چطور با استفاده از ماسک کدو حلوایی پوست زیباتری داشته باشیم؟

چطور با استفاده از ماسک کدو حلوایی پوست زیباتری داشته باشیم؟


منبع: آرگا

219

1399/7/17

23:04


کدو حلوایی با داشتن مقادیر مختلفی از ویتامین ها جز میوه های ارزشمند قرار دارد که مورد بی مهری مردم قرار گرفته است. تهیه و استفاده از ماسک کدو حلوایی به شما در جوان سازی و درخشش پوستتان کمک می کند.

چطور با استفاده از ماسک کدو حلوایی پوست زیباتری داشته باشیم؟

کدو حلوایی از جمله میوه هایی که با دارا بودن مواد غنی از ویتامین های A، C، E ، آنتی اکسیدان ها، کاروتین آلفا، اسید ویتامین A مورد بی توجهی مردم قرار می گیرد. استفاده از ماسک کدو حلوایی در از بین بردن سلول های مرده و روشن سازی پوست نقش موثری را ایفا می کند و این به دلیل دارا بودن مقادیر پتاسیم است. کدو حلوایی با خاصیت مرطوب و تقویت کنندگی به راحتی جذب پوست می شود.

استفاده از انواع ماسک های کدو حلوایی

حال که با بخشی از خاصیت های کدو حلوایی آشنا شدید، خوب است تا ماسک هایی را برای انواعی از پوست ها به شما معرفی می کنیم. در ابتدا چند تکه کدو حلوایی بجوشانید و آن ها را به صورت پوره درآورید. استفاده از این پوره ها در هر یک از ماسک های زیر لازم می باشد.

ماسک کدو حلوایی برای پوست های خشک

برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق چایی خوری از این پوره را درون ظرف بریزید، سپس یک قاشق چایی خوری خامه زده شده همراه با عسل جهت مرطوب کنندگی به آن اضافه کنید و با یک دیگر مخلوط کنید. دو قاشق چایی خوری شکر قهوه ای و یا سفید جهت از بین بردن سلول های مرده به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. مخلوط به دست آمده را به روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسکی برای پوست های چرب

یک قاشق چایی خوری پوره درون ظرف بریزید و بعد با مقداری آبلیمو و سرکه که مانند یک شیر پاک کن عمل می کند و گردش خون را در پوست تقویت می کند مخلوط کنید. دو قاشق شکر سفید و یا قهوه ای را به آن اضافه کنید و بعد ترکیب را به آرامی و به صورت دایره ای بر روی پوست بمالید. ماسک را بعد از ۱۵ دقیقه از سطح صورت شستشو دهید.

از بین بردن آکنه

برای از بین بردن آکنه در ظرفی سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سپس پوره را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد از خشک شدن با آب سرد شستشو دهید.

ماسک صورت برای درخشش فوری

در ظرفی سفیده تخم مرغ را جدا کنید و به آن دو قاشق غذا خوری پوره اضافه کنید. به این ترکیب یک قاشق چایی خوری شیر نجوشیده اضافه کنید و تا جایی که مخلوط خمیری شود هم بزنید. ترکیب را بر روی پوست مرطوب بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه ماسک را شستشو دهید.

تهیه انواعی از ماسک کدو حلوایی در منزل

ماسک دیگری از کدو حلوایی

یک قاشق چایی خوری پوره را درون ظرف بریزید و بعد مقداری دارچین به آن اضافه کنید. ترکیب را تا زمانی که خمیری شود هم بزنید و بعد به روی پوست خود قرار دهید. ترکیب را بعد از ۱۰ دقیقه از روی پوست خود شستشو دهید.

نکته:

اگر پوست حساسی دارید می توانید از دارچین در این ترکیب استفاده نکنید چون باعث خارش شدید در سطح پوست شما می شود.

تاثیرات فوق العاده کدو حلوایی بر روی پوست

کرم خانگی کدو حلوایی

  1. ابتدا صورت خود را بخور دهید تا منافذ پوست جهت جذب آسان باز شود.
  2. صورتتان را با نرم کننده بشویید.
  3. دو قاشق چایی خوری پوره درون ظرف بریزید.
  4. ۴-۵ عدد بادام را خرد کنید و پوره به دست آمده را نیز به داخل ماسک کدو حلوایی بریزید.
  5. ترکیب به دست آمده را به صورت دایره ای بر روی پوست خود بمالید.
  6. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را از سطح پوست با آب گرم بشویید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو