مضرات استفاده از رنگ مو و ترفندهایی برای کاهش این عوارض

مضرات استفاده از رنگ مو و ترفندهایی برای کاهش این عوارض


منبع: آرگا

127

1399/7/27

23:03


در این مطلب مضرات رنگ مو و روش هایی برای کاهش اثرات مضر رنگ موها را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

مضرات استفاده از رنگ مو و ترفندهایی برای کاهش این عوارض

رنگ مو ها در انواع مختلف نظیر رنگ موی شیمیایی و رنگ موی طبیعی موجود هستند که رنگ موهای شیمیایی دارای مضرات زیادی هستند و می توانند آسیب هایی را به موهای شما وارد کنند. از این رو بهتر است در هنگام استفاده از رنگ موی شیمیایی دقت لازم را به خرج دهید.

بررسی مضرات رنگ مو

اگر شما موهای خود را به صورت مکرر رنگ می زنید ممکن است آسیب هایی به موهایتان وارد شود که در ادامه این مطلب به بررسی ضررهای رنگ موی شیمیایی خواهیم پرداخت همچنین روش هایی برای کاهش مضرات استفاده از رنگ مو های شیمیایی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مضرات استفاده از رنگ مو

ضررهای استفاده از رنگ موی شیمیایی

۱. حساسیت 

ممکن است شما در خطر واکنش های آلرژیک رنگ موها قرار بگیرید و این واکنش های آلرژیک بر اساس واکنش های آلرژی زا ماده ای به نام پارا فنیلین دی آمین ایجاد می شود که رایج ترین نشانه آلرژی خارش پوست سر و سوزش پوست سر و قرمز شدن و تورم پوست و ایجاد شوره و ایجاد تورم در اطراف مژه ها و بینی و صورت و چشم ها می باشد.

اگر مواد شیمیایی موجو در رنگ مو قوی باشد و بدن فرد نسبت به این مواد حساسیت نشان دهد ممکن است سوختگی سر ایجاد گردد که اثرات آن گاه تا پایان عمر در فرد باقی بماند.

۲. موی شکننده 

اگر شما از رنگ موهای شیمیایی به میزان زیادی استفاده می کنید موهایتان ممکن است خشک شوند زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ ها باعث از بین رفتن رطوبت موجود در موها می شود و همین امر موها را شکننده می کند و درخشندگی موها را نیز به مرور زمان از بین می برد همچنین برخی از آسیب هایی که در اثر استفاده از رنگ موهای شیمیایی به موها وارد می شود در برخی موارد آنقدر جدی می باشد که ممکن است فرد مجبور شود موهای خود را کوتاه نماید.

مضرات رنگ مو

۳. پوست تحریک پذیر 

رنگ مو برخی اوقات باعث ایجاد واکنش های پوستی شدید می شود که برخی از این نشانه ها عبارتند از احساس سوزش ، پوسته پوسته شدن پوست ، قرمزی پوست و خارش پوست.

بهتر است قبل از اعمال رنگ روی موهایتان ابتدا آن را در قسمتی از موها تست کنید و اگر از نبود حساسیت مطمئن شدید سپس از رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید و اگر ورم و خارشی بعد از اعمال رنگ مو دیده شد و این تورم بهبود پیدا نکرد باید به متخصص مراجعه نمایید.

۴. سرطان 

پارا فنیلین دی آمین ایجاد شده توسط رنگ مو می تواند به سلول های DNA انسان آسیب برساند و باعث سرطان شود. رزور سینول نیز ماده شیمیایی دیگری است که در رنگ موها وجود دارد و این ماده باعث اختلال در غدد درون ریز می شود و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان سینه را بیشتر می کند.

ضررهای استفاده از رنگ مو

۵. ضایعه پوستی  ( راش ) 

افرادی که به رنگ موها حساسیت دارند ممکن است به راش دچار شوند و راش اغلب در محلی ایجاد می شود که رنگ مو اعمال شده و بعد از مشاهده این ضایعه پوستی باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

۶. آسم 

آرایشگرانی که به صورت مرتب با رنگ موها در ارتباط هستند در معرض ابتلا به آسم می باشند و آسم بر اثر قرار گرفتن در معرض پارا فنیلین دی آمین می باشد که رنگ مو موجود است و همین امر باعث می شود تا ریه ها حساس شوند و نفس کشیدن نیز سخت شود.

۷. هزینه های پنهان 

رنگ کردن موها اگرچه گران قیمت نیست ولی این کار هزینه های پنهانی زیادی را در بردارد بنابراین بهتر است شما قبل از اعمال رنگ روی موهایتان با آرایشگری با تجربه مشورت کنید.

بررسی مضرات رنگ مو

۸. ایجاد موخوره 

اگر از رنگ مو به صورت مکرر استفاده شود به موها آسیب های جدی وارد می گردد و در نتیجه موها موخوره می گیرند.

ضررهای استفاده از رنگ مو در دوران بارداری

رنگ کردن مو در دوران بارداری می تواند باعث بروز حساسیت هایی شود و علاوه بر این پوست کف سر می تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب نماید و این مواد شیمیایی را وارد جریان خون کند از این رو بهتر است خانم ها در سه ماه اول بارداری خود که زمان شکل گیری جنین می باشد از رنگ کردن موهایشان پرهیز نمایند.

رنگ مو برخی اوقات می تواند باعث سقط جنین شود بنابراین استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

رنگ زدن مو در دوران بارداری

چگونه مضرات استفاده از رنگ موها را کاهش بدهیم ؟

۱. برای رنگ کردن موهایتان بهتر است به متخصص آرایش و زیبایی مراجعه نمایید و خودتان هرگز اقدام به اعمال رنگ روی موهایتان نکنید.

۲. از رنگ موهایی استفاده نمایید که استاندارد هستند و دارای مجوز وزارت بهداشت نیز می باشند.

۳. رنگ مو را بیشتر از زمان تعیین شده روی موهای خود قرار ندهید.

۴. بعد از استفاده از رنگ مو ، سر خود را به کمک آب به خوبی بشویید.

۵. از ترکیب کردن رنگ موهای مختلف با یکدیگر پرهیز نمایید زیرا ممکن است موادی مضر ایجاد گردد.

مضرات استفاده از رنگ موها

۶. در هنگام استفاده از رنگ حتما از دستکش استفاده نمایید.

۷. بعد از رنگ کردن موها از مواد صاف کننده یا مواد فر کننده استفاده نکنید.

۸. بعد از رنگ کردن موها از مواد تقویت کننده برای تقویت موی سر استفاده نمایید.

۹. از تعویض مکرر رنگ موهایتان پرهیز نمایید.

۱۰. از رنگ مو در فواصل زمانی طولانی استفاده نمایید.

رنگ زدن موها

۱۱. از رنگ های شیمیایی برای رنگ کردن ابرو های خود استفاده نکنید.

۱۲. در صورت سفید شدن موها بهتر است آن ها را رنگ بزنید و اگر موهایتان سفید نشده اند از رنگ کردن در صورت امکان اجتناب نمایید.

۱۳. قبل از استفاده از رنگ مو حتما مقداری از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید و در صورت عدم بروز واکنش های آلرژی زا مانند تحریک و قرمزی از رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید.

۱۴. در صورت امکان بهتر است از رنگ موهای گیاهی و رنگ موهای طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید زیرا این مواد طبیعی باعث آسیب رساندن به موها نمی شوند.

ضررهای ناشی از رنگ زدن مو

در این مطلب مضرات استفاده از رنگ مو های شیمیایی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد و اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو