ادعای آمریکا درباره ارعاب رای‌دهندگان توسط ایران

منبع: برترین ها

55

1399/8/1

04:36


مدیر اطلاعات ملی آمریکا بامداد روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مدعی شد که ایران و روسیه تلاش کردند در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

خبرگزاری فارس: «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران و روسیه تلاش کردند تا در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا مداخله کنند.

وی که در کنفرانس خبری درباره موضوع امنیت انتخابات ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، افزود: «ایران و روسیه بخشی از اطلاعات مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار دارند.»

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت که تهران اقدام به ارسال ایمیل‌هایی به مشارکت کنندگان در انتخابات با هدف ارعاب آنها، شعله ور کردن ناآرامی‌های اجتماعی و آسیب رساندن به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا کرده است.

راتکلیف گفت که ایران پشت فیلم ویدئویی است که نشان می‌دهد افراد می‌توانند رای تقلبی خود را حتی از خارج کشور بدهند.

ادعای آمریکا درباره تهدید رای‌دهندگان توسط ایران

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بارها مدعی شده‌اند کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران در تلاش هستند در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا مداخله کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که از زمان به قدرت رسیدن، کشورش را وارد جنگ تجاری با چین کرده است، مدعی شده در حال حاضر تمرکز رسانه‌ها باید بر روی چین باشد و روسیه نقش چندانی در این مسئله ندارد.

چندی پیش «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درخصوص مداخله پکن در انتخابات پیش روی آمریکا را رد کرده و گفت کشورش همواره از اصول عدم مداخله در امور داخلی کشورها پیروی می‌کند و از مداخله در انتخابات آمریکا نفعی نمی‌برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو