کابینت ام دی اف بهتر است یا های گلاس ؟

کابینت ام دی اف بهتر است یا های گلاس ؟


منبع: مینویسم

111

1399/12/11

14:04


کابینت ام دی اف بهتر است یا های گلاس

امروزه در بیشتر خانه ها کابینت هایی زیبا، با طرح و رنگ های مختلف دیده می شود. از نوع کابینت های ام دی اف و های گلاس بسیار استفاده می شود که ابزاری برای طراحی دکوراسیون مدرن می باشد. به نظر شما کابینت ام دی اف بهتر است یا های گلاس ؟ اگر می خواهید این دو را با هم مقایسه کنید و بدانید کابینت ام دی اف بهتر است یا هایگلاس تا یکی از آن ها را انتخاب کنید، بهتر است به ویژگی های آن دو توجه کنید. برای اینکه بدانید برای کابینت های خانه تان، کابینت ام دی اف بهتر است یا های گلاس ، می توانید پست زیر را بخوانید که در انتخاب نوع کابینت به شما کمک می کند. خواندن مطلب 10 نکته برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی به سبک مدرن را به شما پیشنهاد می کنیم.

کابینت ام دی اف

برای اینکه بگوییم کابینت ام دی اف یا های گلاس کدام بهتر است ابتدا ویژگی های هر دو را ذکر می کنیم و سپس نتیجه گیری با شماست.

ام دی اف جزء فرآورده های چوبی می باشد که امروزه در آشپزخانه ها به صورت کابینت از آن استفاده می کنند. برای مستحکم بودن و زیبایی ام دی اف از روکش استفاده می کنند. ام دی اف به دلیل خواص مناسب، مرغوب بودن و قیمت مناسب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در ایران انواع مختلف ام دی اف تولید می شود مانند: ام دی اف نازک، ضخیم، با فرمالدئید کم،  قالب انعطاف، مقاوم در برابر حشرات، قارچ ها و رطوبت، ام دی اف هایی با کارایی بالا و با وزن مخصوص بالا و پایین و …

کابینت ام دی اف یا های گلاس؟

همچنین بخوانید: از بین بردن سوسک کابینت با چند روش ساده و قطعی

ویژگی های کابینت جنس ام دی اف

  • در برابر فشرده شدن مستحکم می باشد.
  • به دلیل استفاده از رزین و فیبر های چوبی، قیمت آن بسیار مناسب می باشد به همین دلیل استفاده کنندگان بیشتر آن را نتخاب می کنند.
  • در برابر آسیب مقاوم هستند و نیاز به تعویض سریع آن نمی باشد.
  • در برابر صدا عایق خوبی است.
  • در برابر حرارت، در اکثر مواقع مقاوم می باشد.
  • تنوع در طرح و رنگ آن بسیار بالا می باشد که انتخاب را برای مشتری بهتر می کند.
  • قابلیت شکل گیری آن بسیار آسان و راحت می باشد.
  • عیب هایی که دیگر فرآورده های چوبی دارند، ام دی اف ندارد.
  • ام دی اف به دلیل لایه نازک وینیل به راحتی تمیز می شود و لکه ها را می توانید با آب، اسفنج و مواد شوینده از بین ببرید.
  • ام دی اف معمولا تغییر شکل نمی دهد و تقارن خود را حفظ می کند.

معایب کابینت ام دی اف

  • گاهی اوقات ام دی اف به گرما حساس می شود و ممکن است دچار برجستگی شود زیرا به لایه وینیل آسیب وارد می شود، و یا امکان دارد در برابر گرما رنگ ام دی اف تغییر کند و لکه های زرد به جا بماند که نمای کابینت و زیبایی آن را از بین می برد.
  • مهم ترین عیب ام دی اف این می باشد که اگر خراشی روی سطح کابینت ایجاد شود باعث نفوذ رطوبت در درون چوب می شود. پس حتما دقت کنید تا خراشی روی کابینت ایجاد نشود.
  • به دلیل داشتن فرمالدئید بخاری از ام دی اف تولید می شود که مضر می باشد، به خصوص برای کودکان بیماری تنفسی ایجاد می کند.

کابینت های گلاس

کابیت های گلاس نوعی ورق با مغز ام دی اف و روکش پلاستیکی می باشد که معمولا یک طرف آن با پلکسی گلاس و طرف دیگر با روکش ارزانی پوشیده شده است. روکش ملامینه براق از همه ارزان تر بوده و برق کمتری دارد. کابینت های گلاس نسبت به ام دی اف براق تر، زیباتر و متنوع تر بوده و امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرده است بنابراین اگر نمی دانید کابینت ام دی اف خوبه یا هایگلاس و انتخاب برایتان سخت شده است بهتر است این نکته را در نظر بگیرید.

کابینت های گلاس یا ام دی اف بهتر است؟

بیشتر بدانید: معیارهای انتخاب طرح کاشی بین کابینتی مدرن و زیبا در چیست؟

ویژگی ها و خواص های گلاس

  • کابینت های گلاس نسبت به ام دی اف درخشان تر و براق تر هستند.
  • کابینت های گلاس به دلیل براق بودن، باعث انعکاس نور می شود که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
  • قیمت مناسب است ولی از ام دی اف گران تر می باشد.
  • کابینت های گلاس در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شود که این ویژگی باعث شده با استقبال زیادی رو به رو گردد.
  • کابینت های گلاس مدرن و امروزی می باشد، برای افرادی که به دنبال مدل خاص و زیبای کابینت هستند مناسب است.

معایب های گلاس

برای اینکه بدانید ام دی اف بهتره یا های گلاس باید همه نکات را در نظر بگیرید اگر ملاک شما فقط زیبایی و به روز بودن کابینت است پس انتخاب شما قعا های گلاس خواهد بود اما قبل از انتخاب نگاهی هم به معایب کابینت های هایگلاس بیاندازید.

به دلیل آنکه مغز های گلاس از ام دی اف می باشد نسبت به رطوبت آسیب پذیری بیشتر دارند.

در قطعاتی از های گلاس که برش خورده و در گوشه ها به هم متصل شده اند، تیزی ای در آن گوشه ها به وجود می آید که ممکن است به استفاده کننده آسیب بزند. وبه خاطر نوع متریال های گلاس، میزان تیزی در این نوع بیشتر است و نمی توانیم این محل رو سنباده بزنیم چون به زیبایی های گلاس ضربه میزند.

اگر کابینت های گلاس لکه ای اجاد شود با هیچ ماده ای پاک نمی شود و آن لکه باقی می مانند و جلوه آن را از بین می برد. لک پذیری، های گلاس های تیره نسبت به کابینت های های گلاس روشن بیشتر می باشد.

خش پذیری های گلاس یکی دیگر از معایب آن می باشد که حتی با ناخن هم ممکن است روی کابینت های گلاس خش ایجاد شود و ظاهر و جلوه خوبی به کابینت نمی دهد.

در پایان:

همانطور که خواندید در مورد کابینت های ام دی اف و های گلاس توضیح دادیم و همین طور در مورد خصوصیات، ویژگی و معایب این کابینت ها صحبت کردیم تا بتوانید نتیجه گیری کنید که کابینت ام دی اف بهتر است یا های گلاس. به کمک این مطالب می توانید بهترین کابینت را انتخاب کنید تا کابینت های زیبایی در آشپزخانه تان داشته باشید. همچنین کابینتی که مقاومت و استحکام کافی داشته باشد را انتخاب کنید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو