طرز تهیه کیک بلوبری

طرز تهیه کیک بلوبری خوشمزه , کیک بلوبری مجلسی

کیک بلوبری یک کیک ساده است اما با فیلینگ متفاوت. همچین روی آن را با موس بلوبری پوشش می دهیم. این کیک را می توان به عنوان عصرانه یا کیکی های کافی شاپی مورد استفاده قرار داد. موس و فیلینگ آن با بلوبری است. می توان توت یا توت فرنگی را به جای بلوبری جایگذاری کرد. این کیک ظاهر زیبایی دارد و نیاز به تزیین خاصی ندارد.

مواد لازم بلوبری
آرد۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۹۰ گرم
شکر۷۰ گرم
کرم نرم شده۸۵ گرم
شیر۱۲۰ گرم
بکینگ پودر۱۰ گرم
لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای فیلینگ
بلوبری پوره شده۸۰ گرم
پنیر۸۰ گرم
خامه ترش۱۰۰ گرم
شکر۳۰ گرم
ژلاتین۴ گرم
مواد لازم موس
بلوبری۵۰ گرم
پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
شیر۴۰ گرم
شکر۵۰ گرم
ژلاتین۹ گرم

دستور پخت کیک بلوبری

مرحله اول

برای تهیه کیک بلوبری ابتدا نیم ساعت قبل از پخت، تمام مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد. فر را نیز با دمای ۱۸۰ روشن می کنیم تا گرم شود. یک کاسه بر می داریم. کره نرم شده را به همراه شکر مخلوط کرده و با همزن می زنیم تا رنگ آن سفید شود.

مرحله دوم

در این مرحله نمک و وانیل و رنده پوست نصف لیمو را به آن اضافه می کنیم. در ادامه زرده های تخم مرغ را هم اضافه کرده و با همزن می زنیم تا یکدست شود. حالا نصف شیر مورد نیاز را به آن اضافه کرده و با دور کند همزن می زنیم.

مرحله سوم

سپس آرد و بکینگ پودر را که با هم الک کرده ایم، کم کم به مواد اضافه می کنیم و مجددا می زنیم تا مخلوط و کاملا یکدست شود. روغن را نیز اضافه می کنیم. سپس باقی مانده شیر را اضافه کرده و با همزن می زنیم تا مخلوط شود.

مرحله چهارم

یک قالب گرد با سایز ۱۶ سانتی متر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم.مواد را درون آن ریخته و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد و رنگ آن طلایی شود.

مرحله پنجم

سپس از فر خارج کرده و می گذاریم از حرارت بیفتد. سپس به آرامی از قالب خارج کرده و با یک چاقوی تیز کیک را به صورت سه لایه ارتفاعی برش می زنیم. برای تهیه مواد بین لایه ها، ابتدا پودر ژلاتین را با ۲۰ گرم آب سرد خیس می کنیم.

مرحله ششم

سپس آن را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین ها حل شود و شفاف شود. در یک کاسه، بلوبری پوره شده را با خامه ترش و شکر مخلوط می کنیم سپس ژلاتین ذوب شده را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

یک حلقه ۱۶ سانتی متری بر می داریم و روی ظرف می گذاریم. لایه اول کیک را درون حلقه قرار می دهیم. سپس نیمی از مواد را روی آن می ریزیم و صاف می کنیم. لایه دوم کیک را گذاشته و نیم دیگر مواد را روی آن می ریزیم.

مرحله هشتم

سپس دوباره سطح آن را صاف کرده و لایه سوم کیک را قرار می دهیم. سپس داخل یخچال می گذاریم تا کاملا سفت شود. پودر ژلاتین را در ۴۵ گرم آب مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین ها کاملا حل شود و شفاف شود.

مرحله نهم

سپس درون یک کاسه همه مواد به جز ژلاتین را با هم خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس ژلاتین ذوب شده را به آن اضافه می کنیم. یک حلقه ۱۸ سانتی متری بر می داریم و روی ظرف مورد نظر با فویل محکم می کنیم.

مرحله دهم

سپس کیک را که در یخچال گذاشتیم درون آن قرار می دهیم. سپس موس را از بالا می ریزیم تا طرفین کیک و روی آن، پر شود. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. حلقه را خارج کرده و کیک را سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی