طرز تهیه سوهان توری

طرز تهیه سوهان توری بدون فر با فر خوشمزه

سوهان یکی از شیرینی های سنتی است که طرفداران زیادی دارد. این مدل سوهان، سوهان توری است که در این دستور، طرز تهیه آن بیان شده است. این نوع سوهان در دمای فر می جوشد و مانند توری می شود. این شیرینی را می توان برای عید نوروز تهیه کرد و از مهمان ها پذیرایی نمود یا در کنار چای یا قهوه سرو می شود.

مواد لازم سوهان توری
کره۲۰ گرم
پودر قند۷ قاشق غذا خوری سر خالی
عسل۱ قاشق غذا خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذا خوری
کنجدنصف لیوان
خامه صبحانه۲ قاشق غذا خوری
آرد سفید۲ قاشق غذا خوری

دستور پخت سوهان توری

مرحله اول

برای تهیه سوهان عسلی توری خوشمزه ابتدا کتری آب را تا ۷۰ درصد پر از آب می کنیم. سپس می گذاریم تا به جوش آید. وقتی جوش آمد در کتری را برداشته و روی آن را یک ظرف پیرکس شیشه ای قرار می دهیم. کره را درون آن می اندازیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را کم کم اضافه میکنیم و هم می زنیم. یک دفعه نباید اضافه کرد. وانیل را به آن اضافه می کنیم. سپس زعفران دم کشیده را به آن اضافه می کنیم. پودر قند را انقدر اضافه می کنیم تا به غلظت دلخواه برسد.

مرحله سوم

سپس از روی حرارت برداشته و کنجد را اضافه می کنیم. در ادامه آرد و خامه را با هم در یک ظرف جدا مخلوط می کنیم. سپس به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به خوبی یکدست شود. سپس می گذاریم تا مواد سرد شود.

مرحله چهارم

وقتی مواد ولرم شد، داخل یک قیف می ریزیم و می گذاریم کنار. یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس با روغن آن را چرب می کنیم. حالا با قیف مواد را به صورت دایره های کوچک روی سینی فر با فاصله می ریزیم.

مرحله پنجم

فر را از قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سینی فر را با همان دما، به مدت ۵ دقیقه قرار می دهیم تا پخته شود. سپس سینی فر را بیرون می گذاریم تا خنک شود. کمی که سرد شد، از کاغذ جدا می کنیم. مواد در این دما می جوشد و مانند توری می شود.

مطالب پیشنهادی