قیمت کود مرغی گرانوله غنی شده + مقدار مصرف کود مرغی یونجه

منبع: نمکستان

13

1401/8/25

15:48


کود مرغی شامل مدل های مختلفی از جمله کود مرغی پلیت شده، کود مرغی مایع، کود مرغی گرانول و پودری می باشد. کیفیت این کود ها به خوراک طیور بستگی دارد هرچقدر طیور خوراک کامل تری داشته باشند کود غنی تر است.

کود مرغی شامل مدل های مختلفی از جمله کود مرغی پلیت شده، کود مرغی مایع، کود مرغی گرانول و پودری می باشد. کیفیت این کود ها به خوراک طیور بستگی دارد هرچقدر طیور خوراک کامل تری داشته باشند کود غنی تر است. امتیاز این کود ها مقدار بالای نیتروژن موجود در آن است همچنین از فسفات، پتاسیم، ازت و گوگرد نیز غنی هستند.

قیمت کود مرغی گرانوله غنی شده + مقدار مصرف کود مرغی یونجه

کود مرغی یک نوع کود حیوانی محسوب می شود، که از بهترین نمونه های کود کشاورزی است. مواد به کار رفته تعیین کننده ی قیمت کود مرغی پلیت شده خواهد بود. برای استفاده از این کود در زراعت با توجه به محیط و فصل کشت به اندازه ی مشخصی از این کود احتیاج دارید. کود ها  در بسته بندی های مختلفی تولید می شوند بسته بندی ۲۵ کیلویی یکی از مقرون به صرفه ترین حالت ها برای خرید این کود مکمل در خرید های عمده می باشد.

استفاده از این کود ها خاک را حاصلخیز کرده و از آفات و بیماری های گیاهان جلوگیری می نماید. مقدار آمونیاک موجود در این کود باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی، که در فصول مناسب از این کود استفاده شود می تواند جلوی جوانه زدن بذر را گرفته و رشد آن را متوقف نماید.

کود مرغی گرانوله غنی شده

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای که در تولید این کود بکار رفته است، این کود بوسیله تکنیک های برتر حرارتی توانسته است کاملا ضد عفونی شود و از هرگونه عوامل بیماری زا و آفات، همچنین بذر علف های هرز به دور باشد.

این کود به نوعی کامل ترین کود محسوب شده  و منبعی غنی، برای انواع خاک نیز می باشد، علاوه بر داشتن  انواع مواد مغذی، از نظر نیتروژن نیز بسیار غنی می باشد. به بیانی دیگر همه ی ویژگی های یک کود مرغی استاندارد را دارد، اسید هیومیک موجود در آن، قابلیت جذب این کود را بالا برده و سبب حاصلخیزی خاک می شود.

کود مرغی گرانوله غنی شده

زمانی که صحبت از کود حیوانی می شود، بهترین گزینه کود مرغی گرانوله غنی شده است. کود مرغی غنی شده از عناصری مانند: نیتروژن، سدیم،کلسیم، فسفر و گوگرد می باشد، به دلیل مقدار ازت بالایی که دارد نباید  به صورت خام استفاده شود چون ممکن است سبب سوختگی گیاه شود. به همین دلیل بهتر است کود مرغی را به کمپوست تبدیل کرد و بعد از آن استفاده نمود.

اصطلاح کود را به هرگونه مواد طبیعی یا غیرطبیعی که به بافت گیاهان یا خاک افزوده می شود تا مواد مغذی لازم برای رشت گیاه تامین شود، می گویند. برای این که خاک دچار کمبود مواد معدنی مورد نیاز نشود از کود استفاده می کنند که انواع مختلفی از کود طبیعی و صنعتی وجود دارد.

مقدار مصرف کود مرغی برای یونجه

امروزه بسیاری از کشورها در حال تحقیقات و پژوهش این هستند که کود مرغی چیست و چه فوایدی دارد؟ طبق بسیاری از مطالعات دریافته اند که کود مرغی دارای مواد مغذی  و آمونیاک مایع بسیاری است که علاوه بر رشد گیاهان برای خاک هم بسیار مفید است و باعث اصلاح خاک می شود این عمل باعث سبک شدن خاک شده و برای رشد بذر گیاه مناسب است. استفاده از کود مرغی فواید و مزایای بسیار زیادی را دارا می باشد که عبارت اند از:

جلوگیری از رشد علف های هرز

پایدار شدن خاک و رشد بذر ها در سال های بعد

بالا رفتن مرغوبیت محصولات کشاورزی

مقدار مصرف کود مرغی برای یونجه

توصیه می شود مقدار مصرف کود مرغی یونجه برای هر هکتار تقریبا یک سال قبل از برداشت محصول با خاک ترکیب شود؛ مقدار مصرف این کود برای هر هکتار حدودا ۲ الی ۳ کیلو می باشد البته دقت داشته باشید که حتما قبل از استفاده با متخصصین کشاورزی مشورت داشته باشید.

سوال بعدی که ممکن است ذهن خیلی از کشاورزان را به خود مشغول کند این است که ایا کود مرغی برای یونجه وحشی هم خوب است؟ یونجه برای رشد و تغذیه احتیاج به کودی دارد که باید سرشار از پتاسیم، گوگرد، کلسیم و فسفر باشد که خوشبختانه کود مرغی همه این موارد بلکه بیشتر از این ها را هم شامل می باشد و استفاده از آن باعث پر بار شدن بیشتر زمین های زراعی یونجه می شود.

خیلی از افراد برای ثمر دهی محصولات خودشان از کود های شیمایی خارجی که قیمت بالای را هم دارد استفاده می کنند که نتیجه بهتری را دریافت کنند، اما بهتر است بدانید کودی از طیور و پرندگان به دست می آید بسیار پر ارزش تر از کود های شیمیایی می باشد.

کود مرغی دارای موادی معدنی همچون: روی، آهن، پروتئین، منگنز و … می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو