طرز تهیه بیسکویت موکا

طرز تهیه بیسکوییت موکا با قهوه

بیسکویت موکا، یک نوع بیسکوییت ایتالیایی ترد و خوشمزه است که با پودر کاکائو و نسکافه آماده می شود. این بیسکوییت را به راحتی در فر خانگی می توان طبخ کرد و نیاز به دستگاه خاصی ندارد. بیسکوییت ها را بعد از این که آماده شد، در ظرف در داری می ریزیم و در یخچال نگه داری می کنیم. می توان نسکافه را از دستور این بیسکوییت حذف کرد به شرطی که مقدار آرد را ۱۰ گرم کمتر کنیم. این بیسکوییت کم شیرین و بدون کره است که می تواند به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان و نوجوانان توصیه شود.

مواد لازم بیسکویت موکا
آرد سفید۲۱۰ گرم
پودر کاکائو تلخ۱۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر نسکافه۱ قاشق چای خوری
آب جوشنصف قاشق چای خوری
روغن مایع۶۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
بکینگ پودر۶ گرم
وانیلکمی

دستور پخت بیسکویت موکا

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت موکا به روش ایتالیایی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. سپس تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و وانیل و پودر قند هم اضافه کرده و با چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شود و تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله دوم

در این مرحله در یک استکان پودر نسکافه و آب جوش را با هم مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا سرد شود. در ادامه نسکافه سرد شده و روغن را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

سپس در یک ظرف دیگر، آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. در ادامه ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مایه تخم مرغی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

زمان اضافه کردن مخلوط آرد مواد را به صورت مرتب هم می زنیم تا یک خمیر یکدستی بوجود آید. خمیر نیازی به استراحت ندارد. آن را بین دو تا نایلون قرار داده و با وردنه آن را به ضخامت ۳ میلی متر پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس با کاتر دلخواه آن را برش می زنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس روی کاغذ روغنی را با روغن چرب می کنیم. در ادامه بیسکوییت ها را با کمی فاصله روی کاغذ روغنی در سینی می چینیم.

مرحله ششم

سینی فر را درون فر قرار داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می پزیم. باید احتیاط کنیم تا بیسکوییت ها نسوزد. وقتی که بیسکوییت ها پخته شد، آن را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم.