سریال پایتخت 7 فعلا ساخته نخواهد شد

135

1399/9/27

00:50


چرا سریال پایتخت 7 فعلا ساخته نخواهد شد؟ پاسخ محسن تنابنده: سریال پایتخت 7 در فرصتی دیگر ساخته خواهد شد.

سریال پایتخت 7 فعلا ساخته نخواهد شد

یک ساعت پیش
چرا سریال پایتخت 7 فعلا ساخته نخواهد شد؟ پاسخ محسن تنابنده: سریال پایتخت 7 در فرصتی دیگر ساخته خواهد شد.

سریال پایتخت 7 فعلا ساخته نخواهد شد

به گزارش سلام سینما «پایتخت» یکی از جذاب ترین مجموعه‌های تلویزیونی دهه نود بوده است. فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز سال 1399 از شبکه یک سیما ساخته شد. نود درصد سریال در مازندران، شهر شیرگاه و باقی در تهران فیلمبرداری شده بود. «پایتخت» از جمله مهم‌ترین سریال‌های ده سال اخیر صدا و سیما است و البته از محبوب‌ترین‌هایشان در نزد تماشاگران.

پنج فصل قبلی سریال هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و فصل ششم هم پربیننده‌ترین برنامه نوروزی صدا و سیما شد و این نشان می‌دهد که این محبوبیت همچنان ادامه دارد.

در طول پخش سریال حواشی مختلفی به‌وجود آمد از جمله اعتراض مکرر عوامل سریال به سانسورهای زیاد تلویزیون. احمد مهران‌فر، بهرام افشاری و محسن تنابنده، بازیگرانی بودند که با انتقاد به سانسورهای فصل ششم سریال تلویزیونی «پایتخت» در اینستاگرام‌شان نوشتند:

احمد مهران فر، بازیگر نقش ارسطو:

اَمان از سانسور با این وجود، ما باز هم در خانه می مانیم. 

- بهرام افشاری، بازیگر نقش بهتاش:

لطفا خواهشا انقدر سانسور نکنید. من دیگه رررردددد دادم

یکی دیگر از حواشی جنجالی سریال «پایتخت 6» که در نهایت دستور ویژه رئیس صدا و سیما را به همراه داشت، بازسازی سکانسی از یک فیلم پیش از انقلاب یعنی «همسفر»‌، در این سریال بود. رئیس سازمان صدا وسیما در دستوری ویژه به سیدمرتضی میرباقری با اشاره به حواشی قسمت آخر مجموعه «پایتخت۶» تاکید کرد لازم است بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!

در نهایت هم پشت صحنه سریال «پایتخت ۶» که قرار بود در دو شب گذشته روی آنتن برود از کنداکتور خارج شد و درنهایت و میزگرد بررسی فصل ششم این سریال جایگزین آن شد.

محسن تنابنده کمی بعدتر در گفتگو با امید روحانی در برنامه ویدئویی ماهنامه سینمایی فیلم، درباره برخی نقدها ‌و جنجال‌های پیرامون فصل ششم «پایتخت 6» گفت: «من حقیقتا در تعدادی از نقدها به «پایتخت» نیت کمک نمی بینم.  دوستانی می‌خواهند یک دوستان دیگری را بزنند. یک بابایی گفته محسن تنابنده تف انداخته تو صورت تلویزیون و تلویزیون جرات ندارد و بعد می رسد به نقد مدیریت و...

او در ادامه با اشاره به اهداف پشت پرده جنجال های اخیر درباره سریال گفت: ماجرا بین خودشونه آنها نقدی دارند به مدیریت و فکر می کنند از خودشان و تیم‌های خودشان باید جانشین این مدیریت بشوند و تغییرات صورت بگیرد و ما را می‌کنند بهانه و می اندازند وسط بدون اینکه هیچ نقد درستی راجع به کار صورت بگیرد.

حالا در تازه ترین حاشیه پیش‌آمده یرامون «پایتخت» تنابنده در اینستاگرام خود متن زیر را منتشر کرده که نشان از رابطه تیره او با تلویزیون ملی دارد:

لطفا دست از تخريب و عقيم سازي برداريد..
پايتخت به عشق مردم ساخته و به خواست مردم ادامه پيدا كرده است و در حد سوادمان ايينه اي بوده در برابرجامعه با تمام كاستي هايش كه به آن واقفم ،تلاش شما هم همه اين بوده كه با مسموم كردن فضا ومعنا سازيهاي بيهوده و استخراج مفاهيم عجيب غريب از پايتخت دستاويز و ملعبه اي بسازيد براي انتقام گيريهاتون از جناح مخالف يا ابراز وجود آنهم با نسبت دادن نظراتتان به مردم كه هيچگاه هم راي با شما نبوده ..بگذريم
هموطنان عزيزم امسال هم علارغم فرصت بسيار كوتاه تا نوروز و به رغم همكاريهاي سازمان و توافقات صورت گرفته تلاش كرديم مقدمات پايتختي جديدو در خور شان شما بسازيم كه شرايط مهيا نشد ،يعني من توانشو نداشتم و از همين جا از محضر همتون عذر خواهي ميكنم تا فرصتي ديگر و فضايي پالوده تر،،
(با احترام و تشكر از همه جرايد ورسانه هاي خبري مخالف و موافق و منتقديني كه دغدغه كمال و رشد و پيشرفت آثار را دارند)
كوچك همه شما مردم شريف
محسن تنابنده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو