درخشش در محیط کار با چند ترفند کلیدی

درخشش در محیط کار با چند ترفند کلیدی


منبع: آرگا

5

1402/2/2

02:44


درخشش در محیط کار یکی از مهم ترین خواسته های کارمندان است که این شرایط به کمک تأثیرگذاری در محیط کار می تواند امکان پذیر شود. بدون تردید این موضوع که در موقعیت شغلی خود درخشان ظاهر شوید، می تواند زمینه را برای رشد و دستیابی به موقعیت های بالاتر فراهم کند. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که مهم ترین مهارت های یک کارمند چیست؟ چطور می توان در محیط کار درخشان ظاهر شد؟ بر همین اساس در این مقاله قصد داریم با تکنیک های درخشش در محیط کار بیشتر آشنا شویم تا ضمن هماهنگی و زندگی مسالمت آمیز با همکاران، امکان دستیابی به فرصت های شغلی بهتر برای شما فراهم گردد. بنابراین توصیه می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

حداقل زمانی که هرکدام از ما در محیط کار خود سپری می کنیم، ۸ ساعت است. این بدان معناست که بخشی از زندگی ما در محیط کار و در کنار همکاران مان سپری می شود. بنابراین کار و حرفه ما علاوه بر این که منبع درآمدی برای ما محسوب می شود، تعیین کننده سبک زندگی ما نیز خواهد بود. در حقیقت درخشش در محیط کار علاوه بر آن که در عرصه اجتماع دارای اهمیت است، در پذیرش اجتماعی ما نیز تأثیر دارد. مهم ترین اصل برای محبوبیت در محیط کار این است که علاوه بر هوش و ذکاوت، شوخ طبعی را چاشنی فعالیت های روزمره خود کنید.

احتمالا شما نیز این جمله را شنیده اید که می گویند مشکلات کار را به داخل خانه نیاورید. بدیهی است که نباید مشکلات خانوادگی خود را نیز به محل کار ببرید و همیشه غمگین و ناراحت به نظر برسید. هر مشکلی مکان خاص خود را دارد و شما باید توانایی برخورد مناسب با مشکلات را داشته باشید. در واقع شما می توانید با نوع برخورد با مشکلات به درخشش خود در محیط کار کمک کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با مهم ترین راهکارهای درخشش در محیط کار بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با تکنیک های درخشش در محیط کار

همان طور که اشاره کردیم درخشش در محیط کار علاوه بر عرصه اجتماعی، در پذیرش اجتماعی فرد نیز مؤثر است. در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که با رعایت آن ها علاوه بر رشد مداوم، مشکلات شما نیز به مراتب کمتر خواهد شد.

۱. از چارت سازمانی مخصوص به خود برخوردار باشید

در هر مجموعه ای یک سری روابط نانوشته و تأثیرگذار و یک سری روابط آشکار و رسمی وجود دارد. بهتر است افراد مهم و تأثیرگذار در اداره و مجموعه خود را شناسایی کنید و بدانید سرنخ هرکاری دقیقا در دست چه کسی است!

۲. رگ های حیاتی شرکت یا اداره را بشناسید

هر سازمانی یک سری فعالیت های ویژه و پروژه های سری و محرمانه دارد که منبع اصلی درآمد آن مجموعه محسوب می شود. بنابراین سعی کنید از شریان های اصلی فعالیت های شرکت، پروژه های مهم و مراحل آن ها به خوبی آگاه باشید.

درخشش و نشان دادن توانایی در محیط کار

۳. وامدار فرد یا گروه خاصی نباشید

سعی کنید بیش از اندازه به گروه خاصی نزدیک و وابسته نشوید. در هر مجموعه ای قسمت های مختلفی فعالیت می کنند و برخی کارکنان آن مجموعه، بیشتر از سایرین با یکدیگر صمیمی هستند. شما سعی کنید با همه کارکنان در ارتباط باشید، اما به هیچ یک از آن ها بیش از حد وامدار و وابسته نشوید.

۴. از آن چه در اداره یا شرکت می گذرد، مطلع باشید

در دنیای امروزی که از آن به عصر ارتباطات یاد می کنند، خیلی بد است در جایی مشغول به کار شوید و از آن چه در آن محیط می گذرد بی اطلاع باشید. هر کارمندی باید از پروسه کارها و نحوه انجام امور در سازمانی که در آن کار می کند، آگاه باشد؛ حتی اگر به طور مستقیم با کارش در ارتباط نباشد.

۵. دیگران را در جریان امور قرار دهید

آن چیزی را که در دست دارید و در حال انجام آن می باشید، به سایر همکاران خود نیز معرفی کنید. سعی کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده همکاران تان، احساس همکاری و مشارکت را در جمع زنده کنید.

۶. معقول و منطقی رفتار کنید

تلاش کنید تصویری درست و معقول از خودتان و شخصیت تان بین همکاران جا بیاندازید. کسی که به دنبال به ثمر رساندن کارها است، هیچ کاری را سرسری انجام نمی دهد و تلاش می کند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقا دهد.

معرفی راهکارهای درخشش در محیط کار

۷. صداقت داشته باشید

همیشه به خاطر چیزهایی که باعث خوشحالی در محیط کار می شوند، از همکاران خود قدردانی کنید. هنگامی که تصمیم یا رفتار خاصی از سمت آن ها شما را ناراحت می کند، آن را ابراز کنید. به همین ترتیب سعی کنید همواره صادق باشید تا اطمینان مردم نسبت به شما بیشتر شود.

۸. رازدار باشید

ممکن است در طول روز رازها و حرف های زیادی به گوش شما برسد. در چنین مواردی بهتر است رازدار باشید و به حوزه ای که به کار شما مربوط است وارد شوید. با این حال به هیچ عنوان دیدگاه های شخصی خود را در آن دخیل نکنید.

۹. انتظارات معقول داشته باشید

همیشه برای درخواست هایی به اتاق رئیس بروید که قابلیت اجرا داشته باشند و در جاهایی صحبت کنید که حرف های شما تأثیرگذار باشند. در غیر این صورت شما به مثابه رادیویی هستید که همیشه روشن است و کسی به آن گوش نمی دهد!

۱۰. با همه سازگار باشید

منظور از سازگاری نقش بازی کردن و تبدیل شدن به شخص دیگری نیست. منظور این است که انعطاف داشته باشید و با همه محترمانه رفتار کنید. به همه همکاران خود جدا از موقعیت شغلی، ارتباطات و سطح اجتماعی شان احترام بگذارید.

یادگیری مهارت های ضروری برای موفقیت در کار

شناخت مهارت های ضروری برای موفقیت در کار

در حال حاضر یادگیری برخی مهارت ها برای دستیابی به موفقیت در کار بسیار ضروری است. به همین خاطر کارکنان باید این مهارت ها را در اولویت خود قرار دهند. در ادامه به ۵ مهارت ضروری برای رسیدن به موفقیت شغلی اشاره خواهیم کرد.

مهارت مدیریتی

در ابتدا چنین به نظر می رسد که این مهارت تنها مختص مدیران می باشد. اما واقعیت این است که داشتن مهارت مدیریتی، یک مهارت لازم و ضروری برای کارمندان محسوب می شود و هر فردی باید این ویژگی را داشته باشد تا بتواند کار خود، زمان خود و هر چیز دیگری را به نحو احسنت مدیریت کند. در چنین شرایطی شما شانس بالایی برای کسب رتبه های بالاتر به خاطر مهارت خود خواهید داشت. در حقیقت این قبیل کارمندان مورد توجه مجموعه بوده و شانس دریافت جایگاه های بالاتر را خواهند داشت.

مهارت ارتباطی

همان طور که می دانید تیم زمانی معنا پیدا می کند که افراد در ارتباط با یکدیگر باشند و در راستای یک هدف مشترک فعالیت داشته باشند. بنابراین یکی از مهارت های ضروری برای کارمندان، داشتن مهارت ارتباطی بالا می باشد. البته در این میان تنها ارتباط با همکاران مد نظر نیست. بلکه ارتباط با مدیر مجموعه، ارتباط با مشتری و به طور کلی ارتباط با کار خود و این که مشکلی با آن نداشته باشید، بسیار حائز اهمیت است. با این حال شیوه ارتباط برقرار کردن در محیط ها و فرهنگ های مختلف، متفاوت است و باید به این اصل مهم توجه داشته باشید.

مهارت تخصصی

اگر در زمینه کاری خود هیچ مهارتی نداشته باشید، طبیعی است که عملکر شما بسیار ضعیف خواهد شد. در این زمینه باید مطمئن شوید که از سطح استاندارد مجموعه خود بالاتر هستید و این مهارت مهمی برای کارمندان محسوب می شود. در واقع همیشه فضای کافی برای بهتر شدن وجود دارد و بهتر است به دنبال بهبود وضعیت خود باشید. به همین خاطر اگر تخصص کافی در شغل خود نداشته باشید، به عنوان کارمند مناسبی شناخته نخواهید شد و در نهایت امنیت شغلی شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

مهارت نظم

داشتن نظم یک مهارت بسیار ضروری و مهم برای کارمندان محسوب می شود که بدون آن قادر به داشتن یک برنامه روزانه درست نخواهید بود. در چنین شرایطی طبیعی است که به نتایج خوبی دست نخواهید یافت. فراموش نکنید که همکاری با یک فرد نامنظم بسیار سخت و دشوار است. در حقیقت نظم یک ویژگی شخصی نیست و به عنوان یک مهارت ضروری برای کارمندان، به طور مستقیم کار تیمی را تحت تأثیر قرار می دهد. بهتر است نظم خود را بهبود بخشید و به دنبال بررسی دلایل عدم وجود این مهارت در خود باشید.

روش های درخشش در محیط کار

مهارت کنترل احساسات

احتمال دارد شما نیز از جمله افرادی باشید که به سرعت خشمگین می شوید. بدون تردید این موضوع در ارتباط با سایر همکاران با تأثیرات منفی همراه خواهد بود. این در حالی است که رفتار شما در یک مجموعه باید طبق اصول مشخصی باشد و اجازه ندهید احساسات شما عملکرد و رفتار شما را تحت تأثیر قرار دهد. همین موضوع به عنوان یک مهارت ضروری برای کارمندان تنها زمانی امکان پذیر است که توانایی کنترل احساسات خود را داشته باشند. با انجام یوگای مداوم، تغذیه مناسب، گوش دادن به موسیقی و حتی کمک گرفتن از یک مشاور و روانشناس می توانید این مهارت را در خود تقویت کنید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات احترام در محیط کار، افزایش انگیزه در محیط کار، محبوب شدن در محیط کار، رفتار در محیط کار، سلامت روان در محیط کار و استرس در محیط کار را نیز مطالعه فرمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو