رنگ نگرفتن ابرو چه دلایلی دارد؟

رنگ نگرفتن ابرو چه دلایلی دارد؟


منبع: آرگا

21

1401/8/17

23:08


رنگ نگرفتن ابرو می تواند دلایلی داشته باشد که شما از آن ها بی خبر هستید از این رو در ادامه قرار است شما را با آن ها آشنا کنیم تا بتوانید این کار را به درستی انجام داده و مشکلی برایتان ایجاد نگردد.

شتاتو کردن و یا هاشور زدن ابرو ها می تواند برای بسیاری از افراد تجربه های تلخی را به همراه داشته باشد زیرا ابرو های آن ها ممکن است رنگ نگیرد. در ادامه شما را با این موارد آشنا می کنیم و اطلاعاتی در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید این رنگ نگرفتن ابرو را جبران نمایید.

 

دارو ها اثری ببر رنگ نگرفتن ابرو بعد از تتو دارند؟

دلایل رنگ نگرفتن ابرو

رنگ نداشتن ابرو ها بعد از تتو  می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم و یک سری اطلاعاتی را در این زمینه به شما خواهیم داد.

چربی پوست

اگر ابرو های ما در هاشور زدن و تاتو کردن رنگ می گیرد می تواند به دلیل پوست چرب شما باشد. در واقع پوست های چرب دارای منافذ باز زیادی می باشند و چربی بسیاری را ترشح می کنند از این رو مواد را تخلیه می کنند و مانع از رنگ گیری می شوند. داشتن پوست معمولی به دلیل این که رطوبت کافی دارند زود تر رنگ می گیرند و یا این اتفاق برای افرادی که دارای پوست های چرب می باشند نمی افتد. افرادی که دارای پوست های خشک می باشند نیز بهتر است از رنگ های تیره تر برای رنگ گرفتن ابرو های خود استفاده کنند.

استفاده از دارو ها

یک سری از دارو های هورمونی هستند که بر روی رنگ گرفتن ابرو ها در تاتو تاثیر گذار می باشند. این دارو ها عبارت اند از :

  • دارو های اعصاب
  • دارو های سیستم ایمنی
  • دارو های ضد بارداری
  • دارو های رقیق کننده خون
  • استفاده ار انسولین و داشتن بیماری دیابت

جراحی ها

در نظر داشته باشید که تا یک مدت بعد از جراحی نمی توانید برای تاتو اقدام کنید زیرا ابرو های شما رنگ نخواهد گرفت. بهترین زمان برای این کار ۶ ماه بعد از جراحی می باشد.

کاهش رنگ ابرو بعد از تتو

دوره های متفاوت زندگی

در زندگی زنان سه دوره بسیار مهم وجود دارد که شامل دوران بارداری، شیردهی و سیکل قاعدگی می باشد. این دوره ها اصلا برای تاتو کردن و یا هاشور زدن ابرو ها خوب نیست و منجر به این خواهد شد که ابرو ها رنگ نگرفته و خروج رنگ بسیار زیادی را تجربه کنند. در نظر داشته باشید که تاتو کردن برای نوزاد و جنین نیز دارای خطراتی می باشد و می تواند بر روی سلامت آن ها تاثیراتی داشته باشد. حدود ۵ روز قبل از شروع پریود و حدودا ۵ روز بعد از آن نیز به دلیل مشکلات هورمونی که رخ می دهد بهتر است این کار ها را انجام ندهید.

الکل و دخانیات

از دیگر دلایلی که می تواند منجر به افزایش رنگ دادن ابرو ها شود و میزان رنگ پذیری تاتو و هاشور را کاهش دهد استفاده از الکل و کشیدن سیگار و سایر دخانیات می باشد. افرادی که سیگار می کشند چند روز قبل از تاتو و چند روز بعد از آن نباید سیگار مصرف کنند و این مورد برای افرادی که الکل استفاده می کنند نیز صدق می کند.

حرفه ای نبودن تاتو کار

تاتو آرتیست های زیادی هستند ولی یک سری از آن ها هستند که در این کار تخصص دارند از این رو بهتر است سعی کنید پیش هر فردی این اقدام را انجام ندهید در غیر این صورت ممکن است ابرو های شما علیرغم دادن هزینه های زیاد خوب نشود و رنگ نگیرد زیرا یکی از دلایل رنگ نداشتن ابرو ها حرفه ای نبودن تاتو کار می باشد. شرایطی که یک تاتو کار باید در نظر داشته باشد عبارت است :

  • داشتن سرعت نرمال
  • داشتن فشار دست متعادل
  • بیرون نبودن سوزن بیش از حد
  • استفاده نکردن از بی حسی زیاد
  • استفاده به اندازه از سوزن ها
  • روشن نبودن رنگ انتخابی توسط تاتو کار

رنگ نگرفتن ابرو

فشار دست و سرعت

در نظر داشته باشید برای این که بک تاتو کار بتواند به درستی کار خود را انجام دهد باید فشار دست و سرعت کار اندازه ای داشته باشد تا رنگ تاتو به به اندازه یکسان کاشته شود. تورم و آسیب دیدگی هایی که بعد از این کار ایجاد می شود می تواند نشانه ای از ابن باشد که سوزت با فشار بدی به پوست وارد شده است و عمق بسیاری را درگیر کرده است.

محصولات غیر استاندارد

یکی از دلیل هایی که می تواند منجر به رنگ نگرفتن ابرو شود استفاده از محصولات غیر استاندارد می باشد. این محصولات منجر به تخریب شدن پوست می شوند و و رنگ ها خارج خواهد شد. بهتر است این کار را در مراکز بسیار معتبر انجام دهید.

نکته : استفاده از پماد های بی حسی نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد نماید از این رو بهتر است این کار را به درستی انجام داده و در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

مراقبت های تاتو

بعد از این که تاتو و هاشور زدید باید یک سری اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات را برای بهتر شدن رنگ و ماندگاری بیشتر می باشد.

  • ابرو را بیش از حد چرب نکنید.
  • سعی کنید ناحیه هاشور خورده و تاتو شده را خشک نگه ندارید
  • سه روز بعد از تاتو کردن نباید به آن آب برسد.

هاشور ابرو و رنگ نگرفتن آن

در این مطلب با درست رنگ نگرفتن آبرو آشنا شدید و همچنین مراقبت های بعد از آن را برایتان بیان کردیم و در ادامه می توانید مطالبی دیگر را در این زمینه مانند رنگ نگرفتن مو و رنگ کردن ابرو مطالعه کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو