فایده ها و خواص درمنه و نحوه استفاده از این گیاه

فایده ها و خواص درمنه و نحوه استفاده از این گیاه


منبع: آرگا

93

1399/9/26

09:05


در این مطلب به خواص اعجاب انگیز درمنه می پردازیم و شما می توانید از این گیاه برای درمان وضعیت بریچ جنین و یا حتی برای درمان افسردگی از این گیاه استفاده کنید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فایده ها و خواص درمنه و نحوه استفاده از این گیاه

درمنه یکی از گیاهانی می باشد که خواص بسیار زیادی دارد و می تواند به نابودی سرطان ریه و سینه کمک بسیار زیادی داشته باشد. باید بدانید که طبق آزمایشات مصرف این گیاه در طی یک روز می تواند ۹۸ درصد سلول های سرطانی را از بین ببرد و علاوه بر این فواید دیگر هم در بارداری و … دارد که در ادامه آن را برای شما خواص گیاه درمنه بیان می کنیم.

درمنه چیست؟

گیاه درمنه

درمنه یکی از گیاهان بوته ای و معطر می باشد که بسیاری از افراد آن را نمی شناسند و از کار آیی آن برای سرطان و بهبود زایمان خبر ندارند.  در واقع این گیاه بیش تر در مناطق خشک و نیمه خشک کشور رشد می کند و ارتفاع این گیاه گاها به ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر می رسد. درمنه در ساخت دارو کاربرد بسیاری دارد و می توان گفت در دارو های شستشو و انواعی از روغن های پوست و مو از آن استفاده می کنند. باید بدانید که نام اصلی این گیاه از الهه یونان به نام آرتمیس گرفته شده است که الهه شکار و تیر اندازی بوده است. این گیاه خاصیت های بسیاری دارد و مورد استفاده برای موارد زیادی می باشد که عبارت اند از :

  • افزایش اشتها
  • رفع کننده باد معده
  • درمان دل درد و دل پیچه
  • از بین برنده زخم های عفونی
  • درمان ورم سرمازدگی
  • تسکین دمل چرکی
  • درمان آکنه
  • درمان تورم معده
  • درمان انگل های دراز و روده ای
  • بهبود علامت های یائسگی

خواص درمنه

درمنه یکی از گیاهان پر خاصیت در طب سنتی است و از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند و نتیجه بسیار خوبی می گیرند. در ادامه خواص دیگر آن را برایتان بیان می کنیم.

خاصیت درمنه چیست؟

معکوس کردن جنین

یکی از خاصیت های بسیار مهمی که این گیاه دارد این است که می تواند جنین را برای تولد طبیعی آماده کند. به طور طبیعی این اتفاق برای جنین ها می افتد و آن ها خودشان در وضعیت مناسب زایمان قرار می گیرند ولی از هر ۲۵ تولد یکی از جنین ها نمی تواند بچرخد و وضعیت نا مناسب به خود می گیرد که این وضعیت بریچ نام دارد. در واقع برای اصلاح کردن این وضعیت از درمان فیتیله گذاری استفاده می کنند که بعد از اتمام درمان وضعیت جنین درست می شود و می تواند به صورت طبیعی به دنیا بیاید.

تسکین درد

باید بدانید که درمنه یکی از مسکن های بسیار قوی برای درمان درد های مفاصل است و می تواند درد آرتریت را به آسانی درمان کند. در گذشته آزمایشاتی صورت گرفته است که نشان می دهد با درمان فیتیله گذاری ۵۳ درصد از افرادی که آرتریت داشتند بهبود یافتند و زانو های آن ها تا ۵۱ درصد بهبود عملکرد داشته است.

طعم دهنده

بهتر است بدانید که از این گیاه برای طعم دهنده ماء الشعیر نیز استفاده می شود و این مختص به ۱۰۰۰ سال پیش می باشد. در واقع تولید کنندگان نوشیدنی در قرون وسطا از این طعم دهنده استفاده می کردند و امروزه یکی از اصلی ترین طعم دهنده های آب جو می باشد.

خواص درمنه

درمان سرطان

سرطان یکی از بیماری هایی می باشد که امروزه برخی از افراد درگیر آن هستند. باید بدانید که این گیاه می تواند مانند سم سرطان ها باشد و به راحتی می تواند سلول های سرطانی را نابود کند. باید بدانید که سلول های سرطانی مقدار بسیار زیادی آهن دارند که این آهن بیش تر از سلول های سالم می باشد این ماده می تواند به راحتی آن ها را از بین ببرد.

درمان افسردگی

خواص درمنه برای درمان افسردگی های شدید مفید بوده است. یکی دیگر از کار هایی که این گیاه انجام می دهد سلول های عصبی را تحریک می کند و اثرات افسردگی را تا حدود بسیار زیادی از بین می برد. در واقع این ماده می تواند تعادل مواد شیمیایی در مغز را برقرار کند و خلق و خو افراد را بهتر می کند.

تنظیم قند خون

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر می باشند قند خون است. خواص درمنه برای دیابتی ها بی نظیر می باشد. در واقع این افراد می تواند با مصرف دمنوش گل های درمنه این بیماری را تا حدود بسیار زیادی کنترل کنند.

درمنه و تنظیم قند خون

نحوه استفاده از درمنه

با شناخت خواص درمنه شاید بخواهید از این گیاه استفاده کنید برای همین هم نحوه استفاده از آن را برایتان بیان می کنیم تا بتوانید به راحتی دمنوش خود را تهیه کنید.

  1. هر روز می توانید یک قاشق غذا خوری از این گیاه را خورد کنید و آن را در سه لیوان آب جوش بریزید.
  2. اجازه بدهید این گیاه ۳۰ دقیقه دم بکشد.
  3. بعد از دم کشیدن درمنه می توانید آن را صاف کنید و در طی روز مصرف کنید.
  4. اگر مزه آن را دوست ندارید می توانید برای نوشیدن راحت تر از عسل و یا نبات استفاده کنید.

عوارض درمنه

باید بدانید که هر گیاهی علاوه بر خواص منحصر به فردی که دارد می تواند عوارضی هم داشته باشد. در واقع گیاه درمنه برای افرادی که میگرن دارند مضر است و می تواند سردرد های میگرنی را افزایش دهد و فواصل میان آن را کم کند و همچنین این گیاه را نباید بیش از حد استفاده کنید زیرا برای عصب ها مضر است.

عوارض درمنه

گیاهان دارویی خواص بسیار خوبی دارند و شما می توانید بدون استفاده از دارو های شیمیایی که عوارض بسیاری دارند بیماری ها را درمان کنید. در واقع گیاهان هم بی خطر نیستند ولی خطرات گیاهان کم تر از عوارض شدید دارو های شیمیایی می باشد بنابراین اگر مشکلی برای شما ایجاد می شود فورا به سمت دارو های شیمیایی نروید و سعی کنید با گیاهان  خود را درمان کنید. البته بهتر است در این مسائل هم زیاده روی نکنید و در مواقع ضروری حتما از پزشک کمک بگیرید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات مربوط به خواص مواد غذایی، خواص گیاه رازک و خواص گیاه زوفا مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو