نحوه تعمیر کابینت لمینت

منبع: ساتین

82

1399/9/26

13:10


کابینت های لمینت از لمینت با تراکم متوسط یا MDL ساته می شوند، یعنی یک کامپوزیت با پلاستیک محکم که به جلو و عقب چسب شده است. گرچه مقاومتش بالاست اما ممکن است چسب آن و لبه درها شل شوند. اغلب مشکل ها از تولید ضعیف، رطوبت ناشی شده یا ممکن است لبه تیز آن به پارچه گیر کند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه تعمیر کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

دو نوع کابینت لمینت

دو نوع کابینت و در لمینت وجود دارد. یک نوع که دور در کابینت ابزار وجود دارد و این ابزار به شکل T هستند. پایین آن هم محکم شده است. اگر این ابزار شل شود می توانید با ماله آن را آن را محکم کنید.

نوع دیگر یک تکه لمینت باریک ربان مانند دارد که به چهار قسمت در چسب شده است. این نوع سطح تخت دارد که در صورت چسب نشدن درست لبه های تیز پیدا کرده و آب به آن نفوذ می کند.

 

ارزیابی برای ضمانت

اگر مشکل زیاد باشد، مثلا قسمت بزرگی از در و ابزار شل شده باشد، مشکل از سازنده است. اگر قسمتی از در باد کرده چوب از داخل خراب شده. می توانید از ضمانت آن استفاده کنید.

 

تعمیر ابزار شل

اگر فقط چند سانتی متر از لبه لمینت شل شده اما بقیه اش سالم نیست به تعویض نیاز نیست. می توانید با چسب مخصوص ابزار آن را محکم کنید. این چسب به خوبی لمینت را محکم می کند. فقط کافی است سطح را تمیز کنید، چسب مخصوص را روی آن اسپری کرده و فشار دهید تا محکم شود.

بعد روی لمینت را چسب بزنید تا فشار بیشتری وارد کند. چسب زود می چسبد، اما باید یک شب بماند. اگر چسب به جاهای دیگر آغشته شد می توانید روز بعد با کاردک آن را تمیز کنید.

 

تعویض ابزار آسیب دیده

اگر آسیب دیدگی زیاد و وسیع است، یا قسمت زیادی از ابزار کنده شده، باید آن را جایگزین کنید. می توانید از چسب های حرارتی مخصوص لمینت استفاده کنید.

پس از تمیز کردن سطح، چسب را با قیطی ببرید، آن را روی لبه در بگذارید و با اتوی داغ آن را فعال کنید. پس از ذوب شدن چسب، کمی اتو را حرکت دهید تا چسب خوب بچسبد.

چسب نواری محکم هم روی آن و به هر دو طرف بزنید. سپس برآمدگی ها را با سنباده تمیز کنید.

 

تعمیر سطوح بزرگتر

روکش های لمینت روی پیشخوان هم مانند درهای لمینت با نفوذ آب شل می شوند. این قسمت ها را می توانید با چسب لمینت محکم کنید. بهتر است قسمت شل شده را باز کرده و با کاردک یا قاشق چوبی آن را جدا نگه دارید. بعد چسب قدیمی را بکنید. سپس چسب جدید زده و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند و خشک شود. دوباره لمینت را فشار دهید و با ماله آن را صاف کنید. می توانید مقدار چسب را بیشتر کنید. بگذارید یک شبانه روز بماند و سپس با کاردک چسب را بکنید.

قسمت های کنده یا خراش برداشته

برای پر کردن قسمت های کنده شده و خراش برداشته از فیلر لمینت استفاده کنید. کارکرد آن شبیه پلاستیک است. اگر تعمیرات خوب پیش نرفته و هنوز ایراداتی دارد می توانید از فیلر استفاده کنید. کندگی ها یا خراش ها را با فیلر پر کرده، بعد با انگشت خیس آنها را فشار داده و بگذارید خشک شوند.

 

تنظیم در

کابینت های لمینت لولای پنهان دارند و طوری تنظیم می شوند که ارتفاع در تراز باشد. دو پیچ در باعث می شود در به سمت چپ و راست باز تکان بخورد و دو پیچ دیگر باعث می شود که در به سمت بالا و پایین برود، پس می توانید با تنظیم پیچ ها در را تنظیم کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو