پیکر تراشی چیست؟ آیا عمل پیکر تراشی عوارض دارد؟

پیکر تراشی چیست؟ آیا عمل پیکر تراشی عوارض دارد؟


منبع: آرگا

103

1399/11/15

20:05


یکی از عوارض بسیار بزگ هر نوع عمل جراحی خصوصا عمل های زیبایی آمبولی است. آمبولی به معنای ایجاد لخته خون می باشد و سالانه افراد بسیاری زیر عمل جراحی به دلیل این مشکل جان خود را از دست می دهند. سعی کنید برای انجام این کار از جراحان متخصص کمک بگیرید.

پیکر تراشی یکی از روش هایی می باشد که شما می توانید با کمی هزینه از شر چربی ها و پوست های افتاده بدن راحت شوید. در واقع هر نوع جراحی که باعث فرم دهی بدن شما و از بین رفتن چربی ها شود این نام را به خود می گیرد.

تراشیدن پیکر برای حذف چربی ها از بدن

پیکر تراشی چیست؟

 بسیاری از افراد برای زیبایی و سلامتی خود دست به عمل های جراحی می زنند. پیکر تراشی یک نوع جراحی نیست بلکه جراحی های بسیاری را در بر می گیرد که شامل لیپوساکشن، لیپوماتیک، بادی جت و ابدومینوپلاستی  می باشد. هر کدام از این روش ها عوارضی دارند و حتی ممکن است جان شما نیز در این عمل ها به خطر بیفتد بنابراین بهتر است این نوع عمل ها را زیر دست یکی از متخصصان خبره و کاربلد انجام بدهید تا آسیبی نبینید. عمل های مختص تراشیدن پیکر را در ادامه برایتان به صورت کوتاه و مفید بررسی می کنیم.

لیپوساکشن

نوعی از عمل جراحی می باشد که با استفاده از دستگاه ساکشن چربی ها را از بدن خارج می کنند. افرادی که این روش را انتخاب می کنند معمولا نتوانسته اند با ورزش چربی های بدن خود را از بین ببرند.

لیپوماتیک

روشی بسیار جدید برای حذف چربی ها در بدن می باشد و پزش با استفاده از امواج و چرخش لوله کانولا چربی ها را خرد کرده و آن ها را از بدن افراد خارج می کند. این روش ادامه روش لیپوساکشن می باشد که کمی سرعت بالا و قدرت بیش تری دارد.

عمل های تراشیدن پیکر

بادی جت

در استفاده از این روش برای تراشیدن پیکر باید از آب استفاده شود. در واقع این روش تهاجم کم تری نسبت به سایر روش ها دارد و می توان گفت عوارض بسیار زیادی ندارد و بیش تر افراد از این روش ایمن برای از بین بردن چربی های بدن خود استفاده می کنند.

ابدومینوپلاستی

این روش یکی از جراحی های مختص شکم و پهلو می باشد و متخصص بافت های اضافی پوست که شل شده اند و حالت افتاده به خود گرفته اند را از شکم و پهلو ها جدا می کند و بخش های زیرین پوست را با بخیه پیوند می دهد. این جراحی با بیهوشی انجام می شود و می تواند عوارض بسیار زیادی برای افرادی که آن روش را انتخاب می کنند به دنبال داشته باشد.

عوارض تراشیدن پیکر

عوارض پیکر تراشی

باید بدانید که هر نوع جراحی می تواند عوارض مخصوص به خود را داشته باشد و جراحی های زیبایی نیز نمی توانند از این قاعده مستثنی باشند و بیش ترین عوارض را نسبت به سایر جراحی ها دارند و گاهی ممکن است جان فرد را نیز بگیرند. عوارض دیگر این عمل ها به چند دسته تقسیم می شوند که برایتان بیان می کنیم.

عوارض موقتی

عوارضی که در بیس تر عمل های جراحی وجود دارند و موقتی هستند و معمولا بعد از ۲ هفته الی یک ماه از بین می روند و نیازی به درمان مجدد ندارند. این عوارض موقتی عبارت اند از :

  • تورم
  • کبودی
  • التهاب درد و کوفتگی بدن

عوارض طولانی مدت

عوارض طولانی مدت حدودا ۶ ماه بعد از عمل جراحی از بین می رود و یا باید برای ترمیم آن ها اقدام کنید. این عوارض شامل موارد زیر می باشد :

  • ناصافی پوست
  • عدم تقارن در دو طرف بدن
  • تخلیه بیش از حد چربی

عوارض بسیار خطرناک عمل های زیبایی

عوارض خطرناک

باید بدانید که این عارضه ها زمانی برای شما رخ می دهند که اصول اولیه این عمل ها رعایت نشود و تکنیک های غلطی برای جراحی به کار برده شود. این عوارض نادر و خطرناک عبارت اند از :

  • آمبولی
  • استفاده بیش از حد از مواد بی حسی و یا بی هوشی
  • مرگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو