چطور به محبوبیت در محیط کار دست پیدا کنیم؟

چطور به محبوبیت در محیط کار دست پیدا کنیم؟


منبع: آرگا

81

1399/11/29

22:04


محبوبیت در محیط کار یکی از مهم ترین امتیازاتی است که افراد می توانند داشته باشند داشتن نفوذ در چنین محیط هایی موجب می شود تا موقعیت های شغلی شما بهتر شود و در محیط کاری زیر دستان، بالا دستان، مستریان، همکاران و سایرین احساسات خوبی نسبت به شما داشته باشند و شما می توانید تاثیرات خوبی بر روی این افراد داشته باشید.

همه ما در طول روز بخش مهمی از اوقات خود را در محیط های کاری سپری می کنیم در این محیط ها ما تجربیات متعددی را کسب می کنیم که اغلب آن ها حول محور روابط عمومی ما قرار می گیرند در محیط های کاری ممکن است گاهی خوش اخلاق باشیم و گاهی بداخلاق که هر دوی آن می تواند در نوع روابط ما در این محیط ها تاثیرگذار باشد اما برای اینکه بتوانیم روابط خود را در این محیط ها ارتقا دهیم بهتر است به برخی از نکات توجه کنیم. برای رسیدن به محبوبیت در محیط کار باید به سوی روابط سازنده پیش رویم با چنین روابطی می توانید دستاوردهای بهتری را در این محیط ها داشته باشید وجود برخی از تکنیک ها به شما کمک می کند تا این روابط خود را گسترش دهید و با زیردستان، بالا دستان، مشتریان و همکاران روابط بهتری داشته باشید. داشتن روابط صمیمی که بر اساس منطق و احساسات می باشد موجب می شود تا روابط شما در چارچوب بهتری قرار بگیرند با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی نیاز دارد تا روابطی در چارچوب و سازماندهی مناسب داشته باشد که در ادامه این بخش توضیحات بیشتری برای آن ارائه می دهیم.

محبوبیت داشتن در محیط کار:

همه افراد دوست دارند تا در محیط های کاری خود فردی تاثیرگذار باشند زیرا اینگونه از روابط می تواند در گسترش شغلی آن ها نیز تاثیرگذار باشد و به کسب رضابت بیشتر آن ها کمک می کند اما چگونه می توان در محیط های کاری فردی بانفوذ و تاثیرگذار بود؟ و دیگران را به سوی خود جذب کرد؟ طرز  رفتار در محیط کار چگونه باشد تا حرفه ای باشیم؟ برخی از نکات و موارد در اینگونه از ارتباطات دارای کاربرد زیادی می باشند و تاثیر زیادی بر نوع روابط شما خواهند داشت.

 

محبوبیت در محیط شغلی

مثبت اندیش بودن:

در محیط های اجتماعی امروزه و در محیط های کاری افراد مثبت اندیش افراد با نفوذی هستند آن ها می توانند دیگران را به سوی خود جذب کنند این افراد با رفتارهایشان مورد توجه اطرافیان قرار می گیرند و دیگران دوست دارند تا با آن ها ارتباط برقرار کنند زیرا می توانند انرژی مثبتی را از آن ها دریافت کنند. دادن اعتماد به نفس به دیگران، انگیزش بالا و الهام گیری از احساسات از ویژگی های مهم این دسته از افراد می باشد که می تواند در محیط های کاری آن ها نیز تاثیر گذار باشد. برای مثبت اندیش شدن در این محیط ها باید دید چه چیزهایی باعث افزایش انگیزه در محیط کار می شوند.

شنونده باشید:

یکی از مهم ترین شاخص ها در برقراری ارتباطات اجتماعی شنونده خوب بودن است این مهارت بسیار ساده است این افراد بسیار جذاب هستند و می تواند توانایی خوبی در برقرار کردن ارتباط های خود داشته باشند. توجه کردن به دیگران و گوش دادن به صحبت های آن ها موجب می شود تا شما فردی جذاب و دوست داشتنی باشید در حقیقت شما با این کار به دیگران احترام می دهید. شما باید برای رسیدن به این امر مهارت های شنیداری خود را رشد دهید این ویژگی موجب محبوبیت در محیط کار خواهد شد.

محبوبیت در محیط کار

احترام گذاشتن به وقت دیگران:

اگر قصد دارید فردی کاملا با نفوذ باشید باید احترام گذاشتن به همکاران، مشتریان، بالا دستان، زیر دستان را از یاد نبرید احترام گذاشتن به وقت دیگران نیز از همه چیز با اهمیت تر است افرادی که در محیط های کاری سوالات بی ارتباط می پرسند و وقت دیگران را تلف می کنند افراد منفوری هستند که به محض ورود آن ها دیگران سعی دارند خودشان را سرگرم کنند این نشان می دهد که شما با حرف هایتان تنها وقت دیگران تلف می کنید بنابراین باید سعی کنید تا در این محیط ها صحبت های موثرتری داشته باشید.

ایمیل محرمانه داشته باشید:

در برخی از محیط های کاری ممکن است برخی از همکاران از طریق ایمیل پیام هایی را ارسال کنند که بر ضد دیگری باشد و این امر موجب می شود تا تاثیر بلندمدتی بر روی روابط شما داشته باشد هیچ گاه در ایمیل خود پیام هایی بر ضد دیگر همکاران نداشته باشید زیرا زودتر از آنچه که فکر کنید این پیام منتشر می شود و می تواند تاثیرات منفی در محیط کاری شما داشته باشد. شما با این کار می توانید وجهه خود را در دید سایرین خراب کنید بنابراین در این محیط ها باید حریم هایی برای خود داشته باشید بنابراین برای محبوبیت در محیط کار باید تمرکز بیشتری بر روی این موضوع داشته باشید.

محبوبیت کاری

دوری از رقابت های منفی:

یکی دیگر از عواملی که موجب محبوبیت شما در محیط کار می شود دور شدن از فضاهای رقابتی است در این فضا انرژی منفی وجود دارد و موجب می شود تا همکاران با یکدیگر روابط منفی داشته باشند آن ها اغلب به یکدیگر حسادت می کنند و هیچ احساس مثبتی نسبت به یکدیگر ندارند. در اینگونه از محیط ها جو بسیار سنگین است و شما و دیگر همکاران از کنار یکدیگر بودن احساس خوشایندی نخواهید داشت بنابراین توصیه می کنیم تا از این فضاها دور شوید.

محبوب شدن در کار

دیگر نکات:

  • همیشه به همکاران دست بدهید.
  • به آن ها کمک کنید.
  • یکدیگر را با اسم صدا بزنید.
  • به دنبال انرژی مثبت باشید.
  • رفتارهای باثبات داشته باشید.

اگر می پرسید چگونه در محیط کار به احترام و نفوذ برسیم پاسخ خود را می توانید در این مقاله پیدا کنید بنابراین اگر می خواهید بدانید محیط کار مناسب چه ویژگی هایی دارد می توانید به لینک مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو