روش های جلب احترام بر اساس اصول صحیح

روش های جلب احترام بر اساس اصول صحیح


منبع: آرگا

52

1401/8/2

22:13


متد ها و روش های جلب احترام را در این مطلب برای شما بررسی می کنیم و یک سری از بهترین اطلاعات را در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید این مشکل زندگی خود را با مهارت های ساده ای از بین ببرید.

مورد احترام دیگران قرار گرفتن کاری می باشد که بسیاری از افراد دست دارند آن را به دست بیاورند زیرا این کار می تواند به آن ها احساس بزرگی داده و عزت نفس آن ها را بالا تر ببرد. در ادامه شما را با روش های جلب احترام آشنا می کنیم و شما با استفاده از آن ها می توانید احترام دیگران را نسبت به خودتان جلب نمایید.

روش های جلب احترام و بزرگی

برای این که دیگران به شما احترام بگذارند بهتر است سعی کنید یک سری تکنیک هایی را در زندگی خود به کار بگیرید. در ادامه این ترفندها را برای شما بررسی می کنیم و استفاده از چند مورد از آن ها کافی است تا شما فردی محترم شده و مشکلات خود را در جامعه تا حدودی از بین بروید.

فعال بودن

برای این که بتوانید بین دیگران آدمی محترم باشید باید سعی کنید فعال باشید و این کار را بدون چون و چرا انجام دهید. در واقع شما نباید همیشه منتظر باشید تا دیگران شما را راهنمایی کنند و باید سعی کنید کارهای خود را شروع کرده و مشکلات خود را خودتان حل کنید.

از سمت دیگر شما می توانید برای حل مشکلات خود هر از چند گاهی چالش های جدید را امتحان نمایید و با استفاده از همین راه حل ساده می توانید توجه دیگران را به خودتان جلب نمایید.

انجام دادن وعده ها

شاید تا کنون آدم هایی را دیده باشید که به وعده های خود عمل نمی کنند. بهتر است بدانید که این افراد بین مردم جایگاهی ندارند و اصلا به آن ها احترام گذاشته نمی شود بنابراین سعی کنید همیشه وعده هایی را بدهید که بتوانید ان را عملی نمایید. در واقع این کار هرچند که ساده نیست ولی می تواند منجر به ایجاد یک سری احترام هایی برای شما در میان دیگران گردد.

در نظر داشته باشید که اگر در گذشته از وعده هایی که داده اید به سادگی رد شدید باید فکری به حالی این موضوع کرده و سعی کنید همیشه حرف هایی را بزنید که امکان عملی شدنشان وجود داشته باشد در این صورت مردم شما را فردی محترم می شمارند.

کسب اجترام با فعال بودن بی قید و شرط

عذر خواهی نکردن

همانطور که می دانید هر فردی باید مسئولیت کارهای خود را به گردن بگیرد ولی اگر مدام در حال عذر خواهی کردن باشید نمی توانید احترامی برای خود جمع کنید و این کار شما برای جلب احترام بسیار اشتباه بوده و می تواند نتیجه عکسی با خود به همراه داشته باشد. سعی کنید برای کارهایی که مسئولیتش با شما بوده و اشتباه شده است عذر خواهی کنید در غیر این صورت شما فردی محترم نخواهید شد و بهتر است برای اشتباه های کوچک خود بارها و بارها معذرت خواهی نکنید.

غیبت نکردن

امروزه بحث غیبت بین افراد بسیار باز می باشد و بهتر است برای این که بتوانید احترام دیگر را برای خود جلب کنید از این کار دست کشیده و افرادی که در کنار شما در حال این مدل گفتگوها می باشند را متوقف نمایید. این موضوع را در نظر داشته باشید که هر فردی دارای یک سری خصلت های بد و خوب می باشد و نباید از این موضوع برای خراب کردن آن ها در نزد دیگران استفاده کنید زیرا افرادی نیز پیدا می شوند که از شما نزد دیگران بدگویی نمایند.

کنار گذاشتن مهربانی بی قید و شرط

سعی کنید همیشه در دسترس دیگران نباشید و مهربان بودن بی قید و شرط را کنار بگذارید. این کار می تواند منجر به ایجاد یک سری احترام هایی برایتان گردد زیرا شما متوجه خواهید شد که همیشه نمی شود همه را از خود راضی و خشنود نگه داشت. سعی کنید همیشه قبل از این که کاری برای دیگران انجام دهید از نداشتن قصد سوء استفاده اطمینان پیدا کنید در غیر این صورت امکان دارد این افراد فکر کنند که شما برای زندگی خود نیاز به آن ها دارید و در نتیجه هیچ وقت به شما احترام نخواهند گذاشت.

روش های جلب احترام

تلف نکردن وقت دیگران

یکی از روش های جلب احترام دیگران این است که به هیچ عنوان وقت آن ها را تلف نکنید زیرا یکی از بهترین چیزهایی که هر انسانی دارد زمان می باشد و اگر این وقت را شما تلف کنید نه تنها برای خود احترام نمی خرید بلکه ممکن است بی احترامی های بیشتری را نیز مشاهده نمایید. بهتر است سعی کنید برای جلب احترام دیگران سر وقت در قرارهای خود حاضر شده و سریعا مطلب اصلی را بیان کنید. این کار برای شما نیز مفید می باشد و می تواند به شما کمک کند تا در اسرع وقت به همه کارهای خود برسید.

الهام بخش بودن

از دیگر روش های جلب احترام این است که به دیگران صحبت کنید و آن ها را در مورد رسیدن به خواسته هایشان تشویق نمایید. در واقع صحبت کردن از خواسته ها و رویاها می تواند برای دیگران نیز الهام بخش باشد از این رو این افراد به شما احترام می گذارند زیرا شما نه تنها برای آن ها بلکه برای اهدافشان نیز وقت گذاشته و آن ها را در این زمینه تشویق نموده اید.

افزودن ارزش ها

یکی دیگر از کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که سعی کنید اگر در یک مجموعه هستید ارزش های جدید را به آن اضافه کرده و همیشه به دنبال راهکارهای جدید برای انجام راحت تر کارها باشید. این ارزش ها می توانند دارای اشکال متفاوتی باشند از این رو بهتر است سعی کنید همیشه بهترین خود باشید تا بتوانید احترام دیگران را به خود جلب نمایید.

کسب احترام با تکنیک های خاص

باور نکردن افکار منفی

همه انسان ها به صورت فطری منفی گرایی بیشتری نسبت به مثبت گرایی دارند. در واقع باور نکردن این افکار می تواند به شما کمک کند تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید و در نهایت از بروز مشکلات بسیار زیادی در این زمینه پیشگیری کنید. زمان هایی که احساسات منفی به شما غلبه می کند می توانید نقاط مثبت زندگی خود را یادآوری کرده و در نهایت از پیشرفت این افکار در ذهن خود پیشگیری نمایید.

داشتن کد اخلاقی

بسیاری از افراد این موضوع را نادیده می گیرند و همین مورد به ظاهر ساده می تواند یکی از روش های جلب احترام دیگران برای شما باشد. سعی کنید پایبند به یک سری از چیزها در اخلاق باشید در غیر این صورت نمی توانید به خوبی این احترام را برای خود داشته باشید. افرادی که پایبندی های اخلاقی و رفتاری ندارند در نزد دیگران مورد احترام واقع نخواهند شد.

داشتن ذهنی باز

ذهن باز داشتن نیز یکی از روش های جلب احترام می باشد از این رو بهتر است سعی کنید همیشه ذهن خود را باز نگه دارید و از دیدگاه های متفاوتی به مسائلی که پیش روی شما می باشد نگاه کنید.  این را به خاطر بسپارید که هنوز چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که باید آن ها را بیاموزید از این رو سعی کنید در برابر این گونه مسائل کمی منعطف تر برخورد نمایید.

تمرین فروتنی

سعی کنید نه زیاد فروتن و مهربان باشید و نه زیاد حق را به خودتان بدهید. اگر بتوانید بین این دو اعتدال را رعایت کنید می توانید به سادگی احترام دیگران را از آن خود نمایید. اعتماد به نفس داشتن از این موضوع که شما بهترین می باشید به وجود نمی آید. عزت نفس و اعتماد به نفس واقعی از داشتن فروتنی به موقع ظاهر می شود.

یادگرفتن مهارت نه گفتن

سعی کنید مهارت نه گفتن را بیاموزید و هر از چند گاهی بابت کارهایی که برای شما انجام دادنش سخت می باشد از این مهارت استفاده کنید و هیچ گاه عذاب وجدان بابت این کار خود نگیرید. در واقع نه گفتن شما در بسیاری از موارد بی احترامی به حساب نمی آید و بدین معنا می باشد که شما برای وقت و زمان خود احترام قائل هستید و این مورد به راحتی می تواند منجر به ایجاد احترام دیگران برای شما گردد. این مورد نشانه بارز این است که اگر می خواهید به شما احترام گذاشته شود در ابتدا باید خودتان به خودتان احترام بگذارید.

انجام دادن کارها در موعد مقرر

این مورد به شما یاد آور خواهد شد که اگر بتوانید کارهای خود را در زمان تعیین شده انجام دهید می توانید مورد اعتماد باشی و اکثر افرادی که مورد اعتماد هستند نیز می توانند اعتماد دیگران را به خود جذب نمایند. این مورد آخرین مورد از روش های جلب احترام دیگران می باشد از این رو باید سعی کنید آن را به خوبی انجام دهید زیرا مهم تر از سایر موارد گفته شده می باشد.

آموختن مهارت نه گفتنم برای کسب احترام بیش تر

اگر بتوانید از روش های گفته شده استفاده نمایید می توانید احترام برای خود جلب نمایید در غیر این صورت امکان این کار وجود ندارد و شما نمی توانید به زور این کار را انجام دهید. در ادامه می توانید اطلاعات خود در زمینه مهارت نه گفتن و بالا بردن اعتماد به نفس خود افزایش دهید و برای این کار کافی است بر روی لینک های داده شده کلیک کنید و به صفحات مربوطه وارد گردید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو