مهمترین لوازم آرایش در مسافرت که نباید جا بگذارید

مهمترین لوازم آرایش در مسافرت که نباید جا بگذارید


منبع: آرگا

195

1399/12/25

23:02


لوازم آرایشی در مسافرت باید به شکلی انتخاب شوند که کاربردی بوده و در اندازه و بسته بندی های مخصوص باشند تا جای زیادی نگیرند و صدمه ای به آن ها وارد نشود.

زمانیکه برای رفتن به یک سفر تدارک می بینید و وسائل خود را جمع آوری می نمایید، باید به یاد لوازم آرایشی مهم و ضروری خود نیز باشید و با دانستن نکات ریز ولی کاربردی یک کیف لوازم آرایش سبک ولی به درد بخور در مسافرت همراه خود داشته باشید.

انواع لوازم آرایش در مسافرت

فرقی ندارد که به کجا می روید، به مکانی زیبا در دامان طبیعت یا به یک شهر تاریخی و یا به نزد اقوامتان در شهری دیگر، مطمئنا نمی توانید در این سفرها تمام لوازم آرایش خود را به همراه داشته باشید، نبودن برخی از لوازم آرایشی در سفر آزار دهنده است اما زیاده روی در برداشتن آن ها نیز چندان خوشایند نیست. مسافرت همان طور که سرشار از لذت های مختلف است می تواند استرس هایی را نیز به دنبال داشته باشد و در این بین چیزی بدتر از یک شیشه شکسته لوازم آرایشی یا ژل پخش شده داخل کیف و یا گشتن دنبال یک وسیله آرایشی نمی باشد. در ادامه با مهمترین لوازم آرایشی در مسافرت آشنا می شویم.

لوازم و اسباب آرایش در مسافرت

مرطوب کننده

مرطوب کننده یک وسیله مهم در طول سفر است، حتی اگر سفر هوایی در پیش دارید، باید مرطوب کننده به همراه داشته باشید زیرا هوای داخل هواپیما در اغلب موارد خشک است. پس قبل از سوار شدن به هواپیما از یک مرطوب کننده استفاده کرده و همچنین در طول سفر آب به همراه داشته باشید. علاوه بر سفرهای هوایی مرطوب کننده در تمام مسافرت ها مورد نیاز است. بدون داشتن یک مرطوب کننده مناسب پوست و آرایش شما بعد از رسیدن به مقصد خشک و حتی می تواند پوسته پوسته شود.

 بررسی وسائل آرایش در مسافرت

شامپوی خشک

یکی وسیله مهم دیگر آرایشی در مسافرت که باید به همراه داشته باشید شامپوی خشک می باشد تا بتوان بدون نیاز به دوش گرفتن به موها جلو و جلا بخشید. با توجه به مدت زمان مسافرت و مقصد می توان یکی از بسته بندی های مناسب از این شامپوها به ویژه نوع اسپری آن را همراه داشت. در این صورت می توانید آن را در یک ساک کوچک یا ساک دستی یا چمدان خود بدون نگرانی قرار دهید، نمونه های کوچکتر برای سفر مناسب تر هستند زیرا جای زیادی را نمی گیرند.

انواع اسباب آرایش در مسافرت

ضد آفتاب

با توجه به شرایط آب و هوایی مقصد و مقدار تقریبی ساعت هایی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد و نوع پوستتان اقدام به تهیه ضد آفتابی مناسب نمایید زیرا در طول سفر بسیار مهم می باشد.

فوندتن

همانطور که اشاره شد، سعی نمایید در طول مسافرت اغلب از وسائل و محصولات خشک استفاده نمایید. در مورد فوندتن اگر بخواید نوع مایع آن را در طی مسافرت همراه داشته باشید ممکن است مشکلاتی برایتان ایجاد شود. پس می توانید از نوع خشک آن در مسافرت همراه داشته باشید.

آشنایی با لوازم آرایش در مسافرت

کرم پوشاننده

در طی مسافرت خستگی ها و کم خوابی ها باعث می شوند تا زیر چشم ها کمی کبود شده و ظاهر بدی داشته باشیم. در این صورت استفاده از کرم های پوشاننده پیشنهاد می شود، پس یکی دیگر از لوازم آرایش در مسافرت کرم پوشاننده می باشد. اگر بخواهید در خودرو در حال حرکت از کرم استفاده نمایید و به شکل مثلثی آن را زیر چشمان خود بگذارید ممکن است تا حدی دچار مشکل شوید.برای حل این مشکل کرم پوشاننده را با نوک انگشت به صورت نقطه های ریز در دو قسمت منتهی الیه چسبیده به چشم زده و از آن جا بخش نمایید.

اسباب آرایش در مسافرت

ریمل مژه و ابرو

در انتخاب ریمل مژه و ابرو از مارک هایی استفاده نمایید که نرم و ماندگارتر هستند، راحتی استفاده از وسائل آرایشی در سفر به ویژه در مورد لوازم آرایشی چشم بسیار مهم است.بهتر است که در حین حرکت از این لوازم استفاده نشود اما اگر در طول سفر مجبور شدید از آن ها استفاده نمایید باید سریع و بدون معطلی اینکار را انجام داده و تمام کنید.

ریملی که در طول سفر استفاده می کنید بهتر است که از انواع بدون ریزش و کثیفی باشد و همچنین نوع ضد آب باشد و بعلاوه با یکبار زدن مقدار حجم دلخواه را به ابرو ها و چشمانتان بدهد.

انواع لوازم آرایش در مسافرت

رژ لب

انتخاب یک رژ لب مناسب و همراه داشتن آ ندر سفر نیمی از آرایش را تکمیل خواهد کرد. اغلب زنان می توانند بدون دردسر پشت فرمان یا در وسیله در حال حرکت رژ لب بزنند و رژ خود را تازه نمایند، پس رژ لب یک وسیله آرایشی دائم در درسترس برای خانم ها می باشد که وجود آن بیش از هر چیزی در کیف آرایشی واجب است. البته در سفر همیشه سعی داشته باشید که از آرایشی ملایم و متعادل استفاده نمایید.

وسایل آرایش در مسافرت

رژ گونه

بهتر است یک پالت آرایش صورت به همراه داشته باشید. در مورد رژ گونه نیز از مارک و نوعی استفاده نمایید که ساختار نرمی داشته و بتواند آن را پررنگ تر نیز بزنید. وجود سه رنگ پالت متفاوت در کیف آرایشی می تواند برای سفر کافی باشد.

عطر یا ادکلن

در این مورد باید محتاط عمل کنید، اگر با وسیله نقلیه عمومی سفر می روید باید نوع ملایم آن را به شکلی که برای دیگران مشکلات تنفسی ایجاد نکند انتخاب کنید و حتما یک نوع آن هر چند کوچک را در سفر همراه داشته باشید. عطر های اسپری مانند در طول سفر توصیه می شوند زیرا خطری بابت شکستن آن ها وجود ندارد و می توانید به راحتی در کیف دستی خود آن را در دسترس داشته باشید. همچنین می توانید در عوض شیشه هی عطر بزرگ از اشانتیون آن ها که کوچک هستند استفاده نمایید.

لوازم آرایش در سفر

محصولات مراقبت از مو

برای موهای خود در سفر شامپو، حالت دهنده، شانه یا برس و شامپو خشک همراه داشته باشید. شامپوهای مسافرتی موجود در بازار در سفرهای کوتاه مدت می توانند مفید باشند و جای کمتری را بگیرند، اما در سفرهای طولانی با توجه به مقصد و موجود بودن لوازم اقدام به تهیه این محصولات نمایید.

سایر محصولات آرایشی و بهداشتی

علاوه بر موارد گفته شده در بالا دیگر لوازم آرای ضروری در مسافرت شامل موارد زیر می شوند:

تیغ، دئودورانت، خمیر دندان و مسواک

وسایل مختلف آرایش در مسافرت

در بستن چمدان دقت داشته باشید

آخرین مرحله بستن چمدان می باشد، استفاده از یک کیف مسافرتی کوچک که جیب دارد گزینه مناسبی است. اگر این مدل کیف ندارید بهتر است یکی برای مسافرت های خود تهیه نمایید. تمام لوازم خود را در یک کیف نگذارید، زیرا اگر شیشه یا پودر یا رژ لب مورد علاقه تان شکست، بقیه لوازم موجود در کیف خراب نشوند. می توانید از کیف های ضد آب استفاده نمایید که به خوبی بسته می شوند و محتویات آن ها به بیرون درز نخواهد کرد.

نکات مهم

افراد ملاک های مختلفی در انتخاب لوازم آرایشی در مسافرت دارند، اما یک سری نکات وجود دارند که در ابتدا مسافرت هر شخصی باید در نظر داشته باشد و آن این است:

  • مقدار وسیله هایی را که می تواند در چمدان و یا کیف خود طی مسافرت حمل کند چقدر است. میزان وسائلی که هر فرد می تواند در طول مسافرت همراه خود داشته باشد در مسافرت با خودرو، هواپیما، کشتی و قطار تا حدی متفاوت بوده زیرا هر کدام مقررات خاصی دارند.
  • در مسافرت های هوایی مقررات سخت تری برای حمل انوع بسته بندی ها وجود دارد که در کشورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این باید به این نکته توجه داشته باشید که در هر کشور تصمیم و قرار نهایی به منظور اجازه دادن به حمل یک محموله بر عهده مسئولین مربوطه در فرودگاه می باشد. با در نظر داشتن این موضوع باید شرایط مقصد و شرایط زمان سفر خود را بسنجید تا بتوانید به درستی کیف آرایشی و چمدان خود را تکمیل نمایید.

معرفی لوازم آرایش در مسافرت

  • استفاده از لوازم آرایشی چند منظوره، آینه دار تا حد ممکن غیر مایع و نیز استفاده از اشانتیون های لوازم آرایشی سایز کوچک مه در خانه موجود هستند جزء اصول کلی و مفید آرایش سفر می باشند.
  • در تقسیم بندی و بسته بندی صحیح لوازم آرایش سفر باید کلیه ی مراحل سفر خود را در نظر داشته باشید تا دسترسی یا حمل لوازم آرایشی مورد نیاز برایتان مشکل به وجود نیاورد.
  • برخی از لوازم بهداشتی و آرایشی در هتل ها و یا مقصد می توانند وجود داشته باشند، از این رو از برداشتن آن ها صرف نظر کنید. در این صورت جای بیشتری در کیف لوازم آرایشی شما باز خواهد شد.
  • در حالت کلی سعی نمایید تا کیف لوازم آرایشی مسافرت خود را به ویژه در سفرهای هوایی با مقدار کم و مورد احتیاج کامل کنید.
  • از محکم بودن درب لوازم آرایشی خود اطمینان داشته باشید، فرچه ها را داخل قوطی یا محفظه در بسته نگهداری کنید و برای لوازم آرایشی شکستنی خود محافظ در نظر بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو