مهدکودک بهتر است یا پرستار کودک؟

مهدکودک بهتر است یا پرستار کودک؟


منبع: مینویسم

121

1400/1/14

09:36


مهدکودک بهتر است یا پرستار کودک؟

مهدکودک بهتر است یا پرستار کودک؟

آیا فرزندمان را به مهدکودک بفرستیم و یا پرستار کودک بگیریم؟ دوران کودکی بسیار مهم و حیاتی است و دقیقا زمانی است که شخصیت، باورها و رفتار اجتماعی کودک شکل می گیرد. اگر نمی دانید که مهدکودک بهتر است یا پرستار کودک، نگران نباشید در این پست فرق بین مهدکودک و گرفتن پرستار کودک را مورد بررسی قرار می دهیم و خواهیم گفت که کدام یک برای تربیت کودکان بهتر هستند، پس با مینویسم همراه باشید و این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

مهد کودک یا پرستار بچه کدام بهتر است؟

امروزه بسیاری از والدین هستند که هم پدر و هم مادر باهم شاغل بوده و در برخی از روزها نمی توانند به کودک خود رسیدگی کنند و یا اصلا داخل خانه نیستند و سر کار هستند و همین موضوع باعث می شود که به این موضوع فکر کنند که کودک را به مهد کودک بفرستند و یا یک پرستار مخصوص برای کودک بگیرند. اما سوالی که برایشان مطرح میشود این است که مهدکودک بهتر است یا پرستار کودک؟ فرق مهد کودک و پرستار کودک چیست؟ 

اگر شما هم بین انتخاب پرستار کودک یا مهدکودک تردید دارید باید گفت که بهتر است تا سن 3 سالگی هیچکدام را برای فرزند خود انتخاب نکنید و خودتان به صورت مستقیم کودک و فرزندتان را تربیت کنید و به مسائلش رسیدگی کنید. تا سن 3 سالگی والدین با تمام مشغله هایی که دارند باید به صورت مستقیم با کودک و فرزند خود در ارتباط باشند و قید مهد کودک و پرستار کودک را بزنید. وجود پدر و مادر در این سنین از هر چیز دیگری مهمتر است و نمی توان آن را با هیچ چیز جایگزین نمود.

اگر سن 3 سالگی فرزند گذشت و مادر و پدر احتیاج به شغل داشته باشند چه؟ در این شرایط  آیا مهدکودک بهتر است و یا گرفتن یک پرستار خصوصی برای کودک؟ باید گفت که سوال بسیار سختی است و از طرفی تصمیم بسیار مهمی است که تاثیر مستقیمی بر زندگی و شخصیت کودک شما خواهد داشت.

چگونه کودکان باهوش و اجتماعی تربیت کنیم؟

گرچه این یک انتخاب شخصی است که در نهایت خود پدر و مادر باید در مورد آن تصمیم بگیرند و جنبه های مختلف آن مانند بحث هزینه و … را در نظر بگیرند اما مواردی وجود دارد که با دانستن ان ها می توانید راحتتر در انتخاب مهد کودک یا پرستار بچه تصمیم بگیرید.

مزایای مهد کودک

فرستادن کودک به مهدکودک می تواند جنبه های بسیار متفاوت و خوبی برای کودک و والدین داشته باشد. در ادامه مزایا و معایب مهد کودک را بررسی خواهیم کرد.

مهد کودک دارای ویژگی ها و مزایای زیر است:

  • ارتباط با هم سن و سالان
  • آموزش های گروهی
  • بالا رفتن روابط اجتماعی
  • عدم ایجاد وابستگی مطلق به والدین
  • دارای قوانین مشخص
  • دارای برنامه های روزانه
  • ارتقا مهارت ها

ارتباط با هم سن و سالان

ارتباط با هم سن و سالان

ارتباط با هم سن و سالان

یکی از مزیت های بسیار خوبی که  مهد کودک دارد این است که، کودک با هم سن و سالان خود آشنا و هم بازی میشود و همین موضوع کمک شایانی به ارتباط گرفتن کودک با محیط و ارتباط با هم سن و سالان خود می کند.

آموزش های گروهی

آموزش های گروهی

آموزش های گروهی

اگر کودک را به مهد کودک بفرستید یکی از بهترین نکاتی و مزیت هایی که دارد این است که، مجموعه ای از آموزش های گروهی را برای کودکان برنامه ریزی کرده اند و کودک میتواند علاوه بر گذراندن وقت خود و بازی کردن، میتواند یکی سری از آموزش ها را یاد بگیرند و از طرفی به این علت که این آموزش ها به صورت گروهی است، به کودک کار گروهی و تیمی را آموزش خواهد داد.

۱۰راهکار موثر برای درمان دروغگویی در کودکان

بالا رفتن روابط اجتماعی

بالا رفتن روابط اجتماعی

بالا رفتن روابط اجتماعی

مهدکودک محیط نسبتا شلوغ و پر جمعیتی است و کودک با گذراندن وقت خود به مرور یاد خواهد گفت که باید با دیگران صحبت کند و ارتباط موثر داشته باشد. هرچه کودک در سنین پایین در جمع و اجتماع واقع شود، در بزرگسالی دارای اعتماد به نفس بهتری خواهد داشت و راحت تر میتواند با دیگران صحبت کند.

عدم ایجاد وابستگی مطلق به والدین

یکی از عیب هایی که برخی از کودکان دارند این است که به والدین خود بسیار وابسته هستند و نمیتوانند بدون والدین خود کاری انجام دهند و همین موضوع میتواند یک نقطه ضعف برای کودک باشد. با ثبت نام کردن کودک در مهدکودک و گذراندن اوقات خود در مهدکودک باعث میشود تا به مرور مستقل بشود و از وابستگی شدید خود به والدین دور شود. در محیط مهد کودک، کودک از والدین خود ساعات بسیاری را دور خواهد بود و یاد خواهد گرفت که بدون والدین هم میتواند زندگی کند اگر قوی باشد.

دارای قوانین مشخص

مهد کودک با داشتن قوانین مشخص، کودک را مقید به قوانین و قواعد می کند تا در ساعات و روزهای مشخصی درس و یا حرفه ای را باید تمرین کند و همین موضوع میتواند کمک شایانی به آماده سازی ذهن کودک در مدرسه کند.

دارای برنامه های روزانه

در مهد کودک همه چیز مشخص و معین است و برای هر روز و هر ساعات یک برنامه مشخص وجود دارد.

ارتقا مهارت ها

ارتقا مهارت ها

ارتقا مهارت ها

در مهد کودک ها چالش ها بسیاری وجود دارد که مهارت های کودک را ارتقا میدهد و در برخی موارد استعداد های کودک شکوفا میشود.

معایب مهد کودک

درست است که مهد کودک مزایای بسیاری دارد اما معایبی هم دارد که در ادامه همه آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • تقلیدهای اشتباه از کودکان دیگر
  • مریض شدن
  • عدم رفتار مناسب با کودکان

تقلیدهای اشتباه از کودکان دیگر

بارها پیش آمده است که کودک پس از رفتن به مهدکودک ناسزا ها و یا ادبیات بدی را یاد گرفته و در خانه آن ها را تکرار میکند. کاملا طبیعی است که در مهدکودک، تعداد زیادی از کودکان با فرهنگ ها و خانواده های متفاوت وجود دارند و با یکدیگر در تعامل هستند.

مریض شدن

اگر نگران این هستید که کودک شما مریض میشود یا خیر؟ باید گفت که ابتدا که کودک به مهدکودک می رود احتمال مریض شدن وجود دارد و همین موضوع میتواند بسیار کمی نگران کننده باشد. اما جای نگرانی نیست و کاملا طبیعی است.

عدم رفتار مناسب با کودکان

در برخی از مهد کودک ها دیده شده است که رفتار درستی با کودک ندارند و همین موضوع نگرانی بسیاری از والدین است و برای حل این مشکل کافی است که تحقیقات کاملی داشته باشید و از اطرافیان پرسجو کنید تا آیا مهد کودک مورد نظر خوب و مناسب است یا خیر؟ از طرفی می توانید سطح دانش و مدرک مربیان مهد کودک را مورد بررسی قرار دهید.

اگر میخواهید کودکان موفقی داشته باشید به این پنج نکته علمی توجه کنید.

مزایا و معایب پرستار کودک چیست؟

گرفتن پرستار خصوصی برای کودک مزیت ها و معایب بسیاری دارد که عبارت اند از:

  • آموزش و مراقبت های شخصی و خصوصی
  • نداشتن رفت و آمد برای کودک
  • انعطاف پذیری در ساعات کار
  • عدم اعتماد به فرد غریبه
  • هزینه های سنگین
  • عدم ارتباط با اجتماع

اگر برای کودک خود پرستار بگیرید خوبی آن این است که، پرستار از کودک شما به صورت شخصی و خصوصی مراقبت می کند وتنها تمرکز پرستار بر روی کودک شما است و از طرفی دیگر لازم نیست که کودک را به محیط خاصی ببرید و پرستار به خانه شما می آید ولی از طرفی این وارد شدن به خانه و زندگی تان می تواند کمی نگران کننده باشد و حتما باید پرستار فرد معتمدی باشد. یکی دیگر از مزیت های گرفتن پرستار این است که اگر کارتان کمی طولانی تر شود میتواند از پرستار خواستار این باشید که ساعات بیشتری پیش فرزندتان بماند و از این بابت دیگر نگران ساعات کار نیستید.

با این حال پیدا کردن یک پرستار مورد اعتماد که هزینه و قیمت مورد معقولی بگیرد کمی سخت و دشوار است و نیازمند جستجو بسیاری است.

خط پایانی

کودک خود را به مهدکودک بسپاریم یا پرستار؟

کودک خود را به مهدکودک بسپاریم یا پرستار؟

حال با دانستن این موارد کودک خود را به مهدکودک بسپاریم یا پرستار؟ در قسمت فوق تمامی نکات و جنبه های مهم مهد کودک و پرستار کودک را بررسی کردیم و تمام مزیت ها و معایب مهدکودک و پرستار را مورد بررسی قرار دادیم. حال نوبت شما است که کدام را انتخاب کنید چرا که تصمیم گیرنده آخر شما هستید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو