بهترین راه ترمیم پرده بکارت چیست؟ + قیمت و روش های ترمیم

بهترین راه ترمیم پرده بکارت چیست؟ + قیمت و روش های ترمیم


منبع: زیبامون

885

1399/5/29

14:41


در این بخش از زیبامون دات کام به تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با ترمیم پرده بکارت بدانید، اشاره کردیم. با ما همراه باشید.

بهترین راه ترمیم پرده بکارت چیست؟ + قیمت و روش های ترمیم

پرده بکارت (virginal hymen)، یک غشای نازک هست که به عنوان مانعی در ورودی واژن دختران قرار داره و کم و بیش باز می‌شه و باعث محافظت از واژن در برابر عفونت می‌شود.

گاهی اوقات ممکنه در اثر استفاده از تامپون، ورزش ‌هایی مثل دوچرخه سواری، اسب سواری، ژیمناستیک، تصادف کردن، زمین خوردن، تجاوز و غیره، به این پرده بکارت آسیب وارد بشه و باعث از بین رفتن و پاره شدن آن بشه.

در برخی از فرهنگ ‌ها، دست نخورده و سالم بودن پرده بکارت تا زمان ازدواج، از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هست و به همین دلیل راه و روش‌ های مختلفی برای ترمیم پرده بکارت ایجاد شده است.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با ترمیم پرده بکارت بدونید، اشاره کردیم. با ما همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در این زمینه افزایش بدید.

 

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یا هایمن (hymen)، نوعی بافت انسانی هست که شبیه به یک واشر لاستیکی بیضی شکل بوده که یک قسمت یا تمام قسمت‌های دهانه واژن رو پوشش میده. این غشای حلقه‌ای میتونه نازک و انعطاف پذیر یا ضخیم و سفت باشه. این بخش از بدن خانم‌ها از زمانی که درون رحم مادر هستند؛ ایجاد میشه و در حدود ماه 4 بارداری شکل گرفتن پرده بکارت شروع میشه.

درست مانند آپاندیس، پرده بکارت هم هیچ هدف واقعی نداره! با این وجود در طول تاریخ و در برخی از فرهنگها و جوامع سنتی، وجود پرده بکارت نشانه‌ای برای اثبات خلوص و پاکی یک زن هست و تاکید بر این هست که تا قبل از ازدواج باید پرده بکارت به طور سالم و دست نخورده باقی بمونه.

برخلاف تصور عموم، پرده بکارت، به شکل مهر و موم شده و غیر قابل نفوذ نیست! زیرا اگر پرده بکارت به طور کامل دهانه واژن رو پوشش بده هیچ راهی برای خروج خونریزی قاعدگی و ترشحات واژن وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این برخی هم معتقد هستند که پاره شدن پرده بکارت با خونریزی و درد زیادی همراه هست. اگرچه این حالت ممکنه وجود داشته باشه اما گاهی اوقات هم ممکنه پاره شدن پرده بکارت بدون خونریزی و درد باشه!

با این حال، از نظر پزشکی و بالینی، آسیب دیدن یا پاره شدن پرده بکارت، فقط به خاطر برقراری رابطه جنسی نیست! با توجه به سفت و ضخیم بودن پرده بکارت، ممکنه این آسیب دیدگی در اثر فعالیت‌ های ورزشی شدید، اسب سواری و دوچرخه سواری، معاینه پزشکی و وارد کردن اسپکولوم به واژن، وارد کردن انگشت و یا خود ارضایی اتفاق افتاده باشه. در برخی از موارد هم ممکنه پرده بکارت به طور طبیعی وجود نداشته باشه! زیرا تقریبا از هر 1000 نوزاد دختر متولد شده، یکی از آنها بدون پرده بکارت متولد می‌شود.

 

جراحی بکارت

 

حتما بخوانید: دوش واژینال چیست؟ + مزایا و معایب آن

 

دوختن پرده بکارت یا هایمنوپلاستی چیست؟

عمل هایمنوپلاستی (Hymenoplasty) یکی از روش‌های جراحی هست که میتونه پرده بکارت آسیب دیده یا پاره شده رو ترمیم کنه و به اصلاح عموم، عملی هست که منجر به دوختن پرده بکارت میشه! در هنگام دوختن بکارت، بافت‌های باقی مونده از پرده بکارت رو به هم متصل می‌کنند تا وضعیتی شبیه به پرده بکارت طبیعی و باکرگی ایجاد بشه.

عمل پرده بکارت میتونه بنا به درخواست مراجعه کننده به صورت سرپایی با بی حسی موضعی یا آرامش بخشی که به داخل ورید یا سیاهرگ تزریق میشه، انجام بگیره. بخیه‌هایی که برای دوختن بكارت استفاده میشه معمولا قابل جذب هستند و نیازی به کشیدن ندارند. این روش به خوبی قابل تحمل هست و حدود 1 تا 2 ساعت زمان میبره تا ترمیم بكارت به پایان برسه و بیمار میتونه از روز بعد به فعالیت‌های عادی روزمره خودش بپردازه و در بیشتر موارد، جراحی پرده بکارت پس از بهبودی، غیر قابل تشخیص خواهد بود.

 

ترمیم پرده بکارت

 

حتما بخوانید: بلیچینگ واژن یا سفید کردن واژینال با لیزر

 

چرا برخی از افراد به فکر انجام هایمنوپلاستی یا ترمیم پرده ی بکارت هستند؟

هایمنوپلاستی یک روش جراحی زیبایی برای خانم‌ هاست که با هدف ترمیم و بازسازی پرده بکارت انجام میگیره. دلایلی که برخی از افراد برای انجام این عمل جراحی دارند متفاوت هست و ممکنه با هدف جسمی یا روانی انجام بگیره.

 

  • در صورت تجاوز جنسی، یک زن به طور قابل ملاحظه‌ای با مسائل روانی آسیب زا مواجه میشه. ممکن هست احساس کنه که نه تنها پاکی و بی گناهی او از بین رفته بلکه فرصت هدیه کردن باکرگی خودش رو به شخص مورد علاقه خود، از دست داده است! هایمنوپلاستی نه تنها یک راه حل خوب برای درمان پرده بکارت بلکه میتونه آسایش روانی رو هم برای فرد ایجاد کنه.

 

  • وقتی خانمها وارد سن نوجوانی و جوانی میشن، تغییرات هورمونی خیلی زیادی در اونها ایجاد میشه و کنجکاوی و آزمایش جنسی، بخشی طبیعی از روند رشد میشه. گاهی ممکنه بدون داشتن آگاهی در این زمینه و فقط به دلیل پافشاری که از جانب همسالان ایجاد میشه، دختران جوان تسلیم به برقراری رابطه جنسی شوند. در این موارد با گذشت زمان و بالغ شدن، ممکنه احساس پشیمانی از گذشته در فرد ایجاد بشه و به دنبال راه حلی برای از بین بردن گذشته بشه. در این مواقع عمل هایمن یا ترمیم پرده بکارت میتونه گزینه مناسبی باشه.

 

افسردگی و پشیمانی

 

  • از آنجایی که وجود پرده بکارت سالم و دست نخورده هنوز هم در برخی از کشورها و فرهنگ ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هست، ممکنه یک زن بخواهد این ویژگی رو که ممکنه به هر دلیلی از دست داده باشه، رو برای همسر خود، دوباره بازسازی کنه.

 

  • گاهی هم ممکنه یک خانم از نظر جنسی فعال باشه اما تمایل داشته باشه تا تجربه باکرگی رو مجددا برای همسر خود ایجاد کنه و ترمیم پرده بکارت رو به عنوان یک هدیه تعجب آور برای یک مناسبت خاص انجام بده.

 

  • گاهی اوقات ممکنه در اثر تصادف، سقوط از دوچرخه یا اسب، زمین خوردن و غیره، به پرده بکارت آسیب وارد بشه و برای ترمیم این آسیب و صدمه ناخواسته، از عمل هایمنوپلاستی استفاده میشه.

 

  • گاهی اقات هم ممکنه دهانه واژن به طور کامل با پرده بکارت مسدود شده باشه. این موضوع تنها زمانی قابل تشخیص هست که دختران به سن بلوغ و شروع قاعدگی نزدیک بشن. در این شرایط، جراحی هایمنوپلاستی با هدف اصلاح شکل پرده بکارت انجام میگیره و درز کوچکی در این پرده ایجاد میشه تا خونریزی قاعدگی بتونه به طور طبیعی جریان پیدا کنه و از بدن خارج بشه.

 

مدت زمان بهبودی جراحی هایمنوپلاستی یا ترمیم پرده بکارت، چقدر است؟

به طور کلی، جراحی پرده بکارت، چیزی در حدود 1 تا 2 ساعت زمان میبره. اگرچه این جراحی معمولا در کلینیک انجام میگیره و نیازی به بستری شدن نداره اما لازمه که بعد از ترمیم پرده بکارت، از انجام فعالیت ‌های شدید و بلند کردن اجسام سنگین؛ خودداری کنید. طی 48 تا 72 ساعت بعد از جراحی، ممکنه خونریزی جزئی داشته باشید که این موضوع کاملا طبیعی هست.

بهبودی کامل بعد از عمل ترمیم پرده بکارت معمولا 6 هفته طول میکشه. ترمیم بكارت قابل تشخیص نیست و نمیشه تفاوت پرده بکارت طبیعی و پرده بکارت ترمیم شده رو به سادگی تشخیص داد. بعد از گذشت این مدت زمان، روند بازسازی و بهبودی کامل میشه و تمام احساسات مربوط به باکره بودن، در اولین رابطه جنسی، تجربه خواهد شد.

 

هزینه جراحی پرده بکارت چقدر است؟

جراحی پرده بکارت یک عمل فوق العاده ظریف و حساس هست که لازمه پزشک جراح تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشه. جراحی پرده بکارت به هیچ عنوان دارای هزینه مشخصی نیست و این موضوع به توافق بین بیمار و پزشک جراح برمیگرده و به همین دلیل نمیشه یک هزینه ثابت و مشخص رو برای این جراحی مشخص کرد.

 

جراحی بکارت

 

حتما بخوانید: واژن، نکاتی مهم برای رعایت بهداشت و حفظ سلامت بانوان

 

شیاف ترمیم بكارت چیست؟

ترمیم بکارت به روش جراحی نیاز به مراجعه به کلینیک معتبر داشته و معمولا هزینه زیادی هم داره. برای برطرف کردن این مشکل راه حلی ارزان و ساده وجود داره که اون استفاده از شیاف پرده بکارت هست.

این شیاف به شکل کپسول یا قرص‌هایی هستند که با عنوان "شیاف پرده بکارت مصنوعی" شناخته میشن. این کپسول ترمیم بکارت، داخل واژن حل میشه و یک بافت مصنوعی شبیه به بکارت رو بازسازی میکنه. وقتی این پوسته و لایه ژلاتینی پاره بشه، مایع قرمز رنگی از واژن خارج خواهد شد.

اگرچه این شیاف ظاهری ساختگی و نمادی رو برای پرده بکارت ایجاد میکنه اما پیشنهاد میشه به جای استفاده از این روش، با شریک جنسی یا همسر خود صادق باشید!

 

عوارض بعد از ترمیم بكارت

عوارض بعد از ترمیم بکارت به ندرت ایجاد میشه اما ممکنه شرایطی مانند موارد زیر در برخی از افراد به وجود بیاد که در صورت مشاهده حتما باید به پزشک مراجعه بشه:

 

  • سرگیجه
  • درد بیش از حد که بیشتر از 3 روز طول بکشه
  • ترشحات غیر معمول با بوی بد
  • خارش شدید
  • خونریزی غیر طبیعی
  • التهاب
  • رضایت بخش نبودن نتیجه عمل پرده بکارت

 

حتما بخوانید: مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟

 

سخن آخر

عمل ترمیم بکارت، یکی از روش‌های جراحی هست که کمک میکنه آسیب دیدگی پرده بکارت از بین بره و شکل و ظاهری طبیعی برای بکارت به وجود میاره. اگرچه این روش میتونه در این زمینه موثر باشه اما بهتره به جای تحمل کردن استرس بیش از حد و شبیه سازی این موضوع، با شریک جنسی یا همسر آینده خود صادق باشید و بنای زندگی خودتون رو بر پایه دروغ نسازید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو