نگاهی به خواص فوق العاده صمغ عربی

نگاهی به خواص فوق العاده صمغ عربی


منبع: آرگا

226

1399/7/20

20:18


در این مطلب شما را با خواص صمغ عربی آشنا می کنیم و تداخلات دارویی و همچنین ممنوعیت مصرفی آن را برای شما بررسی می کنیم. تا پایان این مطلب با ما باشید.

نگاهی به خواص فوق العاده صمغ عربی

صمغ عربی یکی از گیاهان پرخاصیت در طب سنتی است و استفاده های بسیاری از آن می شود.  این ماده می تواند به زیبا شدن و درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند.

صمغ عربی از درختی در آفریقا گرفته می شود.

خواص صمغ عربی

صمغ عربی یکی از مکمل های گیاهی می باشد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این ماده خاصیت بسیار زیادی دارد و به دلیل فیبر بسیار زیادی که دارد می تواند برای یک رژیم غذایی مفید باشد. این ماده به شکل های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.  این گیاه یک نوع پودر می باشد که از درخت آکاکیا یا همان صمغ عربی بدست می آید و یکی از درختانی می باشد که در آفریقا رشد می کند. محققان تحقیقات بسیار زیادی روی این درخت و این مکمل انجام داده اند که از مزایای این پودر باخبر شده اند. این مزایا را برای شما بیان می کنیم.

منبع فیبر

صمغ عربی یکی از منابع مهم فیبری می باشد. در واقع فیبر برای بدن بسیار اهمیت دارد و می توانید از آن برای جلوگیری از یبوست و سرطان روده ها استفاده کنید. در صورتی که روزانه نمی توانید فیبر مناسب به بدن برسانید بهتر است در رژیم غذایی خود از این ماده استفاده کنید. باید بدانید که یک قاشق غذا خوری از این ماده دارای ۶ گرم فیبر می باشد.

صمغ عربی و لاغری

یکی دیگر از خواص صمغ عربی این است که می توانید با استفاده از آن به لاغری و کاهش چربی های بدن دست یابید. یکی از راه های کاهش وزن صحیح کاهش چربی با شاخص توده بدنی پایین می باشد که این ماده این کار را برای شما انجام می دهد.

بهبود سلامت زنان

صمغ عربی برای بسیاری از افراد مفید است و فواید آن برای زنان بیش تر از مردان می باشد. زنان می توانند با مصرف روزانه ۳۰ گرم صمغ عربی به مدت ۶ هفته سلامت خود را تضمین کنند.

مکمل پروبیوتیک

ماست یکی از موادی می باشد که در بیش تر رژیم های غذایی ما وجود دارد و این ماده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. باید بدانید که صمغ عربی هم مانند ماست یکی از مکمل های پروبیوتیک می باشد و می تواند به هضم راحت تر غذا ها کمک کند.

جلوگیری از تحریک معده

فیبر بیش از حد می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای بدن و به خصوص برای معده ایجاد کند. گاهی اوقات زمانی که شما بیش از حد فیبر مصرف می کنید معده شما تحریک می شود و مشکلاتت گوارشی بسیار زیادی برای شما بوجود می آید. در واقع شما می توانید با مصرف مقداری صمغ عربی این تحریک پذیری ها را کاهش دهید.

صمغ عربی منبع مناسبی از فیبر می باشد.

باکتری های مفید

همه ما باکتری ها را خوب می شناسیم و از کار های آن ها با خبر هستیم. این ماده دارای باکتری هایی می باشد که برای بدن مفید اند و اگر نباشند ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای بدن ایجاد شود.

بهبود زخم ها

با مصرف صمغ عربی زخم ها سریع تر از آنچه را که انتظار دارید بهبود می یابند. این خاصیت صمغ عربی را با آزمایش هایی که بر روی موش ها و حیوانات دیگر انجام شده است مشاهده کرده اند.

حفظ سلامت دندان و دهان

در زمان های دور از این ماده برای تمیز کردن دندان ها و دهان خود استفاده می کردند. در واقع امروزه در بسیاری از خمیر دندان های گیاهی از این ماده برای سلامت دهان و دندان  ها استفاده می شود. این ماده قادر است دو سوم پلاک های ایجاد شده روی دندان ها را از بین ببرد.

درمان گلو درد و سرفه

سرفه و گلو درد یکی از عارضه های بسیار وحشتناک می باشد که آسایش شما را مختل می کند و ناراحتی های بسیاری برای شما ایجاد می کند. صمغ عربی خاصیت ضد التهابی دارد از این رو می تواند در درمان گلو درد و سرفه موثر واقع شود.

کاهش فشار خون با صمغ عربی

صمغ عربی برای درمان بسیاری از زخم ها مورد استفاده است که می تواند خونریزی و فشار خون را کاهش دهد. در واقع شما می توانید برای کاهش فشار خون خود از این داروی کاملا گیاهی و مفید استفاده کنید.

خواص صمغ عربی

تقویت سیستم ایمنی

یکی از خواص بسیار مهم این ماده این است که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و می تواند مانع از بسیاری از بیماری ها و سرطان ها شود.

مبارزه با استرس

برخی از استرس ها استرس اکسیداتیو نام دارند که موجب افزایش رادیکال های آزاد در بدن شده و در دراز مدت می تواند  مشکلاتی مانند سرطان ها و … را ایجاد کنند. این ماده می تواند با این نوع از استرس ها مبارزه کرده و شما را در برابر بیماری ها مصون نگهدارد.

بهبود کلیه ها

امروزه در غذا های بسیاری از افرادی که نیازمند دیالیز هستند صمغ ریخته می شود.  خواص صمغ عربی بسیار زیاد است و می تواند به درمان کلیه ها کمک کند و تاثیرات بسیار شگفت انگیزی داشته باشد.

بهبود کبد

یکی از کار هایی که این صمغ انجام می دهد این است که می تواند با استفاده از کاهش چربی های بدن از انباشته شدن چربی در کبد جلوگیری کند. این امر موجب می شود که کبد شما سالم باشد و در آینده دچار فیبروز نشوید.

موارد استفاده از صمغ عربی

به دلیل خواص صمغ عربی در بسیاری از مواد از این ماده استفاده می شود بنابراین ما بدون آن که بدانیم از آن استفاده می کنیم. موادی که دارای این ماده هستند عبارت اند از :

  • ژلاتین ها
  • نشاسته های اصلاح شده
  • انواع دسر ها
  • محصولات لبنی مانند بستنی و شیر و ماست
  • شربت ها
  • آبنبات ها
  • سرامیک ها
  • پاکت نامه ها
  • لوازم آرایشی
  • دارو های گیاهی

صمغ عربی و مقابله با استرس اکسیداتیو

ممنوعیت مصرفی

این ماده هم مانند دارو های شیمیایی دارای ممنوعیت مصرفی می باشد. ممنوعیت های صمغ عربی عبارت اند از :

  • افراد باردار و شیر ده
  • افراد مبتلا به آسم
  • افرادی مبتلا به آلرژی

تداخلات دارویی

باید بدانید که این دارو گیاهی ممکن است با برخی از دارو های دیگر و دارو های شیمیایی تداخل ایجاد کنند بنابراین به شما توصیه می کنیم که قبل از مصرف اصلا از دارو هایی مانند آموکسی سیلین استفاده نکنید. در ادامه می توانیدبا کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه خواص مواد غذایی، خواص روغن هسته انگور و خواص ملاس مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو