راهنمای قدم به قدم پاک کردن رنگ مو از روی پوست

راهنمای قدم به قدم پاک کردن رنگ مو از روی پوست


منبع: آرگا

105

1399/10/5

22:06


در این مطلب توجه شما را به روش هایی از پاک کردن رنگ مو از روی پوست صورت و دست جلب خواهیم کرد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

اغلب خانم ها با بالا رفتن سن و سفید شدن موهایشان تمایل دارند از رنگ مو استفاده نمایند و ممکن است رنگ مو روی پوست شما بریزید و باقی بماند بنابراین بهتر است از روش هایی کاربردی برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست خود استفاده نمایید.

روش هایی برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

برای پاک نمودن رنگ مو می توانید از روش های مختلف استفاده نمایید که انتخاب روشی مناسب به وسایلی که در دسترس دارید بستگی دارد. در مطالب قبلی آموزش رنگ کردن مو و آموزش ماندگار کردن رنگ مو را مشاهده کردید در ادامه با نحوه پاک کردن رنگ مو در خدمت شما خواهیم بود.

پاک نمودن رنگ مو از روی پوست

چگونه رنگ مو را از روی پوست خود پاک نماییم ؟

اگر رنگی که به پوست شما مالیده شده است سایه ای از رنگ مو می باشد بهتر است کمی صبر نمایید تا چربی طبیعی پوست تان برگردد سپس از یک پاک کننده مخصوص آرایش چشم که حاوی روغن است برای تمیز کردن رنگ مو استفاده نمایید همچنین برای پاک نمودن رنگ مو می توانید از انواع روش های خانگی استفاده نمایید که عبارتند از :

۱.استفاده از لاک پاکن های حاوی حلال های آلی

این لاک پاکن ها می توانند به راحتی رنگ مو را از روی پوست پاک نمایند. برخی از این لاک پاکن ها حاوی استون می باشند که باعث خشکی پوست می شوند از این رو بهتر است از لاک پاکن هایی استفاده کنید که حاوی روغن هستند. برای پاک نمودن رنگ مو ابتدا پد پنبه ای را به محلول لاک پاکن آغشته نمایید سپس پد را به صورت مدور روی محل آغشته به رنگ حرکت بدهید تا لکه به صورت کامل پاک گردد. از این روش می توانید برای پاک نمودن رنگ مو در نواحی پیشانی یا خطوط مو استفاده نمایید. بعد از اینکه رنگ مو را از محل مورد نظر خود پاک کردید با آب گرم آن قسمت را آبکشی نمایید تا به صورت کامل تمیز گردد همچنین مواد لاک پاکن نباید با چشم ها تماس داشته باشد.

پاک نمودن رنگ مو از روی پوست

۲. روغن زیتون

پنبه ای توپی را به مقداری روغن زیتون آغشته نمایید سپس پنبه را به آرامی به قسمت رنگی پوست بمالید و تا زمانی که رنگ محو شود این روش را ادامه دهید. این روش دیر عمل می کند از این رو بهتر است اجازه دهید تا روغن زیتون یک شب روی پوست شما بماند.

روغن زیتون باعث آسیب رساندن به پوست نمی شود از این رو یکی از بهترین روش ها برای پاک نمودن رنگ مو از روی پوست می باشد.

۳. پاک نمودن رنگ مو مشکی از روی پوست

مقداری اسپری مو را روی پنبه توپی اسپری نمایید و قبل از اینکه رنگ به خورد پوست شما برود پنبه را روی محدوده رنگی بمالید تا رنگ از روی پوست شما پاک شود.

مقداری روغن بچه و پاک کننده صورت را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید و به کمک لیف حمام ترکیب مواد را روی قسمتی رنگی پوست قرار دهید و با حرکت دایره ای رنگ را از روی پوست خود پاک نمایید.

۴. خمیر دندان حاوی مواد لایه بردار

خمیر دندان ها اغلب حاوی مواد پاک کننده و لایه بردار می باشند و شما می توانید مقداری خمیر دندان را روی لکه های رنگی موجود در پوست تان قرار بدهید و به کمک نوک انگشت آن را ماساژ بدهید و بعد از گذشت ۶۰ دقیقه مکث پوست خود را بشویید.

پاک نمودن رنگ مو از روی پوست

۵. مایع دستشویی

مقداری از مایع دستشویی را روی پوست رنگ شده بمالید سپس به مدت چند دقیقه آن را مالش بدهید تا رنگ به صورت کامل پاک شود. ناحیه رنگ شده را به کمک آب گرم و پد بشویید همچنین می توانید مقداری کرم لایه بردار را روی پوست صورت خود بمالید تا سطح پوست تان لایه برداری شود و رنگ از روی پوست پاک گردد. این کار را باید چند بار پشت سر هم انجام دهید تا رنگ از روی پوست به صورت کامل پاک شود.

۶. استفاده از رنگ مو

در هنگام دوش گرفتن می توانید مقداری از رنگ باقی مانده را به همراه صابون به صورت دوار روی قسمتی که رنگی شده بمالید سپس این قسمت را به کمک شامپو یا صابون بشویید و آن را خشک نمایید.

۷. استفاده از اکسیدان

مقداری پارچه را به اکسیدان آغشته نمایید و پارچه را روی قسمتی از پوست که رنگی شده است بمالید و بعد از پاک شدن لکه رنگی دست ها و محلی که به اکسیدان آغشته شده است را بشویید.

پاک نمودن رنگ مو از روی پوست صورت با روش هایی آسان

۸. مخلوط بیکینگ پودر و مایع ظرفشویی

بیکینگ پودر را به صورت مساوی با مایع ظرفشویی ترکیب نمایید سپس پارچه تمیزی را به مخلوط مواد آغشته نمایید و مخلوط را روی محل مورد نظر خود قرار دهید تا لکه به صورت کامل پاک شود.

۹. مایع ظرفشویی و نوشابه

برای پاک نمودن رنگ از روی پوست می توانید مایع ظرفشویی حاوی پاک کننده لکه های روغنی را با نوشابه ترکیب نمایید سپس مخلوط این مواد را روی پوست قرار دهید. توجه داشته باشید که این مخلوط نباید با چشم ها تماس پیدا کند.

پاک کردن رنگ مو از روی پوست با روش هایی کاربردی و طبیعی

۱۰. روغن بچه

مقداری روغن بچه را به پوست خود بمالید سپس اجازه دهید تا روغن بچه به مدت یک شب روی پوست شما بماند تا رنگ مو از روی پوست پاک شود همچنین می توانید در صورت نیاز این روش را تکرار نمایید.

***توجه داشته باشید که یک راه حل ساده و کاربردی این است که قبل از اینکه دستکش بپوشید مقداری وازلین یا مرطوب کننده به اطراف خط موها و سایر قسمت های پوست که در معرض رنگ مو هستند بمالید سپس موهایتان را رنگ بزنید. این مواد باعث محافظت از پوست در برابر رنگ مو می شوند و رنگ مو نمی تواند به پوست شما نفوذ کند و با استفاده از این روش دیگر نیازی نیست که برای پاک نمودن رنگ مو از روی پوست صورت و … تلاش زیادی کنید.

تمیز کردن رنگ مو

در این بخش از آرایش مو مجله آرگا با نحوه پاک کردن رنگ مو از روی پوست آشنا شدید که امیدواریم به کمک روش های ذکر شده بتوانید رنگ را به راحتی از روی پوست صورت و پوست دست و … پاک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو