کابینت ممبران چیست؟ معرفی کامل+مزایا و معایب

منبع: آرگا

3

1402/4/10

15:33


کاربرد کابینت ممبران درسال‌های اخیر به دلیل کیفیت بالا و ظاهر زیبای آن افزایش یافته است. ممبران نوعی روکش با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است که برای تولید کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. کابینت‌های ساخته شده با این روکش ویژگی‌های خاصی دارند که باعث شده است تا بسیاری از افراد به استفاده از آن روی آورند. برای تکمیل اطلاعات شما در جواب «کابینت ممبران چیست»، این مقاله را آماده کرده‌ایم تا به‌طورکامل با نوع محبوب و مقرون‌به‌صرفه کابینت آشپزخانه آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب کابینت ممبران کافی است تا چند دقیقه کوتاه از وقتتان را برای مطالعه این مطلب اختصاص دهید.

کابینت ممبران چیست؟ معرفی کامل+مزایا و معایب

کابینت ممبران چیست؟ ورقی وکیوم شده روی ام‌دی‌اف

در کابینت‌ ممبران از روکش ممبران روی سطح ام‌دی‌اف استفاده می‌شود؛ این نوع روکش با نام دیگر وکیوم پی‌وی‌سی نیز شناخته می‌شود که روی ورق‌هایی از جنس نئوپان یا ام‌دی‌اف نصب خواهد شد. با‌این‌وجود بیشترین ورق استفاده شده برای کابینت ممبران از جنس ام دی اف است.

هنگام ساخت این نوع کابینت، روی سطوح ام دی اف چسب زده می‌شود تا  صفحه ممبران به‌راحتی روی آن وکیوم شود. این صفحه‌ها درنهایت کابینت را تشکیل می‌دهند. برای کاهش هزینه‌های تولید کابینت، از روکش ممبران فقط در قسمت‌های بیرونی استفاده می‌شود؛ در مقابل صفحه‌های درونی کابینت آشپزخانه با روکش پی‌وی‌سی سفید دیزاین می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌ کابینت ممبران؛ زیبایی ظاهری مشابه با چوب طبیعی

ممبران از چوب ساخته نشده است؛ بااین‌حال طرح و رنگی شبیه به چوب طبیعی دارد. کابینت‌ آشپزخانه تولید شده با ممبران علاوه‌بر داشتن ظاهری زیبا، اقتصادی است؛ از‌این‌رو می‌توان گفت قیمت کابینت آشپزخانه از جنس ممبران نسبت به چوب یا های گلاس کمتر است. از سایر مزایای کابینت ممبران می‌توان به کاربرد آن در سبک کلاسیک اشاره کرد. طراحی سبک کلاسیک آشپزخانه با استفاده از روکش ممبران امکان‌پذیر است و برعکس چوب هزینه بالایی را برای اجرای دکوراسیون به افراد تحمیل نمی‌کند.

کابینت ممبران چیست؟ معرفی کامل+مزایا و معایب

مزایای نصب کابینت ممبران؛ محصولی اقتصادی، باکیفیت و زیبا

سبک‌های طراحی کابینت ممبران به دلیل شکل‌پذیری مناسب، تنوع بالایی دارد. شیک‌ترین سبک دکوراسیون آشپزخانه یعنی کلاسیک، به‌آسانی روی کابینت ممبران اجرا می‌شود. منبت‌کاری‌های کابینت‌های سبک کلاسیک با انعطاف روکش ممبران قابل انجام هستند. همچنین قیمت اقتصادی آن تغییر دکوراسیون آشپزخانه را با کمترین هزینه ممکن می‌کند. ویژگی‌هایی مثل دوام بالا و مقاومت در برابر آب از مزایای دیگر این نوع کابینت محسوب می‌شود که در قسمت‌های بعدی به شرح کامل آن می‌پردازیم.

قیمت مناسب؛ از مزایای انتخاب کابینت ممبران

با وجود تکنولوژی به کار رفته در تولید کابینت ممبران، خرید این نوع وسیله با قیمت پایین و اقتصادی امکان‌پذیر است. در مغزی کابینت ممبران از ام‌دی‌اف و در بخش‌های داخلی کابینت از نئوپان استفاده می‌شود. در‌نتیجه متریال گران قیمتی در ساخت این نوع از کابینت‌ها به‌کار نرفته است. علاوه‌بر جنس و متریال به‌کار رفته، نوع کابینت نیز در قیمت نهایی آن تاثیر‌گذار خواهد بود. برای مثال، کابینت‌های زمینی قیمت بالاتری نسبت به انواع دیواری آن دارند.

تنوع بالا؛ قابلیت هماهنگی با انواع سبک دکوراسیون به‌ویژه کلاسیک

پوشش ممبران از بیشترین تنوع رنگی میان کابینت‌های دیگر برخوردار است. با کابینت‌های ممبران می‌توانید فضایی زیبا و چوبی را برای آشپزخانه خود ایجاد کنید. تکنولوژی وکیوم امکان رنگ کردن کابینت در رنگ‌های مختلف را فراهم می‌کند.

مقاوم در برابر رطوبت؛ تسهیل شست‌وشو با آب و مواد شوینده

روکش ممبران روی ام‌دی‌اف یا نئوپان وکیوم می‌شود و به همین دلیل هیچ‌گونه درز یا جداری روی سطح کابینت وجود ندارد؛ بنابراین سلامت و دوام کابینت افزایش می‌یابد. کابینت با روکش ممبران از لایه‌های متعدد ام‌دی‌اف ساخته می‌شوند و نفوذ رطوبت و آب به لایه‌های کابینت امکان‌پذیر نیست.

کابینت‌های ممبران در برابر رطوبت مقاوم است و برای تمیز کردن و جلا دادن نیازی به استفاده از رنگ‌های روغنی یا روغن جلا نخواهد بود؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید از مواد شوینده و آب استفاده کنید.

انعطاف‌پذیری ممبران؛ امکان ایجاد طرح‌های متنوع روی کابینت

ایجاد نوار فرم‌دار در چوب کمی دشوارتر از طراحی منبت‌کاری در کابینت ممبران است. استفاده از روکش‌های پی‌وی‌سی برای ایجاد شکل‌های متنوع روی کابینت از دیگر دلایلی است که توصیه می‌کنیم کابینت ممبران بخرید.

روکش پی‌وی‌سی روی ممبران، اجرای طرح‌های کلاسیک را آسان می‌کند که هزینه کمی نیز در بردارد. مواد ممبران روی صفحه‌های ام‌دی‌اف با چسب وکیوم متصل می‌شوند و برای ایجاد طرح و شکل‌های متنوع استفاده می‌شوند.

معایب کابینت ممبران چیست؟

وجود چند معایب برای هر وسیله‌ای در کنار مزایایی که دارد، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. در‌مورد انتخاب کابینت ممبران برای آشپزخانه مزایای این جنس از کابینت از معایب‌ آن بیشتر است؛ بنابراین با در نظر گرفتن نکاتی مثل اطمینان از کیفیت کابینت، چسب کابینت و طرح ساده در ساخت، کابینت ممبران انتخاب مناسبی برای طراحی آشپزخانه محسوب می‌شود. در بخش‌های بعدی به بررسی حساسیت چسب ممبران پرداختیم تا به‌طور دقیق به سوال «معایب کابینت ممبران چیست» پاسخ دهیم.

حساسیت به نور و دما؛ از دلایل کاهش عمر کابینت ممبران

کیفیت چسب ممبران کابینت برای حفظ دوام و زیبایی این وسیله اهمیت بالایی دارد؛ باتوجه‌به آسیب‌پذیر بودن چسب ممبران در برابر حرارت و نور، از برخورد مستقیم نور خورشید و بیش از حد بالا رفتن دمای آشپزخانه جلوگیری کنید.

چسب استفاده شده در کابینت ممبران مقاومت دمایی متفاوتی دارند و بهتر است که کابینت‌های با چسب مقاوم‌تر را برای نصب در اطراف گاز یا مکان‌های در معرض نور شدید خورشید و گرما انتخاب کنید. بعضی از انواع چسب کابینت ممبران در دمای بالای ۶۰ فعال می‌شوند؛ درنتیجه آسیب به این وسایل کاهش می‌یابد.

کابینت ممبران چیست؟ معرفی کامل+مزایا و معایب

کابینت ممبران برای ایجاد طرح‌های جزیی و ظریف مناسب نیستند

انعطاف‌پذیری پوشش ممبران از ویژگی‌های این پوشش محسوب می‌شود؛ اما ایجاد طرح‌های ظریف و عمیق با ممبران امکان‌پذیر نیست. تراشکاری و ایجاد طرح روی ام‌دی‌اف راحت‌تر انجام می‌شود؛ بااین‌حال تولید مدل‌هایی با جزئیات فراوان مثل مدل کابینت ممبران سلطنتی به‌سختی قابل اجرا هستند. به‌طور‌کلی می‌توان گفت مزایای کابینت‌های ممبران نسبت به معایب آن بیشتر بوده است.

اجرای دقیق و حرفه‌ای کابینت ممبران شیک را به متخصصین بسپارید

در این مقاله به‌طور‌کامل به سوال «کابینت ممبران چیست» پاسخ دادیم تا به شما در انتخاب و نصب کابینت مناسب و مقرون‌به‌صرفه کمک کنیم. این کابینت یک روکش ممبران روی ام‌دی‌اف یا نئوپان است و به همین دلیل در عین داشتن کیفیت بالا قیمت پایینی نیز دارد. کابینت ممبران انعطاف‌پذیری خوبی داشته، اما برای تولید طرح‌های با جزئیات فراوان مناسب نیست. حساسیت چسب ممبران در مراحل تولید این وسیله از دیگر مواردی است که باید در هنگام ساخت این کابینت در نظر بگیرید.

به‌طورکلی استفاده از پی‌وی‌سی نامرغوب، چسب بی‌کیفیت و حساس به دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه، بودجه شما را برای خرید این کابینت‌ها را هدر می‌دهند؛ بنابراین انتخاب مرکز فروش قابل اعتماد که نکات طراحی و ساخت ممبران را رعایت کرده باشد، در صدر اولویت خرید کابینت قرار دارد.

سایت فروشگاهی بلج کابینت با ارائه خدمات صفر تا صد طراحی و نصب کابینت، خیال شما را از بابت کیفیت کابینت راحت می‌کند. با مراجعه به سایت این فروشگاه، راحت و به صورت آنلاین نمونه‌های گذاشته شده را مشاهده کرده و خرید خود را مطابق با سلیقه‌تان تکمیل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو