رابطه جنسی پس از حمله قلبی شانس زنده ماندن را زیاد می کند

منبع: روزیاتو

61

1399/7/2

11:04


رابطه جنسی پس از حمله قلبی

براساس پژوهش های قبلی هرگونه هیجان ناشی از رابطه جنسی میتواند باعث تکرار حمله قلبی در افراد شود اما حالا تحقیقات تازه ای انجام شده که نشان می دهد هیجان رابطه جنسی میتواند شانس زنده ماندن در افرادی که حمله قلبی را تجربه کرده اند افزایش دهد.

دانشمندان باور دارند که رابطه جنسی علاوه بر مزیت های تحرک بدنی و ورزش، حس مردانگی را در بیماران ایجاد کرده و در نهایت آنها را ترغیب می کند که سبک زندگی سالم تری را دنبال نمایند.

شواهد قبلی حکایت از آن داشت که هیجان ناشی از رابطه جنسی میتواند باعث تکرار حمله قلبی شود. با این حال پژوهشی که در بازه زمانی ۲۲ ساله انجام شده نشان می دهد که حفظ رابطه جنسی یا بالا بردن میزان آن در بازه زمانی ۶ ماهه پس از بروز حمله قلبی می تواند ریسک ابتلای مجدد به این بیماری را تا ۳۵ درصد کم کند. در واقع به گفته دانشمندان رابطه و فعالیت جنسی از نشانه های سلامت بدنی است.

بر این اساس از سر گیری فعالیت جنسی می تواند حس سلامتی را در افراد ایجاد کرده و باعث بالا رفتن سطح انرژی آنها شود و نهایتا سبک زندگی سالم تری را برای فرد به ارمغان بیاورد.

رابطه جنسی پس از حمله قلبی

بد نیست اشاره کنیم که رابطه جنسی همزمان باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود و برپایه تحقیقات قلبی افزایش یکباره این دو عامل در بدن گاهی اوقات می تواند منجر به بروز حمله قلبی شود.

با این حال طبق گفته دانشمندان، فعالیت فیزیکی منظم خطر بروز بیماری های قلبی را در دراز مدت کم می کند. محققان برای این منظور دست کم ۴۹۵ بیمار ۶۵ ساله یا جوانتر را در بازه زمانی ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳ میلادی مورد تحقیق قرار دادند.

آنها دریافتند که ۴۷ درصد این افراد پس از حمله قلبی یا رابطه جنسی خود را به طور کلی قطع کرده اند تا اینکه آن را به حداقل رسانده اند و همزمان ۵۳ درصد آنها پس از حمله قلبی سبک زندگی سابق خود را در پیش گرفتند و مانند سابق رابطه جنسی داشتند.

در بازه زمانی ۲۲ سال بعد از بستری شدن اولیه این افراد در بیمارستان به خاطر حمله قلبی ۴۳ درصدشان درگذشتند اما آمار مرگ در گروه اول بیشتر از گروه نخست بود.

دانشمندان می گویند گروه دوم احتمالا به خاطر حفظ رابطه جنسی خود تناسب اندامشان را بهبود داده اند و به نوعی توانایی ذهنی برای بازگشت به شرایط قبل از حمله قلبی دست یافته اند.

 

تماشای این ویدیو را به شما توصیه می کنیم:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو