جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر


منبع: تاپ تراول

161

1400/1/4

00:42


لیدوما تریپ

جاهای دیدنی بابلسر

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به بابلسر خواهیم داشت و در آن جاهای دیدنی بابلسر را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

شهر بابلسر یکی از شهرهای شمالی زیبا است که دارای اماکن زیبا و متفاوت گردشگری و توریستی است. این شهر زیبا که در ابتدا مشهد سر نام داشته در سال 1311 تغییر نام داده است و امروزه با نگین مازندران مشهور است.


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


نام مشهد سر به این علت انتخاب شده که سر امامزاده ابراهیم (علیه السلام) ، برادر حضرت امام رضا (علیه السلام) در آنجا مدفون گردیده است.

شهرستان بابلسر، از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبا و خارق العاده ی آن، تمام گردشگران و توریست های سراسر جهان را مجذوب و مسحور خود ساخته است.

امامزاده ابراهیم (ع)

یکی از جاذبه های ارزشمند مذهبی در شهرستان بابلسر، آرامگاه مطهر امامزاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام موسی (ع) است که به «ابوجواد» نیز شناخته می شود. روایت است که ایشان همراه با خواهرشان در بازار محله ی مشهدسر مدفون شده اند. عمارت آرامگاه، ساختمانی است به طور هشت ضلعی که گنبد آن به شکل هرمی با عظمت روی بنای بقعه سوار گردیده است.

قدمت آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع)، نزدیک به ۶ قرن است.

به نظر می رسد که قدمت این آرامگاه به قرن نهم هجری قمری بازمی گردد و همین امر نشان از تاریخچه ی طولانی بابلسر دارد. از قابلیت های این بنا وجود درهای نفیس و ارزشمند، صندوقی چوبی و کتیبه های گوناگون است که بر ارزش آن اضافه کرده است.

جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

پارک وحش بابلسر

در خیابان دریا، مجاورت مرکز سرطان شناسی شهرستان بابلسر، یکی دیگر از مکان های دیدنی بابلسر واقع شده است که به طور خصوصی اداره خواهد شد. در اصل این جاذبه ، «پارک وحش» این شهر ساحلی است که مسئولان آن، حیواناتی همچون گرگ، شیر، شتر، گوش سیاه، خرس، میمون و حیوانات دیگری را نگاه می دارند.

پل معلق بابلسر

سازه ای متعلق به دوران حکومت پهلوی اول در شهرستان بابلسر و در خیابان پاسداران این شهر شمالی قرار دارد که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل گردیده است. «پل معلق بابلسر» که نام این اثر تاریخی است، از جنس فلز به طور معلق و در سال۱۳۱۳ قبل از وقوع جنگ جهانی دوم به همت کارشناسان کشور سوئد و آلمان احداث شد. قرارگیری این اثر تاریخی با طولی بالغ بر ۸۰ متر، ارتفاعی برابر با ۱۶ متر و عرض ۸ متر روی رود زیبای «بابلرود» زیبایی دو چندانی به آن قسمتیده است و لقب اولین پل ماشین رو را به خود اختصاص داده است.

جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

منطقه ساحلی میرود-بابلسر

در فاصله ی دو کیلومتری از «بهنمیر» از توابع شهرستان بابلسر، منطقه ای بکر، سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم اندازی زیبا و خیره کننده قرار دارد که به «منطقه ی گردشگری میرود» شهرت یافته است. این نقطه از خاک کشور در یک چهارراهی واقع شده است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل خواهد شد.

منطقه ی گردشگری میرود، عنوان نمونه ی منطقه ی توریستی بابلسر را کسب نموده است.

جالب است بدانید که میرود، عنوان منطقه ی نمونه ی گردشگری بابلسر را به خود اختصاص داده است. از مهم ترین قابلیت های این منطقه می توان تسهیلات ارائه شده مثل آلاچیق ها، سکوهای نصب چادر، رستوران، سرویس بهداشتی و پارک مخصوص کودکان اشاره کرد که این مکان را برای اقامت موقت مسافران و گردشگران به مکانی مناسب تبدیل نموده است.

جاهای دیدنی بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر

منطقه توریستی کرفون-بابلسر

«منطقه توریستی کرفون-بابلسر»، یکی از مناطق بکر با چشم اندازی بی نظیر در شهرستان بابلسر است که در فاصله ی ۱۳ کیلومتری از جاده ی ساحلی بابلسر به ساری، واقع شده است. آرامش کم نظیر، غروب زیبای خورشید، ساحل زیبا و صدای امواج خروشان لذتی شگرف را به مسافران و گردشگرانی که در این منطقه حضور می یابند، خواهد قسمتید. از امتیازات ویژه ی این منطقه می توان به کمپانی تعاونی پره کرفون، اشاره کرد که در ساحل قرار گرفته و مسافران می توانند با خیالی آسوده، ماهی های تازه ی دریای خزر را تهیه کنند.

شهرک ساحلی خزر شهر

یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از قسمت شمالی و جنوبی است، به علت فاصله ی کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است. آب و هوای فوق العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم نظیر از جمله قابلیت های ارزشمند این شهرک است. جالب است بدانید که گردشگران برای ورود به این شهرک توریستی، ملزم به داشتن کارت ورود هستند که باید قبل از عزیمت به این منطقه، به تهیه ی آن بپردازند.

جاهای دیدنی بابلسر

رودخانه بابلرود و اسکله های قایق رانی

بدون شک رودخانه ی زیبای «بابلرود» یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی و گردشگری در بابلسر است که باعث تفکیک این شهرستان به دو بخش گردیده است. مکانی که خوشبختانه با ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب تفریحی به دنبالرامون آن، یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی در این شهرستان زیبا است. پارک و فضای سبزی که پیرامون رودخانه ایجاد گردیده است در کنار اسکله های قایق رانی، سفره خانه ، رستوران  و کافی شاپ، زیبایی و محبوبیت این منطقه را دو چندان نموده است.

روستای گالشکلا

یکی از جاذبه های گردشگری در شهرستان بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله ی یک کیلومتری از آن واقع شده است. این منطقه از بابلسر را به نام بهشت دامداران می خوانند. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم انداز زیبا و دیدنی و میهمان نوازی مردم روستا باعث گردیده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور سفر کنند.

جاهای دیدنی بابلسر

سد لاستیکی عرب خیل

یکی دیگر از تفرج گاه های محبوب و دوست داشتنی بابلسر، در بهنمیر قرار دارد که به «سد لاستیکی عرب خیل» شهرت یافته است. پیرامون این سازه که دارای طولی بالغ بر ۵۰ متر و ارتفاعی برابر با ۳ متر از سطح رودخانه است، دارای چشم اندازی زیبا و مناظری قابل توجه است که امروزه به یکی از استراحتگاه های مناسب برای مسافران و گردشگران تبدیل گردیده است. جالب است بدانید که تامین آب این سد به وسیله ی رودخانه ی «تالار» صورت می پذیرد که از رشته کوه البرز سرچشمه گرفته و با عبور از شهرهای قائمشهر، کیاکلا و سوادکوه، به سد عرب خیل در بهنمیر سرازیر شده و بعد از طی کردن قسمت های غرب، شرق و جنوب بهنمیر، در ساحل میرود وارد دریای خزر خواهد شد.




   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو