درمان خانگی زگیل دست با انواع مواد غذایی که فکرش را هم نمی کنید

درمان خانگی زگیل دست با انواع مواد غذایی که فکرش را هم نمی کنید


منبع: آرگا

103

1399/6/27

15:24


زگیل ها از زائده های پوستی می باشند و شما می توانید آن ها را به راحتی در منزل و با استفاده از چند قطعه سیر درمان کنید. بیش ترین محل که این غده ها رشد می کنند روی دست ها و پا ها می باشد. با ما همراه باشید تا روش های درمانی این مشکل را برای شما بیان کنیم.

درمان خانگی زگیل دست با انواع مواد غذایی که فکرش را هم نمی کنید

زگیل دست یکی از شایع ترین بیماری هایی می باشد که می توانید آن ها را در منزل به راحتی درمان کنید. در واقع می توانید با استفاده از روش های خانگی و ساده این بیماری پوستی شایع را از بین ببرید و هزینه ای برای این کار نپردازید.

درمان خانگی زگیل دست

زگیل چیست؟

زگیل ها از غده های پوستی می باشند که به این راحتی ها درمان نمی شوند و گاها بعد از درمان مجددا رشد می کنند. اغلب این غده ها روی دست و پا ها رشد می کند ولی ممکن است در قسمت های دیگر بدن هم رشد کنند. در نظر داشته باشید که اگر با درمان آن ها باز هم رشد کردند باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را بدانید.

درمان خانگی زگیل دست

زگیل ها همانطور که می دانید غده های زائدی می باشند که گاها ممکن است خجالت آور باشند و شما را آزار دهند از این رو در ادامه ۱۰ روش درمانی را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید در منزل این غده های پوستی را از بین ببرید.

سیر درمان قطعی می باشد.

در نظر داشته باشید که سیر دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی می باشد و شما می توانید از آن برای درمان این غده ها استفاده کنید. برای این کار لازم است که یک حبه سیر را پوست کنید و آن را خرد کنید و روی غده ها بگذارید. بعد از این که سیر ها را روی زگیل ها گذاشتید می توانید با استفاده از یک باند روی آن را بپوشانید و اجازه بدهید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بماند و سپس دست های خود را بشویید. این روند را دو بار در روز باید انجام بدهید تا زگیل ها تبدیل به تاول شده و از بین بروند.

استفاده از سیر برای درمان زگیل

سرکه سیب

یکی دیگر از راه های درمان این غده ها استفاده از سرکه سیب می باشد. سرکه سیب هم دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. برای استفاده از این روش نیاز است تا دو پیمانه سرکه را با آب مخلوط کنید و این محلول را روی زگیل ها بزنید و روی آن را بپوشانید. این درمان را باید تا چند هفته تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید. البته لازم است بدانید که با مصرف سرکه سیب زگیل های روی دست شما سیاه می شوند و در عرض چند روز از بین می روند.

استفاده از ویتامین سی

ویتامین سی به طور طبیعی دارای خاصیت اسیدی می باشد و راهی برای از بین بردن زگیل ها می باشد. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روش باید قرص های آن را تهیه کنید و آن ها را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. این ترکیب را روی زگیل ها قرار دهید و آن را با باند ببندید.

نکته : در ابتدا ممکن است کمی احساس سوزش کنید ولی به تدریج این سوزش دستان شما از بین می رود.

ریحان

استفاده از ریحان بسیار راحت می باشد و شما می توانید چند برگ این سبزی را ریز کنید و روی زگیل قرار بدهید. زمانی که این سبزی را روی زگیل ها می گذارید آن را با یک باند ببندید و این روش را دو بار در طی روز تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

درمان طبیعی زگیل

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت بسیار زیادی برای درمان دارد و می تواند التهابات را به سرعت درمان کند از این رو توصیه می شود برای درمان زگیل دست از این ماده استفاده کنید. در واقع می توانید یک قاشق سرکه سفید را با جوش شیرین مخلوط  کنید و خمیری تهیه کنید و آن را روی گیل ها بگذارید و با یک باند روی آن را بپوشانید. این ترکیب باید ۸ الی ۹ ساعت روی دست بماند و بعد شما می توانید باند را باز کنید و دست خود را با آب و صابون بشویید.

استفاده از آلوئه ورا

یکی دیگر از راه های درمان خانگی زگیل دست استفاده از گیاه آلوئه ورا می باشد. این ماده خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند برای زگیل ها و درمان آن مفید باشد. ژل این گیاه را از داخل برگ هایش خارج کنید و روی زگیل بمالید. برای نگهداری این ژل روی زگیل ها می توانید از یک پنبه استفاده کنید و آن را با یک باند ببندید.

روغن درخت چای

روغن ها تاثیرات بسیار زیادی برای درمان دارند از این رو توصیه می کنیم برای درمان خانگی زگیل دست از روغن درخت چای استفاده کنید. این روغن بسیار قوی می باشد و بهتر است قبل از مصرف آن را با ژله آلوئه ورا مخلوط کنید. می توانید این ترکیب را قبل از خواب بر روی دست های خود بزنید و صبح دست هایتان را بشویید.

استفاده از روغن ها برای درمان زگیل

روغن کرچک

برای از بین بردن زگیل های دست می توانید در روز چندین بار از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن به راحتی جذب پوست می شود و با میکروب ها مبارزه می کند. این روغن را به یک تیکه پنبه آغشته کنید و آن را روی زگیل ها قرار بدهید و با یک باند ببندید و بگذارید چند ساعتی بماند سپس می توانید دست خود را با آب و صابون بشویید.

پوست موز و درمان زگیل

برای درمان خانگی زگیل دست از پوست موز استفاده کنید. برای این کار می توانید بخشی از پوست موز نارس را ببرید و روی زگیل قرار بدهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. با توجه به میزان غده های پوستی و نوع آن ها چند روز طول می کشد تا به طور کامل از بین بروند.

استفاده از آب داغ

می توانید زگیل ها را در آب گرم بخیسانید و سریع تر درمان کنید. این ساده ترین راهی می باشد که می توانید برای درمان از آن استفاده کنید. آب داغ به شما کمک می کند تا با میکروب ها مبارزه کنید و در نتیجه از بروز عفونت ها جلوگیری می کند. قبل از استفاده از آب دقت کنید که آب خیلی داغ نباشد تا پوست شما دچار سوختگی شود.

درمان زگیل با پوست موز نارس امکان پذیر می باشد.

در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه درمان اگزما  و درمان زگیل تناسلی را  مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو