آموزش سوهان کشیدن ناخن و تکنیک هایی که باید رعایت کنید

آموزش سوهان کشیدن ناخن و تکنیک هایی که باید رعایت کنید


منبع: آرگا

260

1399/12/30

23:26


در این بخش از آرایش ناخن مجله آرگا نحوه سوهان کشیدن ناخن و نکات طلایی برای فرم دادن به ناخن ها به کمک سوهان را پیش رو خواهید داشت.

حفظ سلامت ناخن ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اغلب افراد متاسفانه به سلامت ناخن های خود اهمیت زیادی نمی دهند در صورتی که اگر ناخن هایی سالم و زیبا داشته باشید علاوه بر رعایت بهداشت تغییرات مثبتی استایل شان ایجاد می شود. یکی از روش ها برای جذاب تر به نظر رسیدن ناخنها سوهان کشیدن ناخن می باشد و شما می توانید با رعایت ترفندهایی در منزل خودتان دست به کار شوید و ناخنهایتان را سوهان بکشید.

آموزش سوهان کشیدن ناخن با روشی ساده

برخی از افراد هزینه های زیادی را برای دیزاین ناخن و مانیکور ناخن ها صرف می کنند در صورتی که می توانند خودشان در منزل به ناخن هایشان به کمک سوهان فرم و حالت بی نظیری را ببخشند. در ادامه با آموزش سوهان زدن ناخن ها در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

سوهان کشیدن ناخن

مراحل زدن سوهان روی ناخن ها

۱.آماده نمودن ناخن ها

ابتدا دست های خود را با آب و صابون بشویید تا زیر ناخن هایتان تمیز شود سپس دست ها را به خوبی خشک نمایید تا رطوبت ناخن ها به صورت کامل گرفته شود زیرا اگر ناخن ها مرطوب باشند در هنگام فرم دهی آن ها با سوهان می شکنند.

شستن دست ها

۲. انتخاب مدل سوهان مناسب

تنوع مدل های سوهان در بازار زیاد است و بهتر است شما سوهان دو طرفه را انتخاب نمایید زیرا یک طرف این سوهان نرم است و طرف دیگر آن دندانه دندانه می باشد و علاوه بر این مقدار سختی هر سوهان روی بسته بندی آن نوشته شده است. توجه داشته باشید بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که سختی آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ باشد. سوهان های فلزی مناسب نیستند و ممکن است به ناخن ها آسیب جدی را برسانند همچنین سوهان شیشه ای و کریستالی نیز به خوبی به ناخن ها فرم می دهد و آن ها را تمیز می کند.

نحوه انتخاب مدل سوهان

۳. انتخاب فرمی مناسب برای ناخن ها

فرم های زیادی برای ناخن ها وجود داردکه عبارتند از بیضی ، مربع ، لوزی ، مربعی گرد ، نوک تیز ، بادامی و تابوتی و بهتر است شما فرم ناخن ها را با توجه به اندازه انگشتان و فرم دست هایتان انتخاب کنید. فرم بیضی برای ناخن های بلند و کوتاه انتخابی مناسب می باشد و اگر ناخن های شما دچار آسیب شده اند می توانید به کمک سوهان آن ها را به شکل بیضی درآورید همچنین این فرم ناخن در بین خانم ها پرطرفدار می باشد. اگر تمایل دارید ناخن هایتان فرم مربع شکلی داشته باشد برای مرتب کردن آن ها باید دقت زیادی داشته باشید و این فرم ناخن برای ناخن های بلند مناسب می باشد.

فرم ناخن ها

۴. کوتاه کردن ناخن ها

اگر ناخن های شما خیلی بلند هستند یا به صورت کوتاه و بلند رشد کرده اند بهتر است قبل از سوهان کشیدن آن ها به کمک ناخن گیر ناخن هایتان را به یک اندازه کوتاه نمایید. اگر تمایل دارید ناخن های مربع شکلی داشته باشید نباید ناخن هایتان را بیش از اندازه کوتاه نمایید زیرا ناخن های مربعی اگر بلند باشند جذاب تر به نظر می رسند. اگر تمایل دارید ناخن هایتان فرم بیضی شکلی داشته باشند بهتر است آن ها را کوتاه کنید تا سر ناخن ها هلالی زیبا را به خود بگیرند. توجه داشته باشید که در زمان کوتاه نمودن ناخن ها می توانید به کمک ناخن گیر به آن ها فرم هلالی شکل بدهید.

کوتاه کردن ناخن ها

۵. سوهان زدن ناخن ها

برای شروع باید سوهان را در جهت دندانه دندانه موازی با ناخن ها نگه دارید و به آرامی سوهان را روی کناره های ناخن خود بکشید. توجه داشته باشید که فاصله سوهان با ناخن ها نباید زیاد باشد زیرا در این صورت ناخن ها می شکنند و شیار شیار می شوند.

بهترین روش برای کشیدن سوهان این است که از قسمت کناری ناخن ها شروع نمایید و سوهان را به آرامی به سمت قسمت مرکزی ناخن ها حرکت بدهید با انجام این کار به ناخن های شما آسیب وارد نمی شود و به راحتی می توانید به ناخن هایتان فرم و حالت دلخواه تان را بدهید.

آموزش سوهان کشیدن ناخن ها

قسمت سر ناخن را بهتر است به کمک قسمت نرم سوهان مرتب نمایید زیرا سر ناخن ها نازک و شکننده می باشد و اگر قسمت جلویی ناخن های شما قطور می باشد می توانید به کمک قسمت سخت سوهان به ناخن ها فرم بدهید. توجه داشته باشید که سوهان را نباید از دو جهت روی سطح ناخن ها بکشید و بهتر است از سمت بالا به پایین سوهان را روی سطح ناخن ها حرکت بدهید و هر یک از ناخن ها را جداگانه سوهان بکشید.

فرم دادن به ناخن ها با سوهان

 

۶. پولیش کردن ناخن ها

زمانی که کار سوهان زدن ناخن ها به اتمام رسید تراشه های ناخن به صورت پودر روی سطح ناخنها باقی می مانند که می توانید برای تمیز کردن آن ها از بافر استفاده نمایید که باید بافر را به آرامی روی سطح ناخنهای خود بکشید و بافر را باید از قسمت انتهایی ناخنها به سمت سر ناخنها بکشید همچنین بافر باعث می شود تا ناخنها براق تر به نظر برسند.

پولیش کردن ناخن ها

نکات طلایی برای سوهان زدن ناخن ها

۱.ناخن ها را هر ۱۴ روز یک بار سوهان بکشید و بیش از حد این کار را انجام ندهید زیرا سطح ناخن ها نازک می شود و در نتیجه از مقاومت آن ها کاسته می شود.

۲. توجه داشته باشید که برای سوهان کشیدن سر ناخن باید سوهان را صورت موازی با سر ناخن بگیرید و در جهت مستقیم سوهان را به صورت ملایم از جلو به سمت پایین حرکت بدهید.

۳. برخی از افراد عجول هستند و تمایل دارند سوهان کشی ناخن هایشان را خیلی زود تمام کنند از این رو همه انگشتان را با یکدیگر سوهان می کشند و اگر شما نیز جزء این دسته از افراد می باشید کارتان اشتباه است و به ناخن هایتان آسیب های جدی را وارد می کنید و بهتر است ناخن ها را به صورت جداگانه سوهان بکشید.

نحوه سوهان کشیدن

در این مطلب روش های کاربردی برای سوهان زدن ناخنها را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید به راحتی ناخن های خود را سوهان بکشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو