ترامپ: انتخابات ما تحت حملات هماهنگی قرار دارد

منبع: برترین ها

68

1399/9/13

03:04


رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه نظام انتخاباتی این کشور تحت حملات هماهنگی از سوی طرف‌های مختلف قرار گرفته، گفت مخالفان من طوری رفتار می‌کردند که گویی از نتیجه انتخابات خبر داشتند.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در ادامه تقلاهای خود برای باقی ماندن در قدرت، بار دیگر ادعای تقلب شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تکرار کرد.

ترامپ طی پیامی ویدئویی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، با گلایه از طولانی شدن روند شمارش آراء و اعلام نتایج نهایی، گفت: «ما سابقاََ چیزی داشتیم که به آن روز انتخابات می‌گفتیم. اما اکنون ما روزها، هفته‌ها و ماه‌های انتخابات داریم!»

وی با بیان اینکه اتفاقات بد بسیار زیادی در این «برهه زمانی مضحک» رخ داده، افزود: «مخصوصا اینکه مجبور نیستید چیزی را اثبات کنید تا بزرگترین امتیاز خود که حق رای دادن است را اجرا کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه وظیفه دفاع از قانون اساسی و قوانین این کشور را دارد، اظهار داشت: «به همین دلیل است که مصمم هستم از نظام انتخاباتی خود حفاظت کنم، که اکنون تحت حملات هماهنگ‌شده‌ای قرار گرفته است».

ترامپ با بیان اینکه از ماه‌ها قبل از روز انتخابات، به نامزدها هشدار داده شده بود که پیروزی زودهنگام اعلام نکنند، تصریح کرد: «زیرا هفته‌ها طول می‌کشد که پیروز را معین کرد، رأ‌گیری‌های غیابی را شمارش نمود و نتایج را تایید کرد».

ترامپ: نظام انتخاباتی ما تحت حملات هماهنگی قرار دارد

وی ضمن ادعای اینکه رقبای انتخاباتی او طوری رفتار می‌کردند که گویی از نتیجه انتخابات خبر داشتند، مدعی شد: «در عرض چند روز بعد از انتخابات، شاهد اقدامات هماهنگ بودیم تا برنده را القا کنند، حتی با وجود اینکه بسیاری از ایالت‌های کلیدی هنوز در حال شمارش آرا بودند».

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر لزوم شمارش تمام «آرای قانونی»، ادامه داد: «هیچ رأی قانونی نیز نباید شمارش شود. این نه فقط برای احترام گذاشتن به ۷۴ میلیون آمریکایی است که به من رأی دادند، بلکه برای مطمئن شدن از اعتماد آمریکایی‌ها به این انتخابات و تمام انتخابات‌های آتی است».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو