خیابان شانزه لیزه به یک باغ شگفت آور تبدیل می شود

منبع: همگردی

73

1399/10/24

09:30


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، خیابان شانزه لیزه به یک باغ شگفت آور تبدیل می شود.

بیشتر بخوانیدتاریخچه خیابان شانزه لیزه، مرکز مد و زیبایی اروپا

داستان چیست؟

شهردار پاریس از پروژه 250 میلیون یورویی تبدیل شانزه لیزه، مشهورترین ترین خیابان پایتخت فرانسه به یک باغ خبر داد و اعلام کرد این پروژه تا قبل از میزبانی فرانسه برای المپیک تابستانی 2024 اجرا نخواهد شد.

آن هادالگو اعلام کرد به موجب این پروژه که ایده آن نخستین بار در سال 2019 مطرح شده، خیابان 1.9 کیلومتری شانزه لیزه به یک باغ شگفت آور تبدیل خواهد شد.

کمیته شانزه لیزه از سال 2018 به دنبال ایجاد تغییراتی در این نقطه از پاریس بوده است.

این کمیته با استقبال از تصمیم شهردار پاریس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: « این خیابان افسانه ای در طول 30 سال گذشته جلال و شکوهش را از دست داده بود. این خیابان سالهاست که مورد توجه پاریسی ها نیست و تاکنون بحران های پیاپی همچون جنبش جلیقه زردها، بحران های اقتصادی و بهداشتی را تجربه کرده است.»

مدیر این کمیته در سال 2019 اعلام کرده بود: «اغلب از شانزه لیزه بعنوان زیباترین خیابان جهان یاد می شود، اما ما که در اینجا کار می کنیم درباره این موضوع شک داریم.»

به نیمه رساندن فضای عبور و مرور وسایل نقلیه، تبدیل کردن جاده ها به پیاده رو و فضای سبز و ایجاد تونل های درختی برای بهبود بخشیدن به کیفیت هوای شهر از جمله ایده های مطرح شده برای تغییر شانزه لیزه است.

خیابان شانزه لیزه به یک باغ شگفت آور تبدیل می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو