با تمامی فواید و معایب تزریق ژل لب آشنا شوید

با تمامی فواید و معایب تزریق ژل لب آشنا شوید


منبع: آرگا

223

1398/8/9

16:13


داشتن لب هایی زیبا در چهره خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که امروزه بسیار از خانم ها به دنبال روش هایی که جهت حجیم و برجسته کردن لب هایشان می باشند که یکی از این روش ها تزریق ژل لب می باشد.

تزریق ژل به لب یا فیلر یکی از روش های بسیار موثر و پر طرفدار برای جوان سازی و خوش فرم کردن لب می باشد همانطور که می دانید لب های خوش فرم باعث افزایش جذابیت چهره می شوند و این روش ها امروزه در بین خانم ها بسیار رایج شده است، در ادامه به هر آنچه که باید درباره تزریق ژل لب بدانید می پردازیم.

آشنایی با تزریق ژل لب

خانم هایی که به دنبال روش هایی جهت برجسته کردن لب هایشان می باشند شاید روش های  زیادی از جمله : ماساژ درمانی ها، استفاده از روغن های گیاهی، پماد های موضعی به منظور حجیم کردن لب ها استفاده کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیده اند که با روش تزریق ژل لب به آرزویی داشتن لب های خوش فرم و برجسته رسیده اند، این روش از سایر روش ها بسیار ظریف تر و بدون عوارض می باشد و همچنین دارای قیمت مناسبی تری نیز است و هزینه آن بسته نوع لب، تشخیص متخصص و مقدار موارد که در تزریق به کار می رود متفاوت می باشد.

آشنایی با تزریق ژل لب

بهترین روش جهت حجیم کردن لب ها تزریق ژل می باشد که در ابتدا لب ها را با کمک بی حسی موضعی بی حس می کنند سپس محل مورد نظر را ضد عفونی کرده و به وسیله سرنگ مخصوص که دارای سوزن بسیار ظریفی می باشد موارد مورد نیاز را با دقت بسیار زیادی و همچنین در زاویه ای درست تزریق می کنند، مقدار ژل بسته به نوع آن و تشخیص متخصص دارد که از چه میزان ژل استفاده کند و ژل را در چه سطحی از پوست به لب ها تزریق کنند که امروزه با پیشرفته شدن علم پزشکی ژل های پیشرفته ای از اسید هیالورونیک (HA) ساخته شده اند که پوست انسان سازگاری زیادی دارند.

هر آنچه از تزریق ژل باید بدانید

فواید تزریق ژل

۱.برجسته کردن لب ها با روش تزریق ژل لب به نسبت دیگر روش ها دارای کبودی کمتری می باشد.

۲.کبودی جزئی ناشی از تزریق ژل در طول مدت یک هفته بهبود می یابد.

۳. فرم دهی لب ها با تزریق ژل لب تا شش ماه تضمینی می باشد اما پس از آن باید مجددا ترمیم شود.

۴. حالت طبیعی در لب احساس می شود و همچنین احساس سنگینی در لب ها حس نمی شود.

۵. از دیگر فواید بسیار مهم تزریق ژل این است که آلرژی و حساسیتی برای فرد ندارد زیرا، ژل آن همانند موادی است که در داخل پوست طبیعی وجود دارد.

۶. در این روش تنها در حجم و فرم لب تغییر ایجاد می شود و لب ها حالت طبیعی خود را حفظ می کنند.

۷. پس از تزریق ژل فرد می تواند کارهای روزانه و شخصی خود را انجام دهد و نیازی به استراحت ندارد همچنین نتایج اصلی آن را پس از یک تا دو هفته می توانید مشاهده کنید.

فواید تزریق ژل

معایب تزریق ژل

آسیب دیدگی بافت ها : زمانی که یک ماده بیگانه وارد بدن می شود ممکن است خطراتی را به وجود آورد از این رو، ممکن است باعث آسیب دیدگی بافت های لب و مرگ آن ها شود که در واقع یکی از بزرگ ترین خطرات تزریق ژل مردگی بافت ها می باشد البته به گفته متخصصان این عوارض خیلی کم پیش می آید و به گونه ای می توان گفت نادر است، به همین منظور برای انجام این کار یک متخصص ماهر و با تجربه پیدا کنید و در مورد تمام عارضه های جانبی این روش از اول بپرسید.

 عوارض موقت : در تزریق ژل بیشتر عوارض جانبی آن موقتی می باشد و کبودی، تورم و قرمزی ناشی از این روش موقتی می باشند و پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می کنند.

دائمی نبودن : بسیار از افراد تصور می کنند که تزریق ژل دائمی می باشد اما باید گفت که موقتی است و بسته به حرکات لب ها شش تا نه ماه ماندگاری دارد.

حجیم کردن لب با تزریق ژل

نکات مهم در رابطه با تزریق ژل لب

  • معاینه لب قبل از تزریق ژل از اهمیت بالایی برخوردار است تا در صورت اختلال عملکرد مورد توجه قرار گرفته شود.
  •  لب بالا باید بیست درصد کوچکتر و عقب تر از لب پایین باشد.
  • در برخی موارد قبل تزریق ژل باید اصلاحات دیگری مانند افزایش حجم سایز چانه انجام شود.
  • تکنیک پزشک در تزریق ژل دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.
  • افردی که سابقه تاول تبخالی دارد باید دو هفته قبل از استفاده از این روش از دارو های پیشگیری کننده استفاده کنند زیرا، تزریق ژل سبب افزایش تاول های تبخالی می شود.
  • ده روز قبل از تزریق از مصرف ویتامین E، روغن ماهی و داروهای ضد درد خودداری کنید.
  • نیازی به تزریق ژل در تمام نقاط لب نمی باشد می توانید انتخاب کنید که تزریق لب را در هر دو لب، فقط لب پایین یا وسط لب بالا انجام دهید که پزشک در این زمینه می تواند به شما کمک کند.
  • در روز انجام تزریق از انجام فعالیت هایی که سبب افزایش جریان خون به صورت می شود خودداری کنید مانند ماساژ صورت.
  •  قبل از تزریق ژل از مصرف داروهای ضد انعقاد، امگا۳، مسکن هایی مانند ژلوفن، آسپرین، ناپروکسن و دی پیریدامول خودداری کنید.

همه چیز در مورد تزریق ژل

مراقبت های پس از تزریق ژل

۱.در رابطه با تزریق ژل خوشبختانه عوارضی گزارش نشده است اما باید دقت داشته باشید که پس از تزریق ژل مراقبت هایی را انجام دهید و به منظور پیشگیری از خون مردگی لب ها از کمپرس یخ استفاده کنید و تا ۲۴ ساعت پس از تزریق باید از قرار گرفتن در جاهای گرم دوری کنید همچنین از مصرف مشروبات الکی خودداری کنید و ورزش های سنگین انجام ندهید.

۲.احساس سوزش کم در ناحیه تزریق ژل جای نگرانی ندارد و کاملا طبیعی می باشد و این سوزش بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت برطرف می شود.

۳. پس از تزریق ژل حتما مقدار زیادی آب بنوشید و از دستورالعمل های پزشک جهت مراقبت های پس از تزریق استفاده کنید.

مراقبت های پس از تزریق ژل لب

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، امیدواریم مطالعه مطلب فوق برای شما مفید واقع شده باشد و با تمام فواید و معایب تزریق ژل لب آشنا شده باشید و با کمک این روش لب های خوش فرم و زیبا داشته باشید، اگر تمایل دارید در زمینه زیبایی و سلامتی اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو