رژیم قارچ معجزه ای که ستاره های هالیوود برای لاغری استفاده می کنند

رژیم قارچ معجزه ای که ستاره های هالیوود برای لاغری استفاده می کنند


منبع: آرگا

114

1399/10/18

11:32


بسیاری از ستاره های مطرح به ویژه در هالیوود از رژیم قارچ استفاده کرده اند تا وزن دلخواه و اندام زیبا و متناسبی داشته باشند. در این مقاله ما به فواید قارچ برای سلامتی و همچنین موارد استفاده آن برای بیماران می پردازیم. همچنین نحوه گرفتن رژیم قارچ و چگونگی تاثیر آن بر لاغری آورده شده است.

قارچ خوراکی است خوشمزه که هم در طبیعت و هم در کارگاه های مخصوص کشت داده می شود. قارچهایی که در طبیعت وجود دارند بیشتر از نوع سمی هستند بنابراین استفاده از آنها ممکن است خطر آفرین باشد. علاوه بر این از قارچهایی استفاده کنید که به صورت بسته بندی های مطمئن به فروش می رسند. قارچ علاوه بر طعم ویژه ایی که به غذا می دهد این روزها به عنوان غذای مخصوص رژیم لاغری استفاده می شود. رژیم قارچ بارها توسط افراد مشهور مطرح شده است و تعداد زیادی از آنها تناسب و زیبایی اندامشان را مدیون این رژیم هستند.

خواص قارچ

 بررسی فواید رژیم قارچ

یکی از دلایل محبوبیت این رژیم در بین افراد, خواص بی نظیر قارچ است. قارچ کالری کمی دارد ولی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است و از طرفی انرژی زا به شمار می رود. قارچ به عنوان یک محافظت کننده سیستم ایمنی بدن رفتار کرده که اینکار را با ایجاد تعادل و ترشح هورمونها انجام می دهد. کلسیم موجود در قارچ به استحکام استخوانها کمک کرده و از پوکی و نرمی استخوان جلوگیری می کند. همچنین قارچ در عملکرد بهتر کبد و پانکراس نقش دارد که با توجه به نقش کبد و پانکراس در میزان ترشح انسولین, بنابراین می توان گفت که به تنظیم قند خون بدن کمک کرده و یکی از غذاهایی است که حتما باید در برنامه غذایی افراد دیابتی باشد.

قارچ حاوی ریبو فلابین, اسید پانتونیک و ویتامین B است که کار خرد کردن چربی ها و کربوهیدرات ها را در بدن به عهده دارند. نیاسین موجود در قارچ هم برای سلامت پوست موثر است. همچنین ویتامین B موجود در قارچ به لطافت پوست و جوانتر شدن آن کمک میکند, و در تقویت و استحکام ناخنها هم موثر عمل می کند.

مزایای قارچ

فواید قارچ برای قلب

چربی قارچ ناچیز است و کلسترول ندارد به همین دلیل نقش موثری در پایین آمدن کلسترول خون و تعادل بین کلسترول خوب و بد دارد. کلسترول بد باعث حمله های قلبی, نارسایی ها و انسداد رگها می شود که قارچ با خاصیت فوق العاده ای که در کاهش کلسترول بدن دارد می تواند به سلامت قلب کمک کند.

فواید قارچ

درمان کم خونی با قارچ

کم خونی با علائمی مثل سردرد, خستگی کاهش بازده روزانه همراه است که ناشی از کمبود آهن در خون است و در زنان شایع تر می باشد. قارچ آهن فراوانی دارد و بدن حدود ۹۰ درصد آن را جذب می کند به همین خاطر یکی از بهترین موادی است که می تواند کمبود آهن را جبران کند و باعث پیشگیری از کم خونی شود.

قارچ همچنین قادر است ویتامین  D را در بدن تولید کند, بنابراین در فصل زمستان که تابش آفتاب کمتر است و بدن ویتامین D  کمتری دریافت میکند, استفاده از قارچ می تواند جایگزین خوبی باشد.

تاثیر قارچ بر لاغری

چگونه با این رژیم لاغر شویم؟

حتی خوردن مقدار کمی قارچ احساس سیری در فرد ایجاد می کند و این احساس تا ساعتها باقی می ماند. وقتی شما در یک وعده غذایی از قارچ استفاده می کنید با توجه به اینکه قارچ کالری کمی دارد و از طرفی فیبر و پروتئین بیشتری دارد در نتیجه احساس سیری در شما ایجاد می کند و همین امر باعث می شود که در وعده های بعدی غذای کمتری استفاده کنید و اگر میزان وعده بعدی را به میل خود کمتر کنید, مجموع کالری دریافتی تان در طی روز کم می شود و با گذشت دو هفته کاهش وزن قابل ملاحظه ایی خواهید داشت.

رژیم قارچ

نحوه استفاده از این رژیم برای لاغری سریع

از این رژیم بیشتر برای لاغری پایین تنه استفاده می شود. در لاغری با این رژیم نقاطی از بدن که چربی های اضافی در آن تجمع بیشتری دارند لاغر می شود. به عنوان مثال ران, کمر, پاها و باسن که بیشترین تجمع چربی را دارند با این رژیم لاغر می شوند. با اینکه چربی سوزی قسمتهایی مانند کمر سخت است اما قارچ این ویژگی را دارد که چربی های اضافی ناحیه کمر را آب کرده و باعث تناسب و زیبایی اندامتان شود. برای لاغر شدن با استفاده از رژیم قارچ کافی است که مدت ۲ هفته قارچ را در یکی از وعده های غذایی روزانه تان بویژه وعده نهار یا شام بگنجانید. همچنین توصیه می شود که قارچ استفاده شده در طی این مدت به صورت کبابی یا بخار پز استفاده شود. از مصرف قارچ سرخ شده بپرهیزید.

برای نتیجه بهتر گرفتن از رژیم لاغری قارچ بهتر است که به میزان کالری دریافتی در دیگر وعده های غذایی تان توجه کنید و مواد غذایی گیاهی یا کم کالری را در اولویت بگذارید. همچنین در کنار رژیم های لاغری حتما فعالیتهای ورزشی روزانه داشته باشید.

رژیم قارچ

تنظیم کلسترول بدن

قارچ ها فاقد هر نوع چربی می باشند، آنزیم ها و فیبر موجود در قارچ می توانند نقش موثری در کاهش سطح کلسترول خون داشته باشند. قارچ ها سرشار از پروتئین کم چرب هستند که کمک کننده مفیدی برای سوخت کلسترول های مصرف شده می باشند و منجر به تعادل بین کلسترول های خوب و بد می گردند.

سلامت پوست، مو و ناخن

از دیگر مواد مغذی موجود در قارچ روی، آهن و ویتامین B هستند که به حفظ سلامت پوست، موها و ناخنها کمک می کنند و گنجاندن آن در برنامه غذایی درخشندگی و لطافت پوست را ارمغان می آورد و افراد ضمن کاهش وزن می توانند پوستی روشن و درخشان داشته باشند.

فواید قارچ برای درمان دیابت

پیشگیری و مقابله با سرطان

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام گرفته از سوی متخصصان مرکز علمی Hope city استفاده از قارچ می تواند از مواد غذایی مفید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان باشد. مصرف این رژیم در افراد مبتلا به سرطان نیز به کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی کمک می کند.

درمان دیابت

همانطور که گفته شده قارچ ها منبع عالی از پروتئین های کم چرب هستند و میزان کربوهیدرات های موجود در آن بسیار کم می باشد. همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین ها است و دیگر ترکیبات مفید و فیبر را داراست. علاوه بر آن مقدار انسولین طبیعی موجود در قارچ موجب عملکرد صحیح پانکراس، کبد و در نتیجه  تنظیم سطح قند خون در بدن می گردد. کبد و پانکراس نقش بسزایی در ترشح و شکل گیری انسولین در بدن دارند.

ارزش غذایی قارچ ها

قارچ ها به دلیل داشتن فیبرهای رژیمی و آنتی اکسیدان از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری می کنند. میزان کالری، کلسترول و چربی و سدیم موجود در آن بسیار کم می باشد. به طور معمول در هر فنجان قارچ ۲ گرم پروتئین، صفر گرم چربی، ۱.۴ گرم قند، ۱۵ کالری، ۰.۷ گرم فیبر، ۳ گرم هیدرات کربن وجود دارد.

ارزش غذایی قارچ

امیدواریم مطلب امروز برایتان مفید بوده باشد. نکته ای که باید به آن دقت داشت این است که افراط در خوردن هر ماده غذایی ضررهای جبران ناپذیری را ممکن است به سلامتی وارد کند و این رژیم هم از این قاعده مستثنی نیست.  این رژیم لاغری را بیشتر از دو هفته ادامه ندهید. در صورت تکرار رژیم لاغری با قارچ؛ شما می توانید بعد از این دوره وعده معمولی غذایتان را از سر بگیرید و بعد از یک ماه دوباره اقدام به گرفتن این رژیم لاغری سریع کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو