طرز تهیه بستنی با طعم قهوه

منبع: خبرنما

4

1402/3/23

09:47


طرز تهیه بستنی با طعم قهوه خیلی ساده است. شما می‌توانید با شیر و خامه‌ای که در آن دانه های درسته قهوه را جوشانده‌اید، بستنی مورد علاقه‌تان را درست کنید. مواد لازم: شیر پرچرب یک و نیم فنجان شکر 4/3 پیمانه دانه‌های درسته قهوه 1 و نیم فنجان (اگر با کافئین حساسیت دارید، از قهوه […]

طرز تهیه بستنی با طعم قهوه

طرز تهیه بستنی با طعم قهوه خیلی ساده است. شما می‌توانید با شیر و خامه‌ای که در آن دانه های درسته قهوه را جوشانده‌اید، بستنی مورد علاقه‌تان را درست کنید.

مواد لازم:

شیر پرچرب یک و نیم فنجان

شکر 4/3 پیمانه

دانه‌های درسته قهوه 1 و نیم فنجان (اگر با کافئین حساسیت دارید، از قهوه بدون کافئین استفاده کنید)

نمک

خامه غلیظ یک و نیم فنجان

5  عدد زرده تخم مرغ بزرگ

عصاره وانیل 4/1 قاشق چایخوری

قهوه آسیاب شده 4/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه بستنی با طعم قهوه

  • شیر را با شکر، دانه های قهوه، نمک خیلی کم و یک و نیم فنجان خامه به اندازه‌ای که گرم شوند حرارت دهید. اما مواظب باشید مواد به جوش نیاید. پس از گرم شدن مخلوط، درب قابلمه را گذاشته و از روی حرارت بردارید و بگذارید به مدت 1 ساعت در دمای اتاق دم بکشد.
  • حالا 1 فنجان خامه باقیمانده را در یک کاسه فلزی متوسط بریزید و کاسه را روی یک کاسه بزرگ پر از یخ قرار دهید. یک صافی هم روی کاسه خامه قرار داده و آن را کنار بگذارید.
  • در این مرحله مخلوط شیر و قهوه را دوباره روی حرارت متوسط گرم کنید تا دوباره داغ شود. در ظرفی جداگانه، زرده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید. مخلوط شیر و قهوه گرم شده را به آرامی روی زرده ها بریزید و مرتب هم بزنید تا زرده ها با شیر گرم مخلوظ شوند. سپس زرده ها را دوباره داخل قابلمه بریزید.
  • حالا با استفاده از یک کفگیر، مخلوط کاسترد را روی حرارت متوسط قرار داده و به طور مداوم هم بزنید تا کامل مخلوط غلیظ شود. برای رسیدن به غلظت مناسب به 10 دقیقه زمان نیاز دارید.
  • سپس کاسترد را روی  صافی بریزید و آن را به خامه درون ظرف مخلوط کنید. دانه‌های قهوه را تا حد امکان روی صافی فشار دهید، تا خامه بیشتر طعم قهوه را به خود بگیرد. حالا وانیل و پودر قهوه آسیاب شده را هم به مخلوط اضافه کنید و ظرف را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.

پس از چند ساعت بستنی شما آماده است، می‌توانید آن را میل کنید!

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو