با رژیم غذایی چند کیلو لاغر می شویم؟

با رژیم غذایی چند کیلو لاغر می شویم؟


منبع: الو دکتر

3

1402/6/12

12:55


حتماً با تبلیغاتی که درباره کاهش وزن و لاغری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شوند، مواجه شده‌اید. بسیاری از این تبلیغات‌ مدعی هستند که می‌توانند در بازه زمانی سه روز، ۵ روز، دو روز و مواردی مانند این، وزن شما را کاهش دهند! برخی دیگر کاملاً برعکس عمل می‌کنند. به عنوان مثال اعلام می‌کنند […] منتشر شده توسط تریبون

رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب ۱۶/۸ و ۵/۲ چیست و چه عوارضی دارد؟

حتماً با تبلیغاتی که درباره کاهش وزن و لاغری در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شوند، مواجه شده‌اید. بسیاری از این تبلیغات‌ مدعی هستند که می‌توانند در بازه زمانی سه روز، ۵ روز، دو روز و مواردی مانند این، وزن شما را کاهش دهند! برخی دیگر کاملاً برعکس عمل می‌کنند. به عنوان مثال اعلام می‌کنند که می‌توانند در بازه زمانی یک ماه، وزن شما را به اندازه ۲۰ کیلوگرم کاهش دهند! به نظر شما این تبلیغات‌ واقعی هستند؟

کاهش وزن ۲۰ یا ۲۵ کیلوگرم در ماه طبیعی است؟ می‌توان در بازه زمانی سه روز، ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشت؟ اگر به خوبی به پاسخ این سوال‌ها فکر کنید، متوجه خواهید شد که تمامی این تبلیغات‌ برای فریب دادن طراحی شده‌اند و پایه و اساس علمی ندارند. از نظر بسیاری از متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی، کاهش وزن باید به صورت برنامه‌ریزی شده و اصولی انجام شود.

نباید رژیم‌های غذایی سختگیرانه و نامناسب را برای لاغر شدن انتخاب کنید. در غیر این صورت نه تنها به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسید، بلکه با مشکلاتی مثل ضعف و خستگی شدید یا کمبودهای تغذیه‌ای مواجه خواهید شد. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم برای شما توضیح دهیم که با رژیم غذایی چند کیلو لاغر می‌شوید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رژیم چند کیلو برای لاغری مناسب است؟

بیاید از بحث زمان فاصله بگیریم و صرفاً به محدوده وزنی برای لاغری توجه داشته باشیم. فرض کنید شما یک فرد چاق با ۴۰ کیلوگرم اضافه وزن هستید. قطعاً نمی‌توانید این ۴۰ کیلوگرم اضافه وزن را در بازه زمانی یک ماه کاهش دهید. بنابراین بهترین راه حل این است که برای کاهش وزن برنامه‌ریزی کنید و در هر ماه، مقدار کمی کاهش وزن داشته باشید. در این حالت ممکن است بعد از گذشت ۵ یا ۶ ماه، به نتیجه دلخواه خود برسید. اما سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که در هر ماه باید چقدر وزن کم کنیم؟

پاسخ دادن به این سوال کار چندان ساده‌ای نیست. همه چیز به برنامه زندگی و شرایط جسمانی شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر فعالیت‌های بدنی شدید داشته باشید؛ می‌توانید با کمک یک رژیم غذایی ساده، ۵ الی ۶ کیلوگرم در ماه وزن کم کنید. اما اگر متابولیسم بدن شما پایین باشد و فعالیت‌های بدنی چندانی نداشته باشید، ممکن است در ماه بین ۴ الی ۵ کیلو کاهش وزن داشته باشید. اما به طور کلی مناسب‌ترین محدوده وزنی برای لاغر شدن، بین ۴ الی ۵ کیلوگرم در ماه است.

در این حالت می‌توانید با کمک یک رژیم غذایی ساده مثل رژیم غذایی کتوژنیک و برنامه‌های تمرینات ورزشی، به تناسب اندام برسید. رژیم‌های کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلوگرم در ماه، آسیبی به بدن شما وارد نمی‌کنند و معمولاً با گرسنگی یا ناراحتی معده همراه نیستند. برنامه رژیم غذایی که در مجموعه فیت کلاب ارائه می‌شوند، وزن شما را بین ۴ تا ۵ کیلوگرم در ماه کاهش می‌دهند. این برنامه غذایی، کاملاً با شرایط جسمانی شما سازگاری دارد و شامل غذاهای متنوع و اقتصادی است.

رژیم لاغری 8 کیلو در یک ماه | با جزییات کامل توسط پزشک متخصص ✓

آیا رژیم های لاغری سریع چند روزه برای کاهش وزن مناسب نیستند؟

اگر اضافه وزن شدیدی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه به رژیم لاغری سریع فکر نکنید! این رژیم‌های غذایی به هیچ وجه استاندارد نیستند. ممکن است یکی از دوستان شما مدتی این رژیم را دنبال کرده و کاهش وزن داشته باشد. اما چه کسی تضمین می‌کند که ماه بعد مجدداً به حالت اول خود باز نگردد؟ از نظر متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی، رژیم‌های لاغری سریع نتایج طولانی مدت ندارند و برای بازه زمانی کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این رژیم‌های غذایی، وزن شما را به شکل نادرستی کاهش می‌دهند. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن، تجمع سلول‌های چربی در نواحی مختلف بدن است. رژیم‌های کاهش وزن سریع، روی تجزیه سلول‌های چربی تمرکز ندارند. بلکه حجم توده‌های عضلانی را کاهش می‌دهند. در نتیجه، به مرور زمان عضلات بدن شما ضعیف خواهند شد. همین مسئله باعث ضعیف شدن مفاصل و کاهش انرژی بدن می‌شود. جالب است بدانید از دست‌دادن توده عضلانی، باعث کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن خواهد شد.

در نتیجه، بهتر است از رژیم‌های کاهش وزن سریع دوری کنید. بهترین راه حل این است که از یک برنامه ورزشی استفاده کنید و تحت نظر متخصصان تغذیه قرار بگیرید. برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید، می‌توانید تمرینات ورزشی نیز انجام دهید. حرکات ورزشی، متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهند. در نتیجه فرایند لاغر شدن و کاهش وزن زودتر اتفاق خواهد افتاد.

بهترین رژیم های غذایی لاغری در سال 2018

بهترین راهکارها برای کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو

همانطور که گفته شد، برنامه‌های کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو در ماه بسیار ساده و مناسب هستند. دنبال کردن این برنامه‌های غذایی، کار چندان سختی نیست. در هر صورت می‌توانید از راهکارهایی که در ادامه برای شما بیان می‌شود، برای کاهش وزن ایده‌آل اقدام کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، بازه زمانی برای کاهش وزن است. بهترین بازه زمانی برای کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو، در حدود ۲۵ تا ۳۰ روز است. یعنی باید در هر هفته، بین نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. برخی راهکارهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، شامل موارد زیر هستند:

آب فراوان بنوشید

اگر قصد دارید زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید، پیشنهاد می‌کنیم مایعات را فراموش نکنید. در حدود ۳ تا ۴ لیتر آب در روز مصرف کنید تا بدن شما انرژی و مواد معدنی کافی برای لاغر شدن داشته باشد. مایعات علاوه بر اینکه می‌توانند بر هیدراته شدن پوست و مو و بهبود ظاهر بدن تاثیرگذار باشند، تاثیرات بسیار مناسبی بر بهبود عملکرد عضلات و متابولیسم بدن دارند.

کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده

یکی دیگر از بهترین راهکارها برای کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلوگرم در ماه، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده است. این غذاها حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده و نگهدارنده هستند. بنابراین ممکن است بر نتایج کاهش وزن تاثیرگذار باشند. بهتر است این غذاها را به طور کامل از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنید. غذاهای بسته‌بندی شده، حاوی مقدار زیادی کالری و فیبر هستند و وزن شما را در مدت زمان کوتاهی افزایش می‌دهند. برخی از غذاهای فرآوری شده و بسته‌بندی شده، شامل سوسیس، کالباس و مواردی مانند این هستند. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم از مصرف خوراکی‌های چرب و شور یا تنقلات شیرین نیز خودداری کنید.

بررسی کلی

در این مطلب به طور کامل توضیح داده شد که با رژیم غذایی چند کیلو لاغر می‌شوید. برخی افراد ترجیح می‌دهند رژیم‌های غذایی سریع که در بازه زمانی سه روز، چهار روز یا یک هفته انجام می‌شوند را دنبال کنند. این برنامه‌های غذایی، به هیچ وجه ایمن نیستند و آسیب بسیار زیادی به بدن شما وارد می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است باعث ضعف، خستگی و بی‌حالی شدید شوند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم برای لاغر شدن از یک برنامه ایده‌آل و مناسب استفاده کنید.

برنامه رژیم غذایی که در مجموعه فیت کلاب ارائه می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که آسیبی به بدن وارد نکند. این برنامه غذایی کاملاً متنوع بوده و شامل غذاهای مختلف و اقتصادی است. علاوه بر این، رژیم غذایی فیت کلاب کاملاً با سفره‌های ایرانی سازگاری دارد و با کمترین هزینه به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو