طرز تهیه بستنی سوخاری

طرز تهیه بستنی سوخاری در تهران سرخ شده شیرازی شف طیبه

بستنی سرخ کرده یک دسر شیک و مجلسی است با طعم متفاوت که می تواند جایگزینی مناسب برای دسرهای تکراری باشد. در این روش بستنی را به گونه ای سرخ می کنیم که داخل بستنی دمای خود را حفظ می کند اما بیرون آن داغ است و این تضاد دما طعم متفاوت و تجربه جالبی را بوجود می آورد. این دسر را می توان در کنار موز سرخ شده و میوه های فصل سرو نمود. البته بستنی سرخ شده امروزه بیشتر به عنوان میان وعده سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بستنی سوخاری
بستنی وانیلی۲ بسته
کورن فلکس۱ بسته
تخم مرغ۲ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

دستور پخت بستنی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه بستنی سوخاری خوشمزه و مخصوص ابتدا داخل یک فنجان که ته آن حالت تخم مرغی دارد، یک سلفون می کشیم، سپس فنجان را با بستنی وانیلی پر می کنیم و با قاشق به خوبی فشرده می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه فنجون ها را به خوبی پر از بستنی کردیم، آنها را حدود ۲ ساعت می گذاریم داخل فریزر بماند تا خودش را خوب بگیرد. در ادامه یک کاسه کوچک انتخاب می کنیم و تخم مرغ ها را یکی یکی درون آن می شکنیم.

مرحله سوم

در این مرحله با وانیل مایع را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و با استفاده از چاقو هم می زنیم تا از تخم مرغ ها لختگی در آید و یکدست شود. در ادامه کورن فلکس را با استفاده از هاون دستی یا وردنه و یا با استفاده از غذا ساز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

نباید زیاد پودر شود و کمی خرد شد کافی است. بستنی ها را از فنجان خارج می کنیم. سپس درون تخم مرغ زده و کامل آن را به تخم مرغ آغشته می کنیم. سپس درون کورن فلکس زده و می غلتانیم. دوباره داخل تخم مرغ زده و در آخر داخل کورن فلکس می غلتانیم.

مرحله پنجم

سپس به مدت ۶ ساعت آن را درون فریزر قرار می دهیم. دوباره بستنی ها را به تخم مرغ و کورن فلکس آغشته می کنیم و مجدا ۱۲ ساعت دیگر درون فریزر قرار می دهیم. یک قابلمه کوچک برداشته و روغن داخل آن می ریزیم. روی گاز می گذاریم تا روغن حسابی داغ شود.

مرحله ششم

در این مرحله بستنی ها را دانه دانه و سریع داخل روغن سرخ می کنیم. مدت سرخ کردن نباید بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد. بستنی را بلافاصله بعد از سرخ کردن، سرو می کنیم. وگرنه بستنی سریع آب می شود و روی آن از داغی می افتد.