غلبه بر غم غربت را با این تکنیک ها تجربه کنید

غلبه بر غم غربت را با این تکنیک ها تجربه کنید


منبع: آرگا

124

1399/9/6

22:04


غم غربت واژه ای می باشد که شما اگر چند ماه دور از خانواده زندگی کنید به سراغتان می آید و همه فعالیت های شما را مختل می کند. در این بخش راه های غلبه کردن بر این غم را برای شما بیان می کنیم. تا پایان این مطلب با ما باشید.

مهاجرت به کشوری دیگر برای کار و یا تحصیل می تواند بر روحیه بسیاری از افراد تاثیر گذاشته و آن ها را افسرده کند که غالبا به آن غم غربت می گویند. در ادامه راهکار هایی را برای غلبه به آن برای شما بیان می کنیم.

غلبه بر غم غربت

غلبه بر غم غربت

باید بدانید که سه راه برای شناسایی این غم وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها این غم را از خود دور کنید و از زندگی خود در کشوری دیگر و دور از خانواده راضی باشید.

روش اول شناسایی

در این روش باید برخی از موارد را شناسایی کنید. در واقع با شناسایی این موارد می توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید و کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. در ادامه مواردی که باید شناسایی شود را برایتان بررسی می کنیم.

علت غم

در واقع علت ایجاد غم عدم وجود ارتباط با دیگران، عدم عشق و امنیت می باشد. در واقع در برخی از موارد ممکن است شما در خانه خود باشید و این احساس در شما ایجاد شود و ممکن است اصلا ربطی به دوری و نزدیکی شما نداشته باشد. برخی علل دیگر این غم عبارت است از :

  • از دست دادن فردی مهم در زندگی
  • انتظار جدایی کشیدن

نکته : باید بدانید که هر فردی می تواند این غم را بکشد و فرقی به بزرگی و یا کوچکی و همچنین سن و سال ندارد ولی بیش تر بزرگسالان دچار این احساس می شوند.

شناسایی علائم

بیش تر افراد فکر می کنند که غم غربت تنها دلتنگی برای خانه است ولی باید بدانید که این چنین نیست و این غم می تواند تاثیرات بسیاری بر شما و زندگی تان داشته باشد. در بیش تر موارد شناخت شما می تواند تاثیرات بسیاری بر زندگی شما داشته باشد و راحت تر بتوانید بر آن غلبه کنید. علائم این احساس عبارت است از :

  • احساس نوستالژی داشتن
  • مقایسه منفی گرایانه
  • افسردگی
  • احساس کمبود دلگرمی ها
  • احساس درماندگی کردن در انجام دادن کار ها
  • داشتن احساساتی مانند طرد شدن
  • اضطراب بیش از حد
  • وسواس فکری 
  • اختلال در خواب 
  • انجام دادن رفتار های نا به هنجار
  • داشتن سردرد های مداوم
  • دچار شدن به بیماری های غیر عادی

علائم غم غربت را بشناسید.

سن مستعد

باید بدانید که جوان ها بیش تر از سایرین دچار این غم می شوند و دلایل بسیاری برای این سن وجود دارد. این دلایل عبارت انداز :

  • عدم استقلال کافی
  • آمادگی نداشتن برای تغییر محیط زندگی
  • عدم تجربه کافی

وسایل آشنا را مقابل چشم بگذارید

برای کاهش این غم می توانید وسایلی که برایتان بسیار آشنا هستند و با دیدن آن ها احساس خوبی دارید را مقابل چشم هایتان قرار بدهید. می توانید میان وسایل قدیمی و جدید توازن ایجاد کنید و تجربه های جدید را برای خود در نظر بگیرید.

دنبال کردن کار های گذشته

یکی دیگر از راه کار های غلبه بر غم غربت این است که به کارهایی که در گذشته انجام می دادید بپردازید. این کار ها احساسات خوبی را برای شما ایجاد می کند و شما می توانید با بهترین احساس خود زندگی کنید. برخی از این کار ها عبارت اند از :

  • پختن غذای مورد علاقه
  • شرکت در مراسمات مذهبی مربوط به خودتان
  • خواندن کتاب مورد علاقه
  • آشنایی با افراد جدید

صحبت کنید

زمانی که با فردی دوست شده و با او صمیمی شدید می توانید احساسات خود را با وی در میان بگذارید. در واقع اگر شما درباره غم غربت صحبت کنید می توانید دلتنگی های خود را کاهش دهید و احساسا خوبی داشته باشید و بتوانید به راحتی زندگی کنید. اگر شرایط مالی به شما اجازه می دهد می توانید از یک مشاور کمک بگیرید و یادتان باشد اگر این کار را انجام دهید کسی به شما نمی گوید که دیوانه هستید و در واقع این کار نشانه قدرت و شجاعت شما می باشد و همچنین نشان می دهد که شما به سلامت روانی خود اهمیت می دهید.

برای رهایی از غم غربت از دفتر خاطرات استفاده کنید.

استفاده از دفتر خاطرات

داشتن دفتر خاطرات می تواند افکار شما را سامان دهی کند و باعث شود روند تحصیلی و کاری بهتری داشته باشید. در این دفتر سعی کنید به خود یادآور شوید که مثبت اندیشی چه تاثیراتی بر کار های شما دارد و می توانید تمام خاطرات خوب و بد خود را یادداشت کنید ولی بهتر است تمام خاطرات خوب خود را یادداشت کنید تا در صورتی که دوباره این دفتر را مرور می کنید احساسات بدی نداشته باشید و آن خاطرات بد برای شما زنده نشوند.

ورزش کنید.

ورزش کردن می تواند با ترشح هورمون اندورفین همراه باشد و باید بدانید که این هورمون می تواند باعث ایجاد هیجان و شادی شود و استرس، اضطراب، غم و اندوه را از شما دور می کند. در صورتی که می توانید بهتراست این کار را گروهی انجام بدهید تا تاثیرات این کار بیش تر شود و شما بتوانید به غلبه بر غم غربت دست یابید و روابط اجتماعی خود را بالا ببرید.

صحبت کنید.

سعی کنید با افرادی که دوست هستید و خانوادتان صحبت کنید. در واقع این کار باعث می شود که غم غربت را فراموش کرده و در نهایت زندگی با کیفیت تری داشته باشید.

تفکر زیاد را کنار بگذارید.

به خانه زیاد و بیش از حد فکر نکنید. بهتر است فکر و ذکر خود را به کار و درس بدهید. گاها ممکن است وسوسه شوید و بیش از حد به روز های خوبی که داشته اید فکر کنید ولی باید بدانید که این کار می تواند وقت بسیار زیادی از شما بگیرد و در این زمان شما هیچ کار مفیدی انجام نخواهید داد. لازم است برای تماس هایی که با خانه می گیرید برنامه ریزی داشته باشید و حتی می توانید برای آن ها نامه بنویسید و پست کنید تا از برنامه های روزمره خود دور نشوید.

درباره روزمرگی های خود صحبت کنید.

روش دوم کمک خواستن

در این روش باید از خود و دیگران کمک بگیرید تا بتوانید بر این غم غلبه کنید. در واقع این کار نشانه ناتوانی شما نیست و نشان می دهد که شما بسیار شجاع هستید. در ادامه راه کار هایی را برای استفاده از این روش برایتان بیان می کنیم.

تهیه فهرست

یکی از کار هایی که می توانید انجام بدهید این است که فهرستی از مواردی که دلتنگ آن ها هستید تهیه کنید.  می توانید در ادامه جایگاه آن ها را در زندگی خود تعیین کنید تا بتوانید راحت تر در جایی که هستید موارد مطابق با آن را بیابید و بتوانید این دلتنگی ها را کاهش دهید.

مشغول باشید.

سعی کنید از بیکاری فرار کنید و اگر زمان اضافه ای دارید خود را به گونه ای مشغول کنید. در واقع می توانید در زمان های خالی خود کتابی بخوانید تا حواس شما پرت شود و بتوانید غم غربت را فراموش کنید. کار هایی که می توانید انجام بدهید عبارت اند از :

  • ورزش های گروهی
  • پیدا کردن دوست
  • رفتن به کافه
  • انجام فعالیت های گروهی

شجاع باشید

یکی دیگر از کار هایی که می توانید برای این کار استفاده کنید این است که شجاع باشید. آیا می دایند ویژگی های افراد شجاع چیست؟ بهتر است از آن ها استفاده کنید و سعی کنید با تلاش بسیار زیاد به هر آن چیزی که باعث شده است شما برای آن به غربت بیایید دست یابید. زمانی که شجاعت به خرج می دهید به راحتی با محیط جدید خو می گیرید و کم تر از افراد ترسو آسیب می بینید و همچنین می توانید با این کار به بالا بردن اعتماد به نفس خود کمک کنید.

غلبه بر غم غربت

خارج شدن از امنیت

بهتر است از دامنه امن خود خارج شوید تا بتوانید کار های جدیدی را انجام دهید. انجام دادن کار های جدید نیازمند ریسک پذیری بالایی می باشد و شما می توانید با این کار زندگی متفاوت و بهتری برای خود بسازید. در واقع احساس راحتی بیش از حد می تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند و مانع از رسیدن شما به اهدافتان گردد.

برقراری ارتباط

روش سوم برقراری ارتباط می باشد که برای این کار می توانید از شیوه های مختلفی استفاده کنید و با محیطی که در آن زندگی می کنید ارتباط برقرار کنید. می توانید شروع به جست و جو کنید و با محیط جدید آشنایی کامل پیدا کنید.

لذت ببرید.

می توانید از وجه های مختلف زندگی در مکانی جدید لذت ببرید. می توانید راه های مختلفی برای پاسخ به نیاز هایتان پیدا کنید و چالش هایی جدید برای خود بسازید با این کار ها فکر خود را مشغول کرده و کم تر درگیر غم غربت می شوید. برای این کار می توانید چند کار انجام دهید که عبارت است از :

  • دیدن از موزه ها و کاخ ها
  • رفتن به رستوران های متفاوت
  • بررسی کتاب های مربوط به مکان های دیدنی محل جدید زندگی
  • یاد گیری اصطلاحات محلی
  • امتحان کردن غذا های مختلف

بیاموزید.

می توانید زبان محلی و جیدی که در آن محل زندگی می کنید را بیاموزید و این کار علاوه بر غلبه غم غربت می تواند بسیاری از محدودیت های شما را در محله جدید برطرف کند. در واقع زمانی که شما بتوانید زبان و گویش محلی یک مکان را یاد بگیرید می توانید به راحتی با مردمانش ارتباط گرفته و زندگی بهتر و دور از تنشی را تجربه کنید.

بیرون بروید

بیرون رفتن از خانه می تواند به برقراری ارتباط اجتماعی شما کمک کند و سطح آن را بالا ببرد بنابراین می توانید با این کار غم و اندوه خود را کنترل کنید. برای مثال می توانید برای ورزش به پارک نزدیک خانه بروید.

برای کاهش غم غربت از خانه بیرون بروید.

پیدا کردن سرگرمی جدید

با پیدا کردن سرگرمی جدید می توانید غم دوری را از خود دور کرده و یک زندگی شاد برای خود بسازید. برای این کار می توانید در یک کلاس هنری و یا … اسم بنویسید و از حوزه امن خود خارج شوید و ساعاتی را به معاشرت با دیگران بپردازید.

صبور باشید.

صیوری برای رسیدن به خواسته هایتان غلبه بر غم غربت کاری بسیار دشوار است ولی شما باید این کار را انجام بدهید و در کنار صبوری می توانید تلاش های خود را نیز بالا ببرید تا سریع تر به خواسته خود برسید و بتوانید به خانه باز گردید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو