پرده بکارت من از چه نوعی است؟

منبع: نبض ما

78

1399/10/22

18:55


برخی افراد فکر می کنند که زن با داشتن یک هایمن، باکره است. این موضوعی بیشتر در جهان عرب مهم است، جایی که داماد پس از اولین رابطه جنسی، به دنبال چند قطره خون از عروس باکره خود می باشد. گاهی، زنان پس از اولین رابطه جنسی خونریزی نمی کنند و چنین حادثه ای باعث سوء تفاهم بین زوجین می شود. ما سوء تفاهم می گوییم زیرا این پیش داوری ها کاملاً نادرست هستند. بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که خون ریزی در اولین رابطه جنسی یک زن و شوهر، ضرورتی ندارد و حتی اگر خونریزی وجود داشته باشد، ممکن است به دلیل از دست دادن باکرگی یا “پاره شدن هایمن” نباشد. آیا نوع پرده بکارت در زنان به یک شکل است؟ برای اطلاعات بیشتر در این باره، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

هایمن چیست؟

هایمن یک حلقه از بافت گوشتی است که دقیقاً در داخل دهانه واژن قرار دارد. این بافت می تواند نازک و کششی یا ضخیم و تا حدی سفت و سخت باشد. تنها حالتی که ممکن است برای سوراخ کردن هایمن به مداخله پزشکی نیاز داشته باشد، هایمن بدو سوراخ است که به طور کامل یا جزئی، مانع از عبور خونریزی قاعدگی می شود.

آیا یک زن می تواند بداند چه نوع هایمنی دارد؟

برای تشخیص نوع هایمن به معاینه پزشکی توسط پزشک نیاز دارید. این معاینه نبود هایمن را نیز به شما اطلاع می دهد. زنان در خاورمیانه معمولاً حاضر نیستند برای چنین معاینه ای مراجعه کنند، بنابراین آن ها از نوع هایمن خود اطلاع ندارند.

انواع مختلف هایمن

هایمن یک بافت نازک در دهانه واژن می باشد. هایمن باید سوراخ هایی داشته باشد تا خون قاعدگی و ترشحات طبیعی از واژن خارج شود. هیمن در افراد متفاوت اشکال مختلفی دارد.

  1. هایمن حلقوی

که در آن دهانه واژن به شکل بیضی یا دایره است

  1. هایمن هلال ماه

  2. هایمن cribriform یا سوراخ

انواع نادر:

  1. هایمن سوراخ نشده

این نوع هایمن باز نیست و دهانه واژن را به طور کامل می پوشاند و از خروج خون قاعدگی و ترشحات آن جلوگیری می کند. هایمن سوراخ نشده ممکن است در بدو تولد تشخیص داده شود، اما بیشتر در دوران بلوغ تشخیص داده می شود. یک دختر نوجوان با هایمن سوراخ نشده معمولاً بدون قاعدگی و درد شکم یا لگن ظاهر می شود. این حالت به دلیل پر شدن واژن با خون قاعدگی است که نمی تواند خارج شود. بیمار ممکن است علائم ادراری نیز داشته باشد، مانند تکرر ادرار، فوریت ادرار، یا احساس تخلیه ناقص.

  1. هایمن سپتوم دار

این هایمن دارای یک بافت اضافی در وسط دهانه می باشد که باعث ایجاد دو دهانه کوچک به جای یک دهانه می شود. خون قاعدگی و ترشحات واژن می توانند از واژن خارج شوند، اما بیمار ممکن است در استفاده از تامپون یا رابطه جنسی واژینال مشکل داشته باشد. در برخی موارد، ممکن است یک دختر نوجوان متوجه بافت اضافی خود نشود و بتواند تامپون را در واژن خود قرار دهد، اما ممکن است نتواند آن را پس از پر شدن خارج کند.

  1. هایمن لبه دار

لبه های هایمن با انگشت بلند می شوند.

تست بکارت

تست بکارت، فرآیند تشخیص باکره بودن دختر یا زن می باشد. برای تعیین اینکه او رابطه جنسی داشته یا نداشنه، معمولاً وجود یک هایمن دست نخورده بررسی می شود، با این فرض غلط که فقط در اثر رابطه جنسی پاره می شود.

آزمایش بکارت به دلیل پیامدهای آن برای دختران مورد آزمایش و غیراخلاقی بودن آن بسیار بحث برانگیز می باشد. در موارد مشکوک به تجاوز جنسی یا سوء استفاده جنسی کودک، بررسی دقیق از هایمن می تواند مفید باشد.

روش های انجام آزمایش بکارت:

روند آزمایش بکارت در مناطق مختلف متفاوت می باشد. معمولا این معاینه توسط پزشک انجام می شود.

اعتبارسنجی

بسیاری از محققان اعتقاد دارند که پاره شدن هایمن برای نفوذ واژینال قابل اعتماد نیست زیرا پارگی هایمن ممکن است نتیجه واقعه دیگری باشد. بعلاوه، در موارد نادر، برخی از دختران با هایمن سوراخ متولد می شوند. این تصور غلط است که همیشه در حین مقاربت هایمن پاره می شود.

4 واقعیت در مورد هیامن

هایمن واژن را پوشش نمی دهد

هایمن از کلمه یونانی به معنای غشا گرفته شده است، و تکه کوچکی از بافت پوستی در داخل دهانه واژن می باشد. برخلاف نامش، هایمن یک غشای کامل نیست و دهانه واژن را کامل نمی پوشاند. خون قاعدگی قبل از نیز باید از طریق واژن عبور کند.

زنان بسیار کمی دارای هایمن سوراخ شده از زمان تولد هستند. این حالت ممکن است به جراحی جزئی نیاز داشته باشد تا خون قاعدگی بتواند از آن عبور کند.

با این حال، هایمن اکثر افراد، دارای سوراخ است.

هایمن ها دارای شکل ظاهری متفاوت هستند

هایمن ها به یک شکل نیستند. برخی از آن ها ممکن است بزرگتر باشند، برخی از آن ها حاشیه دارند، در حالی که برخی دیگر شبیه هلال ماه هستند و برخی سوراخ های گرد دارند. پس یک حالت “عادی” برای آن وجود ندارد.

شما خودتان با یک آینه دستی و چراغ قوه می توانید هایمن خود را نگاه کنید. اگر لابیاها را کنار بزنید و به داخل مجرای واژن نگاه کنید، هایمن باید دیده شود. اگر نتوانستید هایمن خود را پیدا کنید نگران نباشید، چون در بعضی موارد ممکن است اصلاً دیده نشود.

هایمن کشیده می شود – پاره نمی شود

ما غالباً در مورد پاره شدن هایمن هنگام اولین رابطه جنسی صحبت می کنیم. در حالی که هایمن سوراخ دارد که خون، تامپون و انگشتان بدون از بین رفتن هایمن می توانند از مجرای واژن عبور کنند. هنگامی که برای اولین بار رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است هایمن فقط کشیده شود و هیچ تغییر بیولوژیکی در بدن ایجاد نمی شود.

همه ی زنان دارای هایمن نیستند

برخی از زنان با یک هایمن بسیار کوچک و یا بدون هایمن متولد می شوند. این حالت کاملاً طبیعی است و به این معنی نیست که آن ها چیزی را از دست می دهند یا نیاز به مراقبت پزشکی دارند. در بسیاری از افراد هایمن می تواند قبل از رابطه جنسی به علل دیگری کشیده شود، مانند ورزش یا استفاده از محصولات قاعدگی مانند تامپون یا کاپ قاعدگی باشد.

شما برای تشخیص نوع هایمن و معاینه همیشه می توانید به متخصص زنان خود مراجعه کنید.

در حالی که تست بکارت پزشکی وجود ندارد، برخی از فرهنگ ها همچنان “آزمایش بکارت” را انجام می دهند. سازمان بهداشت جهانی آزمایش بکارت را نقض حقوق بشر اعلام کرده است. این یک مشکل جهانی است که می تواند زنان و دختران را تحت تأثیر قرار دهد. پیگیری سلامت سیستم تناسلی راهی برای مقابله با افکار غلط است.


نبض ما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو