اگر خودتان فرزند دارید یا در خانواده، دوستان و آشنایان شاهد رابطه‌ی والد و فرزندی هستید، حتما دیده‌اید که والدین چقدر نگران سلامت فرزندان‌شان هستند. در دو دهه‌ی اخیر و به خصوص با گشایش فضا به واسطه‌ی جهان مدرن و حضور رسانه‌های متعدد، فرزندپروری به مسئله‌ای پررنگ‌تر تبدیل شده است. چرا که امروزه با نظرات و متد‌های مختلفی در این باره روبرو هستیم. دیگر آن دیدگاه کلاسیک تربیت فرزند تا حدودی کنار گذاشته شده است و پدر و مادر می‌توانند انتخاب کنند که فرزند خود را چگونه بار بیاورند.

اما از معایب این فضا، اطلاعات زیاد، پراکنده و گاهی متضاد است و همین مسئله، والدین را مضطرب کرده است. به گونه‌ای که مدام درباره‌ی تربیت فرزند خود دچار تردید می‌شوند. شما چگونه با این تردیدها کنار می‌آیید؟ به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌های مطمئن، مشاوره با فردی متخصص است. دکترتو، هم‌قدم با پیشرفت تکنولوژی، به‌روزترین خدمات را در اختیار شما گذاشته است. مشاوره تلفنی و آنلاین با روانشناس می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. اما سوالات رایجی که والدین از مشاورین داشته‌اند چه بوده است؟

سوالات رایج والدین در تربیت فرزند

اگر می‌خواهید فرزندانی شاد، سالم و هدفمند تربیت کنید، نمی‌توانید اهمیت مشاوره با روانشناس را انکار کنید. نیازی نیست حتما در زمان معضلات سراغ مشاور بروید. با مشاوره در زمان مناسب و افزایش آگاهی می‌توانید از بروز مشکل و به خطر افتادن آرامش خانه‌ی خود جلوگیری کنید. پدر و مادرهای زیادی از تغییرات طبیعی فرزندان خود آگاه نیستند و نمی‌توانند خود را با روند رشدی فرزندان‌شان همراه کنند. بارزترین این مشکلات در سنین شروع مدرسه و همچنین نوجوانی دیده می‌شود.

- چرا فرزند من لجباز شده است؟

- فرزند من غرق در گیم یا موبایل است!

- دختر من شب‌ها نمی تواند تنها بخوابد

- پسر من قلدری می کند

- شب‌ادراری چگونه درمان می‌شود؟

- هر وقت می خواهم از کودکم جدا شوم، به من می‌چسبد و قشقرق به راه می‌اندازد

- علائم افسردگی در نوجوانان چیست؟

- فرزندم احتمالا دچار بلوغ زودرس است

این سوالات تنها گوشه‌ای از سوالات و مشکلات رایج در فرزندپروری است. مهم این است که شما روند رشدی فرزند خود را بشناسید و بدانید که او در هر سنی چه نیازهایی دارد. باید بدانید که او از نظر جسمی و روانی چه تغییراتی را تجربه می‌کند. باید سبک‌های فرزندپروری را بشناسید و بتوانید رفتار فرزند خود را در موقعیت‌های خاص آنالیز کنید و نسبت به آن رفتار مناسبی نشان دهید. در این مسیر شما تنها نیستید. دکترهای روانشناس دکترتو در قالب سرویس مشاوره تلفنی پزشکی در هر زمان و مکانی در کنار شما هستند.

چگونه روانشناس مناسب را انتخاب کنم؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که به دنبال روانشناس مناسب باشید. معیارهای شما برای انتخاب روانشناس مناسب چیست؟ برای پیدا کردن روانشناس مناسب، احتمالا تا‌به‌حال روانشناس معروف؛ روانشناس آنلاین؛ چت با روانشناس؛ مشاوره‌ی حضوری؛ روانشناس کودک یا قیمت روانشناس را در گوگل جستجو کرده‌اید.

متخصصان روانشناسی در حوزه‌های مختلف به شما کمک می‌کند. خوشبختانه رشته‌ی تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان هم در سال‌های اخیر در ایران ظهور و بروز کرده است. در عین حال، فرمول ثابتی برای انتخاب مشاور وجود ندارد. بهترین معیار، نیاز شما و فرزند شما است. سامانه نوبت‌دهی آنلاین دکترتو با همکاری جمعی از بهترین روانشناسان سراسر کشور، امکانی را فراهم کرده است تا بتوانید با بررسی اطلاعات پزشکان و نظرات کاربران درباره‌ی آنها، از بهترین روانشناسان مشاوره تلفنی دریافت کنید.

روانشناسی

مشاوره تلفنی: راه حلی موقتی یا مسیری نو و هوشمندانه؟

امروزه تکنولوژی در خدمت سلامت شماست. دیگر لازم نیست نگران زمان و مکان باشید. تابوهای سنتی درباره‌ی مراجعه به روانشناس را هم دور بریزید. مشاوره تلفنی با متخصصان روانشناسی، این شانس را به شما می دهد که هر دغدغه‌ای را در سریع‌ترین زمان با مشاورهای دکترتو در میان بگذارید. با مشاوره تلفنی، دیگر مجبور به پذیرفتن ریسک ابتلا به دیگر بیماری‌ها نیستید. همچنین دغدغه‌ی شلوغی مطب‌ها و زمان‌بر بودن نوبت ویزیت حذف خواهد شد. شما می‌توانید از طریق تلفن و کاملا بدون نیاز به اینترنت با پزشک خود مشورت کنید.

برای گرفتن مشاوره تلفنی و آنلاین با روانشناس به لیست روانشناسان دکترتو مراجعه کنید و اولین نوبت تلفنی را با پزشک مورد نظرتان ثبت کنید. حالا تنها باید منتظر باشید تا در زمان نوبت، تماس تلفنی بین شما و پزشک از طرف دکترتو برقرار شود.

قدر آرامش خود را بیشتر بدانید

آرامش شما ضمانت سلامت روان شما است. تاثیر روان بر جسم  هم بر کسی پوشیده نیست. دکترتو در کنار شما  است و برای سلامت و پویایی جسم و روان شما، هر آنچه مورد نیاز است را فراهم کرده است. بنابراین پیش از به وجود آمدن مشکل و برهم خوردن آرامش خانه و خانواده با دریافت مشاوره این آرامش را حفظ کنید.

با مدیریت بهینه‌ی سلامت علاوه بر اینکه سالم می‌مانید، می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. بهترین روانشناسان در کنار شما حضور دارند و در هر زمان و مکان می‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند. 

دکترتو مراقب سلامت شماست.