج شدن از آب، از ضدآفتاب استفاده نمایید.

توجه نمایید هیچ ضدآفتابی ۱۰۰% از شما در برابر آفتاب محافظت نمی‌کند. بنا به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در کنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست (ضدآفتاب)، از لباس‌های محافظت کننده مانند کلاه، لباس‌ شنا ضد آفتاب و غیره استفاده کنید.

به نوع پوست خود توجه کنید

در صورتی که پوست چرب و مستعد آکنه دارید، مطمئن شوید که ضدآفتاب شما برچسب “non- comedogenic” داشته باشد. این برچسب به شما این اطمینان را می‌دهد که ضدآفتاب شما باعث بسته شدن منافذ پوستی نخواهد شد.

در صورتی‌که پوستی خشک دارید، ضدآفتابی را انتخاب کنید که ترکیبات آبرسان داشته باشد. حتی می‌توانید از یک نرم‌کننده همراه آن استفاده نمایید.

برای پوست‌های حساس، ضدآفتاب مینرال یا ضدآفتاب فیزیکی را پیشنهاد می‌دهیم. ضدآفتاب‌های فیزیکی با داشتن ترکیباتی مانند زینک اکسید و تیتانیم اکسید بهترین محصولات مراقبت از پوست‌اند که از آن به خوبی در برابر پرتوهای خطرناک خورشید محافظت می‌کنند. این دو ترکیب سبب سوزش یا سوختن چشم نخواهند شد ولی از پوست همچون یک سد قوی در برابر آفتاب محافطت می‌کنند.

بهترین ضدآفتاب همانی است که با پوست شما در هارمونی کامل است

ضدآفتاب‌های شیمیایی از ترکیباتی همچون آووبنزون و اکسی‌بنزون در ساختار خود استفاده می‌کنند. این ترکیبات باعث جذب پرتوهای UV به خود شده و مانع از نفوذ آن‌ها به اعماق پوست می‌گردد. این ترکیبات در افراد با پوست‌های حساس می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود. این ضدآفتاب‌ها بدون بخشیدن رنگ سفید یا گچی به پوست، به راحتی روی آن پخش می‌شوند.

بهترین نوع ضدآفتاب کدام است: ضدآفتاب‌های اسپری شکل، لوسیونی، ژلی یا جامد؟

مهم آن است محصولات مراقبت از پوست (ضدآفتاب) باید کاملا سازگار با پوستتان باشد. انتخاب نوع ضد آفتاب مانند: ژل، اسپری، لوسیون و غیره به سلیقه شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید ضدآفتاب‌ها تنها زمانی قادر به محافظت از پوست هستند که به اندازه صحیح مصرف شوند. گفته می‌شود باید بر روی پوست عریان، به اندازه ۱ اونس ضدآفتاب استفاده شود (یعنی به اندازه حجم یک توپ گلف). فراموش نکنید که ضدآفتاب خود را هر دو ساعت یکبار تمدید کنید.

اگر از اسپری‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنید، برای تمدید آن باید آن را بر روی دستان خود اسپری کرده و سپس با استفاده از انگشتان خود بر روی قسمت‌های مختلف صورت ماساژ دهید.

ماسک صورت، از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست

ماسک‌های صورت یکی از محصولات بسیار پرطرفدار در زمینه مراقبت پوستی هستند. علت این همه محبوبیت را می‌توان در استفاده راحت، حس خوشایند و نتیجه‌گیری سریع بلافاصله بعد از استفاده، جست‌وجو کرد. یکی از مزایای ماسک‌های صورت، سفت کردن و تحریک پوست، بلافاصله پس از مصرف آنان است.

در ادامه همه نکاتی که هنگام خرید ماسک صورت باید از آن‌ها آگاه باشید، شرح داده خواهد شد.

به چه دلیل باید از ماسک صورت استفاده کرد؟

آیا باید همگی افراد از ماسک‌های صورت استفاده نمایند؟ جواب این سوال، بله است. ماسک‌های صورت بهترین درمان پوستی‌‌ به شمار می‌آیند که در آبرسانی و از بین بردن چربی اضافه پوست کمک کننده هستند و باعث داشتن پوستی جوان و شاداب خواهند شد. ماسک‌های صورت بهترین راه برای پاکسازی پوست از تمامی آلودگی‌ها و جلوگیری از چین‌وچروک است.

۵ دلیل استفاده از ماسک‌های صورت

  • حس آرامش: ماسک صورت نه تنها باعث شادابی صورت، بلکه باعث درمان آن نیز می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام استفاده از ماسک، زمانی را فقط به خودتان اختصاص دهید. می‌توانید بعد از یک حمام گرم و در زمانی که از ماسک صورت استفاده می‌کنید، چند شمع نیز روشن کنید و اجازه دهید جادو تاثیر خود را بگذارد. در این هنگام، حسی شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد که نه تنها باعث آرامش جسم و روان شما می‌شود، بلکه به داشتن پوستی بی‌نقص و جوان هم کمک می کند.
  • پاکسازی عمیق: پاکسازی هر روزه پوست، باعث از بین بردن آلودگی‌ها، چربی، میکاپ و دیگر ناخالصی‌ها از روی پوست می‌شود. یک ماسک خوب قادر است تا تمامی ناخالصی‌های موجود در اعماق پوست را بزداید. یک ماسک خوب، قدرت پاک‌کنندگی بسیار عمیقی دارد که سبب بهبود منافذ پوست و باز شدن آن‌ها می‌گردد.
  • باز کردن منافذ پوستی: ماسک‌های حاوی بتونیت یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست به شمار می‌آیند؛ زیرا قادر به پاک کردن تمامی آلودگی‌ها از اعماق پوست و جذب چربی اضافه پوست هستند. همچنین باعث از بین بردن سلول‌های مرده از روی سطح پوست هم می‌شوند. زمانی‌که تمامی آلودگی‌ها و چربی‌ها از سطح پوست پاک شود، منافذ پوستی شما باز خواهند شد. بسته شدن منافذ پوستی هیچ نتیجه‌ای جز دردسر برای ما نخواهد داشت. تجمع آلودگی در منافذ پوستی، فضایی مناسب برای رشد باکتری‌ها را فراهم خواهد ساخت. رشد و فعالیت باکتری‌ها باعث ایجاد لکه‌های پوستی، جوش، آکنه و غیره خواهد شد.
  • پوستی درخشان: ماسک‌ها، به ویژه با فرمولاسیون نعنا ضمن ایجاد سوزش بسیار خفیفی بر روی پوست، باعث تحریک گردش خون می‌شوند. خشک و سفت شدن ماسک و سپس کندن آن از روی پوست، باعث انبساط رگ‌های خونی شده که در بهبود شرایط پوست بسیار موثر است. آنچه در نهایت شاهد آن خواهید بود، درخشندگی، شادابی و شفافیت پوست است.

دو نکته مهم در استفاده از ماسک صورت

  • قبل از استفاده از ماسک، نقاط اطراف چشم را ژل یا کرم مرطوب کننده بزنید. این کار پوست حساس این منطقه را از خشک شدن محافظت می‌کند.
  • وقتی که ماسک خشک و آماده برداشتن از روی پوست شد، از یک لیف گرم و نمناک استفاده کنید. لیف را چند ثانیه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس بردارید. این کار را تا چندین بار ادامه دهید. انجام این عمل باعث راحت کنده شدن ماسک از صورت می‌شود.

سخن آخر

برای اطمینان از کیفیت محصولات مراقبت از پوست، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر، همچون فروشگاه لوازم آرایشی میس و مستر خرید نمایید. میس و مستر فروشگاه اینترنتی است که با رویکرد خرید آنلاین انواع محصولات پوست و مو، محصولات بهداشت فردی و جنسی، عطر و ادکلن، آرایشی و بهداشتی راه‌اندازی شده است. انتخاب، مشاوره رایگان، قیمت مناسب، رساندن به موقع و سریع محصول به دست شما از جمله ویژگی‌هایی است که خرید از این فروشگاه را نسبت به سایر مراکز فروش متمایز ساخته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو