چطور کابل شارژ اصل را تشخیص دهیم؟

منبع: گهر

104

1399/12/5

14:09


شکستن، گم شدن و خراب شدن کابل شارژ یک مشکل همیشگی است. پس دیر یا زود به خرید یک کابل جایگزین نیاز پیدا می‌کنید. قطعا شما هم می‌خواهید از یک کابل باکیفیت و اصل استفاده کنید. کابل فیک می‌تواند به موبایل شما آسیب بزند و همین‌طور ممکن است شارژ شدن گوشی بسیار طولانی شود.

چطور کابل شارژ اصل را تشخیص دهیم؟

چطور کابل شارژ اصل را تشخیص دهیم؟, جدید 99 -گهر

برای جلوگیری از این مشکلات باید از خرید یک کابل شارژ اصل مطمئن شوید. اما چطور؟ از آن جایی که امروز کپی‌های مختلفی در بازار وجود دارد که از نظر ظاهری به کالای اصلی بسیار شبیه‌اند، تشخیص اصل بودن کابل سخت است. این جا قصد داریم در مورد راه‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا کابل اصل را تشخیص دهید صحبت کنیم.

چند راهکار کلی برای تشخیص اصل بودن کابل شارژ

مواردی وجود دارد که به طور کلی بین نمونه‌های اصل و فیک برند‌های مختلف متفاوت است. برای تشخیص کابل شارژ اصل و تقلبی به این موارد می‌توانید تا حدی اطمینان بیشتری نسبت به خریدتان داشته باشید.

۱ – طول

در مورد برند‌های مختلف کمی متفاوت است. اما معمولا کابل‌های اصلی طولی بین ۱ تا حداکثر ۲ متر دارند. بنابراین کابل‌های بلندتر از ۲ متر و کوتاه‌تر از ۱ متر، احتمال زیاد فیک‌اند.

۲ – شکل ظاهری

کابل‌های اصلی تولید خود کمپانی‌ها نه روکش نخی دارند و نه فلزی. رنگ آن‌ها هم معمولا سفید یا مشکی است. پس اگر کابل کمپانی سازنده با رنگی غیر از سفید و مشکی بود، بدانید که فیک است.

۳ جنس

به نرم بودن کابل‌ها دقت کنید. کابل‌های اصلی نرم و کاملا انعطاف‌پذیر هستند. کابل‌های تقلبی خشک‌اند و می‌توان حدس زد با چند بار خم شدن به‌راحتی می‌شکنند.

۴ – سوکت

اگر کابل جدیدی خریده‌اید و به سختی به درگاه شارژ وصل می‌شود یا در آن لق می‌خورد، کابل شما اصل نیست. کابل باید به‌راحتی در جای خود قرار بگیرد و حرکت نکند. همین طور به هر دو سوکت دقت کنید.

در صورت اصل بودن، ظاهر کاملا براق و شفافی دارند. زمانی که سوکت به دستگاه وصل می‌شود، باید کاملا داخل دستگاه باشد و بخشی از آن دیده نشود. اگر به لبه‌ی درگاه یو‌اس‌بی کابل اصلی خود نگاه کنید، محل اتصال قسمت فلزی و پلاستکی قابل مشاهده نیست.

اما در نمونه‌های فیک زائده‌هایی در محل اتصال وجود دارد. ابعاد دو درگاه مختلف کابل اصلی را در نظر داشته باشید. معمولا در کابل‌های فیک این ابعاد متفاوت است.

۵ – پین‌های داخل سوکت کابل

در نمونه‌های اصلی این پین‌ها کاملا شفاف و براق‌اند. تقلبی‌ها معمولا کیفیت ساخت پایین‌تری دارند و به همین دلیل هم ممکن است رنگ پین‌هایشان کدر باشد. یا حتی تمام پین‌ها هم‌رنگ نباشند.

۶ – قابلیت انتقال داده‌ (دیتا)

همه‌ی کابل‌های اصلی قابلیت انتقال داده را دارند. بنابراین می‌توانید با وصل کردن آن به کامپیوتر این امکان را چک کنید. اگر قابلیت انتقال دیتا را نداشت، کابل فیک است.

۷ – نوشته‌های روی کابل

رنگ نوشته‌های روی کابل‌های فیک متفاوت است. این نسبت به هر مدل و برندی فرق دارد. بهتر است کابل جدیدی که می‌خواهید بخرید را با یک نمونه‌ی اصلی (مثلا کابلی که همراه گوشی بوده) مقایسه کنید.

۸ – قیمت

مشخص است که قیمت کالای اصلی از فیک گران‌تر است. البته این فاکتور قابل اطمینانی نیست. ممکن است به‌سادگی برای آن که کالایی اصلی به‌نظر برسد آن را با قیمت بالاتری بفروشند. اما عکس این موضوع قابل اطمینان است. اگر کابلی دیدید که با نصف قیمت فروخته می‌شود، می‌توانید مطمئن باشید که تقلبی است.

۹ – بسته بندی

به این مورد نباید دقت کنید! دلیلش روشن است. شرکت‌هایی که نمونه‌های تقلبی را تولید می‌کنند، سعی می‌کنند ظاهر آن را تا حد ممکن طوری طراحی کنند که شما بپذیرید کالا اصل است. پس احتمالا یک بسته‌بندی شیک و مناسب می‌بینید.

چرا باید از شارژر اصلی استفاده کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، نمی‌توان از یک شارژر برای شارژ گوشی‌های مختلف استفاده کرد. شاید اتفاق افتاده باشد که شارژر خود را فراموش کرده باشید و مجبور شده باشید شارژر دوستی را قرض بگیرد و موبایلتان را شارژ کنید.

احتمالا دیده‌اید که گاهی اوقات موبایل شما در مدت زمان زیادی مقدار خیلی کمی شارژ شده. چون آمپر شارژر مناسب موبایل شما نبوده این اتفاق افتاده. این موضوع در مورد شارژر‌های تقلبی هم وجود دارد. کابل هم ممکن است جریان را با نوسان منتقل کند یا به‌خوبی جریان را عبور ندهد.

این‌ها می‌تواند باعث دیر شارژ شدن گوشی و همین‌طور آسیب رسیدن به باتری آن شود. مثلا اگر گوشی شما بیش از حد داغ شود، این یعنی مشکلی وجود دارد.

یک مشکل دیگر انتقال داده است. کابل شارژ یک کاربرد دیگر هم دارد. اتصال گوشی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ. خیلی از کابل‌های تقلبی به شما امکان انتقال داده را نمی دهند.

در کنار این‌ها، کابل‌های فیک طول عمر کمتری هم دارند. بنابراین پس از مدت کوتاهی شما مجبور به خرید یک کابل جدید می‌شوید.

منبع: http://bia2safa.net/goto/web/url/2298905

انتخاب درست

حالا به‌خوبی می‌دانید که لازم است در انتخابتان دقت داشته باشید تا کابل فیک نخرید. مواردی که برای تشخیص کابل اصل از فیک هم می‌تواند به کمک شما بیاید را گفتیم. به‌عنوان نکته‌ی آخر در نظر داشته باشید که با پیشرفت بیشتر تکنولوژی، کابل‌های فیک هم با دقت بیشتری تولید می‌شوند و روز به روز می‌توانند به مدل‌های اصلی شبیه‌تر بشوند.

با نظر گرفتن موارد بالا، بهتر است که از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. با خرید از یک فروشگاه معتبر خیالتان راحت است. استایل آپ به عنوان مرجع تخصصی لوازم جانبی این کابل‌ها را با تضمین اصالت کالا در اختیار شما قرار می‌دهد. هر جای ایران که هستید سفارش دهید و استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو