روش صحیح بغل کردن نوزاد, از بدو تولد فرزندتان را درست در آغوش بگیرید

روش صحیح بغل کردن نوزاد, از بدو تولد فرزندتان را درست در آغوش بگیرید


منبع: آرگا

143

1399/8/13

16:04


به آغوش کشیدن نوزاد اصلی بسیار مهم در پس برخورداری از فرزند تازه متولد شده است. جهت آشنایی با روش صحیح بغل کردن نوزاد با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

روش صحیح بغل کردن نوزاد, از بدو تولد فرزندتان را درست در آغوش بگیرید

همه ی خانم ها پس از پشت سر گذاشتن ۹ ماه بارداری و سختی هایی که در طی زایمان خواهند کشید، با به آغوش کشیدن نوزاد خود سعی می کنند که مقداری از این درد ها را تسکین دهند. ادامه مطلب را جهت معرفی روش صحیح بغل کردن نوزاد برای زوج هایی که به تازگی پدر و یا مادر شده اند، پرداخته ایم.

روش صحیح بغل کردن نوزاد به چه صورت است؟

به آغوش کشیدن نوزاد

همان طور که می دانید؛ تمام کودکان در ابتدای تولد بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، چرا که با حرکتی اشتباه می توان به بروز آسیبی در آن ها منجر شد. از این رو بسیاری از والدین ترس افتادن نوزاد از آغوش را دارند و از این رو این کار را با نهایت ترس و یا احتیاط انجام می دهند که در آخر لذتی از ارتباط خود با نیمه ای از وجودشان نمی برند.

گفتنی است که بغل کردن تنها راه ابراز عشق و محبت شما به فرزندتان است؛ چرا که با این کار می توانید آرامش روحی فرزندتان را تامین کنید و حس امنیت را در او به وجود آورید. ارتباطیی که به صورت تدریجی در بین شما و فرزند تازه متولد شده تان شکل می گیرد، می تواند در آخر به لبخند رضایت و افزایش عشقی در بین شما منجر شود که از هر لحظه دیگری امید بیشتری نسبت به زندگی پیدا خواهید کرد.

توجه داشته باشید که اگر به هنگام به آغوش کردن نوزاد به سر او توجه لازم را داشته باشید، در آخر نیز آسیبی به او وارد نمی شود. از این رو به همسر خود اجازه دهید که به تنهایی اقدام به انجام روش صحیح بغل کردن نوزاد خود بپردازد؛ چرا که سهم تان از این موهبت الهی به یک میزان است.

  • تفاوت نحوه بغل کردن در افراد

نکته قابل توجه دیگر آن است که روش بغل نوزاد در هر یک از افراد کاملا متغیر و متفاوت است و باید گفت که این کار از شیوه و عملی خاص پیروی نمی کند. تنها نکته ای که باید در این کار به یاد داشته باشید، بغل کردن به شیوه ای است که با آن راحت تر هستید.

همچنین در این میان پیشنهاد می شود که سعی داشته باشید گردن نوزاد را به سمت بالا نگه داشته باشید و به هنگام قرار دادن به درون گهواره، سر او خیلی عقب و یا جلو نباشد.

نکاتی که در بغل کردن نوزاد باید در نظر داشته باشید

معرفی روش صحیح بغل کردن نوزاد

گفتنی است که برای این کار، روش های بسیاری وجود دارد که همان طور در ابتدا گفته شد، صحیح ترین روش آن است که شما با آن راحت باشید. همچنین باید توجه داشت که کودک به هنگام عدم احساس امنیت گریه و بی قراری می کند تا به روشی دیگران را از این موضوع مطلع کند.

ادامه مطلب به معرفی ساده و بهترین روش های به آغوش کشیدن نوزاد، پرداخته ایم.

  • به روی شانه:

به هنگام بغل کردن باید یک دست خود را زیر باسن نوزاد به شکلی که بر روی وزن آن به خوبی تسلط داشته باشید، قرار دهید. حالا با دست دیگر نیز سر او را نگه دارید و به قفسه سینه خود بچسبانید.

  • به روی بازو و مقابل صورت:

در این روش باید به روی خمیدگی آرنج، سر نوزاد را قرار دهید و با دست دیگر نیز به نگهداری باسن او بپردازید.

  • به روی بازو و پشت به صورت:

در این روش نیز بایستی سینه بچه را به روی آرنج خود قرار دهید و از کنار با یک دست به نگهداری باسن او و دست دیگر را نیز بر زیر بدن او نگه دارید.

معرفی انواع بغل کردن نوزاد

نکاتی که در این شرایط باید در نظر داشته باشید

به محض آن که خدا به زوجی نوزاد تازه متولد شده ای هدیه می دهد، گویا نحوه بغل کردن آن را نیز به مادر یاد می دهد. اینکه چگونه آن را به آغوش بکشد و به چه نحوی از اعضای بدن حساس او مراقبت کند. ادامه مطلب را جهت معرفی برخی از نکاتی که در این رابطه باید در نظر داشته و رعایت کنید، پرداخته ایم.

  1. هیچ گاه بچه را به صورتی بغل نکنید که دستان تان به روی شکمش قرار گیرد؛ به طوری که پاهایش آویزان باشد و در نهایت به رو به رو دید داشته باشد. در حقیقت این کاری که انجام داده اید و دستان تان را به دور شکمش گرفته اید، سبب می شود تا ناخود آگاه فشاری بر روی شکم و معده نوزاد قائل شود که با گذشت زمان به بروز آسیب در عملکرد های اندام او شود. از این رو باید این روش بغل کردن نوزاد را برای تامین سلامتی اش فراموش کنید.
  2. برای تامین آرامش و ایجاد احساس امنیت در او می توانید با دست مسلط خود به آغوش کشیدن آن بپردازید. از این رو بایستی سر نوزاد در کف دست شما قرار گیرد و دیگر نواحی بدن بر روی ساعد و بازوی تان قرار گیرد که این روش حد امکان نزدیکی شما را با نوزاد فراهم می کند. همچنین در این روش می توانید دست دیگر را به روی بدن نوزاد حائل کنید تا در صورت نیاز به مراقبت از او بپردازید.
  • ادامه توصیه هایی که باید به یاد داشته باشید

  1. روش صحیح بغل کردن نوزاد به صورت گهواره ای این امکان را به شما می دهد تا امر شیر دهی را به راحتی انجام دهید. از این رو سر نوزاد را به روی بازو تان قرار دهید و ساعد را بر زیر اندام کودک نگه دارید، همچنین در این صورت باید کف دست خود را به روی باسن نوزاد قرار دهید تا فرزند دلبندتان در آرامش کامل به شیر خوردن بپردازد.
  2. اگر نوزاد غر غرویی دارید، می توانید با انجام شیوه ای دیگر از آغوش به آرام کردن او بپردازید. در این صورت باید سر نوزاد را به روی شانه تان بگذارید و سپس او را به حالت خمیده در آغوش بگیرید. در این شرایط بایستی با یک دست قسمت پایین بدن او را نگه دارید و با کف دست دیگر به مراقبت از سر فرزند خود بپردازید.
  3. اگر فرزندتان در این دوران بسیار کوچک اندام است؛ باید به هنگام آغوش از سر و گردنش به خوبی مراقبت کنید. اگر او را به حالت ایستاده بغل کرده اید، توجه داشته باشید که با یک دست بایستی کمر او را نگه دارید؛ چرا که فرزندتان هنوز به قدری بزرگ نشده است که توانایی نگه داشتن بدن خود را به صورت سفت و محکم داشته باشد.

معرفی روش صحیح بغل کردن نوزاد

در صورتی که از مطالعه این مطلب به خوبی استفاده کردید، با کلیک به روی دیگر لینک های مرتبط همانند روش های آرام کردن نوزاد و ترفند های خنداندن نوزاد کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو