حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه

منبع: همگردی

92

1399/9/13

08:01


ایسنا/ فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه خبر داد.

دستگیری 6 حفار در استان سمنان

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی افزود: پنج حفار غیرمجاز از این تعداد در حال حفاری در اطراف یکی از تپه های تاریخی آرادان دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد با هدف بدست آوردن اشیای تاریخی از چاهی با بیش از 20 متر عمق اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند و همگی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از دستگیری یک حفار غیر مجاز در مهدی شهر نیز خبر داد و افزود: این فرد به همراه چهار نفر همدست در مناطقی از شهرستان مهدیشهر در حال حفاری بودند.

سرهنگ کربلایی غلامی بیان کرد: این حفار غیرمجاز دستگیر و همدستان وی پس از متواری شدن، شناسایی شدند و دستگیری آنها در دستور کار عوامل انتظامی و یگان با هماهنگی مرجع قضایی قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ادامه داد: براساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود. وی یادآوری کرد: هموطنان و دوستداران میراث فرهنگی می توانند گزارشهای خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام کنند.

حفاری غیرمجاز در عمق 20 متری یک چاه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو