چای ماسالا برای لاغری را کی بخوریم؟

منبع: فیگار

4

1402/9/18

10:12


شاید برای افرادی که با اضافه وزن روبرو هستند، سؤالات بسیاری دربارۀ مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلف به وجود آمده باشد. سؤالاتی مانند کدام ماده غذایی برای لاغری مفید است…

چای ماسالا برای لاغری را کی بخوریم؟

شاید برای افرادی که با اضافه وزن روبرو هستند، سؤالات بسیاری دربارۀ مواد غذایی و نوشیدنی‌های مختلف به وجود آمده باشد. سؤالاتی مانند کدام ماده غذایی برای لاغری مفید است یا چه ماده‌ای باعث اضافه وزن می‌شود؟ کدام مادۀ تأثیرگذار در لاغری را صبح یا کدام را قبل تمرین مصرف کنیم؟

بین نوشیدنی‌های رایج برای کاهش وزن ، خواص چای ماسالا برای لاغری از هیچ کس پنهان نیست. اما آنچه ذهن افراد را به خود مشغول کرده است؛ زمان استفاده از این معجون شگفت‌انگیز است. در این مطلب قصد داریم به توضیحات کارآمدی راجع به چای ماسالا بپردازیم.

خواص چای ماسالا برای لاغری

ماسالا در زبان هندی به معنای ادویه است. منظور از چای ماسالا، چایی جوشیده شده در شیر است که مقدار زیادی ادویه همراه خود دارد. چای ماسالا برای لاغری بسیار مناسب است، اگر در شیر مورد استفاده در آن دقت شود. شیر معمولاً به عنوان یک ماده غنی از پروتئین شناخته می‌شود، اما این موضوع در مورد چای ماسالا همین جا به پایان نمی‌رسد.

مقدار کالری این مادۀ غذایی باارزش در انواع گوناگون آن با هم متفاوت است. بنابراین در تهیه چای ماسالا باید از شیری استفاده کرد که کم‌ترین میزان کالری را داشته باشد. همچنین از خامه و شکر در تهیۀ این نوشیدنی اجتناب کنید تا خواص چای ماسالا برای لاغری حفظ شود.

1.افزایش سوخت و ساز بدن

چای ماسالا با در نظر گرفتن شرایط بالا یک دمنوش لاغری به حساب می‌آید که سبب کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود. گاهی بعضی افراد با تبلیغ‌های دروغین، دربارۀ چای ماسالا، قصد دارند این نوشیدنی را به عنوان یک مادۀ تأثیرگذار در رژیم لاغری سریع معرفی کنند؛ در صورتی که این ماده چنین تأثیری ندارد.

همچنین باید هنگام کاهش وزن باید به این نکته توجه شود که رعایت رژیم‌های غذایی مختلف برای لاغری، بدون انجام تمرینات ورزشی تأثیر چندانی در کاهش وزن شما نخواهند داشت. بنابراین انجام تمرینات هوازی و قدرتی را در برنامۀ روزانه خود بگنجانید تا بتوانید یک کاهش وزن طبیعی را تجربه کنید.

این چایی در ترکیبات خود انواع مختلفی ادویه مانند دارچین، میخک، هل و غیره دارد که تمامی آن‌ها در افزایش متابولسیم بدن نقش پررنگی دارند. شما با استفاده از این چای خوش طعم قبل از تمرین، می‌توانید متابولیسم سلول‌ها را در بدن خود افزایش دهید. با افزایش متابولیسم سلول‌ها در بدن، کالری سوزی افزایش یافته و کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

2.عدم احساس گرسنگی

همان طور که توضیح دادیم، برای تهیه چای ماسالا از شیر استفاده می‌کنند. شیر یک منبع غنی از پروتئین است. پروتئین‌ها نقش بسیار پررنگی در کاهش احساس گرسنگی دارند. پروتئین‌ها به شکل قابل توجهی برروی هورمون‌های اشتها تأثیر دارند. این هورمون‌ها باعث سرعت بخشیدن به ارسال سیگنال‌های حس سیری از مغز می‌شوند. بنابراین استفاده از مواد غنی از پروتئین بهترین راه برای کاهش احساس گرسنگی و جلوگیری از پرخوری است.

3.چای ماسالا یک تنظیم کننده سطح قند خون

یکی از خواص چای ماسالا برای لاغری، کمک به تنظیم قند خون است. اگر قند خون یک فرد تنظیم باشد، احساس گرسنگی دیرتر به سراغ او می‌آید. این چای حاوی موادی مانند دارچین و زنجبیل است که تأثیر مستقیم برروی کاهش مقاومت انسولین داشته و میزان قند خون را تنظیم می‌کند. این چای ورود گلوکز به درون سلول را از طریق انسولین هموار می‌سازد.

4.افزایش سطح انرژی با مصرف چای ماسالا

چای ماسالا به دلیل داشتن مواد مختلف در ترکیبات خود، دارای سطح قابل توجهی کافئین است. شما می‌توانید با مصرف این نوشیدنی سطح انرژی خود را افزایش داده تا بتوانید تمرینات خود را با بازدهی بهتری انجام دهید.

چای ماسالا برای لاغری را کی بخوریم؟

مواد مورد نیاز برای تهیه چای ماسالا

این محصول به شکل آماده در بازار موجود است، اما اگر شما قصد دارید از چای ماسالا برای لاغری استفاده کنید، بهتر است آن را خودتان تهیه کنید. زیرا محصولات آماده موجود در بازار ممکن است دارای مقادیر قابل توجهی شیر، شکر و خامه باشد که از کاهش وزن جلوگیری می‌کنند. از جمله مواد مورد نیاز برای تهیه چای ماسالا می‌توان به میخک، هل سبز، چوب دارچین، فلفل سیاه، بادیان ختایی، زنجبیل تازه و چای سیاه اشاره کرد.

اگر قصد تهیه چای ماسالا در خانه را دارید، کافی است این مواد را روی حرارت کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها خارج شود. سپس بعد از آن که ادویه‌ها خنک شدند، آن‌ها را آسیاب کرده تا به شکل پودر دربیایند. در آخر نوبت به اضافه کردن چای سیاه می‌رسد، بعد از اضافه کردن چای سیاه پودر چای ماسالای شما آماده است تا هر زمان که بخواهید آن را با آب یا شیر حرارت داده و میل نمایید.

آیا چای ماسالا لاغر کننده است؟

آیا چای ماسالا لاغر کننده است؟

در پاسخ به این پرسش باید بیان کنیم که چای ماسالا، یک نوشیدنی لاغر کننده نیست. یعنی شما نمی‌توانید با مصرف آن توقع داشته باشید که وزنتان کاهش پیدا کند. اما می‌تواند در روند کاهش وزن یک عامل کمک کننده باشد. این چای با افزایش سوخت و ساز، کاهش اشتها و افزایش سطح انرژی به دلیل داشتن مقادیر قابل توجه کافئین می‌تواند به فرد در طی کردن مسیر خود برای لاغری کمک کند.

آیا  چای ماسالا عوارضی برای بدن دارد؟

زیاده روی در مصرف هر مادۀ غذایی باعث ایجاد عوارض می‌شود، چای ماسالا نیز از این موضوع مستثنی نبوده و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند سبب بروز مشکلاتی در افراد شود.

1.کاهش کیفیت خواب

از آن جایی که این ماده غذایی دارای کافئین است نباید در مصرف آن زیاده روی شود. زیرا مصرف زیاد آن می‌تواند برروی کیفیت خواب افراد تأثیر بگذارد. اگر شما قصد دارید به طور مرتب از چای ماسالا برای لاغری استفاده کنید، بهتر است اول با یک کارشناس تغذیه مشورت نمایید. مجموعه تناسب اندام فیت کلاب می‌تواند در این زمینه به شما مشاوره داده و شما را راهنمایی کند. اگر شما قصد دارید یک برنامه تمرینی و یک رژیم غذایی برای خود تنظیم کنید، مشاوره با کارشناسان این مجموعه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

2.بهم خوردن تعادل هورمونی بدن و کاهش فشار خون

این نوشیدنی شگفت‌انگیز دارای تعداد بی‌شماری ادویه است که می‌توانند برروی تعادل هورمونی بدن تأثیر بگذارند. همچنین به دلیل وجود مقدار قابل توجهی زنجبیل در این ادویه، با مصرف آن فشار خون کاهش پیدا می‌کند. بنابراین افرادی که به طور طبیعی دارای فشار خون پایینی هستند، نباید در مصرف این نوشیدنی زیاده روی کنند.

3.ایجاد حساسیت پوستی و افزایش استرس

همان طور که می‌دانید این چای دارای طبعی بسیار گرم است. بنابراین مصرف بیش از انداره آن می‌تواند سبب بروز حساسیت شود. این حساسیت می‌تواند با ایجاد کهیر، عطسه، سرفه، تنگ شدن تنفس و غیره خود را نشان دهد. نوشیدنی‌های حاوی کافئین اگر به مقادیر زیاد مصرف شوند می‌تواند سبب بالا رفتن استرس در افراد شوند. این عارضه در افراد با علائم مختلفی خود را نشان می‌دهد، اما بی‌قراری و حالت تهوع از مهم‌ترین نشانه‌های آن است.

کلام پایانی

تأثیرات چای ماسالا برای لاغری بر هیچ کس پوشیده نیست، اما میزان مصرف و زمان مصرف این ماده بسیار مهم است. زیرا زیاده روی در مصرف آن می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد. بهترین راه برای گنجاندن این نوشیدنی باارزش در برنامه غذایی مشورت با یک متخصص تغذیه است. یک متخصص می‌تواند با توجه به ویژگی‌های جسمانی شما، میزان مصرف این نوشیدنی را برای شما تعیین کند.

/

پایان رپورتاژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو