کمبود ویتامین دی (d) باعث جوش صورت می شود؟

منبع: مینویسم

139

1399/11/6

10:02


کمبود ویتامین D باعث جوش صورت می شود؟

ویتامین D یکی از ویتامین هایی می باشد که برای بدن بسیار لازم است و کمبود آن عوارض و بیماری هایی را به دنبال دارد. ویتامین d بیشتر در اثر قرار گرفتن در زیر نور آفتاب جذب بدن می شود. البته زمان طولانی زیر نور آفتاب قرار گرفتن، باعث مشکلات پوستی و بیماری های مختلف می شود. اکثر مردم کشور ایران دچار کمبود ویتامین D می باشند زیرا بیشتر در خانه هستند و یا در محیط های  که به نور آفتاب دسترسی ندارند مشغول به کار می باشند و ویتامین D جذب بدن آن ها نمی شود به همین دلیل اگر کمبود این ویتامین را دارید طبق تجویز پزشک باید از مکمل های آن استفاده کنید. به نظر شما کمبود ویتامین d باعث جوش صورت می شود؟ یکی از مشکلات و عوارض کمبود ویتامین D مشکلات پوستی است و برخی معتقدند بین کمبود ویتامین دی و جوش صورت رابطه وجود دارد. در مطالب زیر به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا کمبود ویتامین D می تواند عامل ایجاد جوش صورت و به خطر انداختن سلامت پوست باشد و آیا مصرف قرص ویتامین d برای جوش صورت خوب است یا نه؟

رابطه کمبود ویتامین دی و جوش زدن

جوش صورت یک نوع بیماری پوستی است که در آن منافذ پوست مسدود می شوند و باعث ایجاد برجستگی های قرمز و جوش های سر سیاه می شود. ایجاد جوش در صورت می تواند بر اثر تغییر هورمون ها، باکتری ها، روغن ها و موارد دیگر باشد. اگر جوش های زیادی دارید که با سایر درمان ها از بین نرفته اند ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشید حتما آزمایش خون بدهید و درباره میزان ویتامین با پزشک صحبت کنید. اگر کمبود ویتامین D دارید ممکن است جوش و آکنه در صورت شما ایجاد شود و یا آن ها تشدید کند. پس کمبود ویتامین D باعث جوش صورت می شود.

در یک مطالعه منبع معتبر در سال 2014 در آمریکا که با هدف بررسی وجود رابطه بین ویتامین d و جوش صورت انجام شد، افرادی که دارای جوش و آکنه بودند اگر کمبود ویتامین D هم داشتند، این جوش ها با علائم بیشتری ایجاد می شدند. در یک مطالعه دیگر افرادی که مبتلا به جوش صورت بودند وقتی از مکمل های خوراکی ویتامین D استفاده کردند علائم بهتری دیدند و جوش های آن ها رو به بهبودی بود. به همین دلیل هنوز هم محققان در حال ایجاد ارتباط بین ویتامین D و جوش صورت هستند که آیا واقعا کمبود ویتامین D باعث جوش صورت می شود؟ در مطلب گذشته رابطه کمبود آهن و جوش صورت را بررسی کردیم.

ارتباط کمبود ویتامینD با جوش صورت

علائم کمبود ویتامین D بر روی پوست

ضایعات پوستی: ممکن است به دلیل کمبود ویتامین D پوست بدن دچار قرمزی، خشکی و خارش شود. مصرف ویتامین D به درمان این مشکلات کمک می کند همچنین برای درمان اگزما که یک بیماری پوستی است مفید می باشد.

جوش صورت و آکنه: مصرف ویتامین D باعث پیشگیری از شکستگی پوست می شود. خاصیت آنتی اکسیدان ویتامین D به جلوگیری از جوش زدن در ناحیه صورت کمک می کند. تغییر هورمون ها در اثر کمبود ویتامین دی باعث جوش صورت می شود.

پیری پوست: با کمبود ویتامین D در بدن پوست شما دچار پیری سریع تر می شود همچنین بر اثر کمبود ویتامین تغییراتی در بدن به وجود می آید که باعث پیری پوست می شود.

همچنین بخوانید: دلیل و درمان جوش های ناشی از استرس چیست؟

فواید استفاده از ویتامینD برای جوش صورت

  1. ویتامین D دارای خواص ضد باکتری می باشد. اگر جوش صورت به خاطر رشد بیش از حد باکتری می باشد، استفاده از ویتامین D موضعی می تواند در درمان این جوش ها به شما کمک کند.
  2. ویتامین D خاصیت ضد التهابی دارد. اگر مقدار کافی ویتامین دی در بدن وجود داشته باشد می تواند به رفع این جوش ها کمک کند. و اگر کمبود این ویتامین را دارید مصرف قرص و مکمل های ویتامین d روش مناسبی برای درمان جوش هایی که قرمز و ملتهب می باشد، هستند.

چگونه از ویتامین D برای درمان جوش صورت استفاده کنیم؟

اگر کمبود ویتامین D دارید نشستن زیر آفتاب باعث از بین رفتن جوش صورت نمی شود. اگر می خواهید از طریق نور آفتاب جذب ویتامین D کنید باید مدت خیلی کمی زیر نور آفتاب قرار بگیرید. پزشکان معتقدند نشستن طولانی مدت بدون محافظ در برابر نور آفتاب (کرم ضد آفتاب) شما را در معرض خطر سرطان پوست قرار می دهد. مصرف مکمل ها و غذاهایی که سرشار از ویتامین D می باشد سطح ویتامین D بدن را افزایش می دهد و به درمان جوش و آکنه کمک می کند.

غذاهای کمی وجود دارد که به طور طبیعی ویتامین d را وارد بدن کند. لبنیات مثل شیر و پنیر منبع خوبی از ویتامین می باشند، البته اگر بدن شما می تواند لاکتوز کافی تولید کند تا قند لبنیات را هضم کند، از آن ها استفاده کنید. از قرص ویتامین d برای جوش صورت می توانید به همراه غذا استفاده کنید، البته میزان استفاده را تحت نظر داشته باشید.

استفاده موضعی از ویتامین D هم راه موثری برای افزایش ویتامین بدن است که عوارض جانبی کمتری نسبت به مکمل ها دارد، اما به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

خلاصه مطلب:

پس متوجه شدیم که یکی از دلایل جوش صورت کمبود ویتامین d می باشد یعنی کمبود ویتامین D باعث جوش صورت می شود. برای پیشگیری از این موضوع باید بدن به اندازه کافی این ویتامین را داشته باشد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو