روش های شستن پرده زبرا و اصولی که باید رعایت کنید

منبع: آرگا

82

1400/1/16

21:48


توجه داشته باشید که روش های شستن پرده زبرا چندان سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب با اصول و راهکارهای شستوی این پرده زیبا آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی پرده زبرا یکی از بهترین مدل های پرده برای تزئین و تنظیم نور خانه محسوب می شود که اگر شما نیز در خانه خود پرده های زبرا دارید قطعا باید برای افزایش عمر آن و پاکیزگی پرده روش های تمیز کردن را بدانید زیرا در صورتی که روش های شستن پرده زبرا را بدانید و از آن به درستی استفاده نمایید قطعا پرده هایی بدون آسیب خواهید داشت.

آشنایی با شستن پرده زبرا

بهتر است بدانید که پرده های زبرا معمولا از چوب، فلز یا کامپوزیت ساخته شده اند و دارای لطفات و فابریکی خاصی هستند و اغلب از پارچه هایی مانند ابریشم در آن ها استفاده می شود که بایستی به صورت کاملا تخصصی تمیز شوند. معمولا کم پیش می آید که بخواهید این پرده ها را به صورت کامل خارج کنید و تمیز کنید. به صراحت می توان گفت که پرده زبرا از جدیدترین پرده های موجود در بازار است در چندین سال اخیر بسیار پرفروش و محبوب بوده است و همچنین شستشوی پرده زبرا نیز با سایر پرده ها متفاوت بوده زیرا از پارچه و تور تشکیل شده که به صورت موازی و افقی به یکدیگر متصل شده اند. این نوع پرده دارای ساختار بسیار لطیفی است که از پارچه های بسیار نرم و لطیف در آن استفاده شده است و مانند هر پرده دیگری نیاز به شستشو و گردگیری دارند. توجه داشته باشید که رفتار کردن با این پرده ها مانند رفتار کردن با مبلمان و دیگر اثاثیه منزل است و در نتیجه تمیز کردن آن نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود و می توانید با استفاده از یک پارچه نخی تمامی گرد و غبار و همچنین آلودگی را از روی این پرده پاک کنید. برای اینکار می توانید دست خود را بر روی دکمه ریل پرده قرار دهید و لابه لای آن را گردگیری نمایید و همچنین بهتر است که دستمال شما کمی مرطوب باشد و این رطوبت با آب گرم به آن رسیده باشد. در این روند باید مراقب باشید که دستمال کاملا آغشته و اشباع از آب نباشد و سپس دستتان را از روی دکمه بردارید و اجازه دهید لابه لای آن کاملا خشک شود. همانطور که می دانید پرده های زبرا دارای ساختاری از جنس تور و پارچه هستند که به صورت موازی نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. همچنین با تغییر زاویه آن ها می توان نور عبوری از پرده را به خوبی تنظیم نمود و به خاطر دو لایه بودن پرده حتما باید در فواصل معینی تمیز شود تا تمامی گرد و غبار ها و آلودگی گیاه از بین بروند.

چگونگی شستن پرده زبرا

فواصل زمانی شستشوی پرده زبرا:

همانطور که می دانید پرده های زبرا نیز پس از گذشت مدتی گرد و غبار را به خوبی جذب می کنند و کثیف می شوند. شستشوی این پرده به دلیل مدل متفاوت آن و همچنین دو لایه بودنش با بقیه پرده ها کمی متفاوت است و به همین خاطر بهتر است در فواصل زمانی کم مثلا هر هفته یا هر دو هفته یک مرتبه با استفاده از یک دستمال نخی مرطوب آلودگی ها را از سطح پرده پاک کنید. توصیه می شود به هیچ وجه از دستمال خیس برای تمیز کردن پرده ها استفاده نکنید زیرا باعث لکه شدن آن خواهد شد.

دقت داشته باشید که شستشوی کامل پرده های زبرا باید حداقل در هر فصل انجام شود تا از تجمع آلودگی در آن و همچنین در میان لایه ها جلوگیری نماید اما بهتر است پیش از شستن از جنس پرده ها مطمئن شوید زیرا برخی پرده ها قابلیت شستشو با آب را ندارند و در تماس با آب به شدت آسیب می بینند.

به صراحت می توان گفت که تمیز کردن پرده های زبرا باعث می شود گرد و خاک و همچنین آلودگی در آن ها تجمع نیابد و از بروز حساسیت در افراد نیز جلوگیری خواهد کرد. پس از رفع گرد و غبار می توانید از بخارشوی یا با استفاده از محلول آب و شامپو فرش آن را به صورت کامل تمیز نمایید. همچنین اگر از بخارشوی استفاده می کنید بایستی آن را از بالا به سمت پایین روی پرده بکشید و فاصله مناسب با پرده را حفظ کنید تا از خیس شدن زبرا جلوگیری شود.

بهتر است بدانید که امکان ارجاع پرده های زبرا برای شستن علاوه بر خشک شویی به قالیشویی ها هم وجود دارد به ویژه اگر همزمان با شستشوی فرش این کار را انحام دهید زیرا دیگر نیاز به مراجعه به خشکشویی نیست.

فواصل ایده آل برای شستشوی پرده

روش های شستشوی زبرا:

توجه داشته باشید که پرده های زبرا معمولا به دو صورت شسته می شود که در ادامه سعی داریم تا شما را با این روش های شستشوی پرده زبرا آشنا نماییم:

شستن پرده بدون باز کردن آن از کرکره:

دقت داشته باشید این نوع شستشو که معمولا به تمیزکاری هفتگی هم معروف است و یک شستشو و گردگیری سطحی هم محسوب می شود قادر است تمامی گرد و غبار را به خوبی از بین ببرد. این کار به کمک بخارشو یا کمی شامپو فرش هم به خوبی انجام می شود اما در این روند باید دقت داشته باشید هنگام شستشو فشار زیادی به پرده وارد نشود تا آسیبی به پرده زبرا وارد نشود. همچنین توجه داشته باشید که اگر قصد دارید لکه گیری سریع انجام دهید باید فقط نقاطی از پرده را تمیز کنید و روی نقاط دیگر را بپوشانید تا فضای شست و شو به صورت کامل مشخص شود. جالب است بدانید که این روش شستشو بسیار راحت و کارآمد خواهد بود و می توانید در شستشوی زبرا پارچه نمداری را بین دو انگشت خود قرار دهید و به صورت افقی گردگیری نمایید.

روش های شستن پرده زبرا

شستن پرده با باز کردن آن از کرکره:

به طور کلی اگر قصد دارید تا یک شستشوی اساسی و عمقی داشته باشد توصیه می شود که پیش از هر چیزی پرده زبرا را به صورت کامل از کرکره جدا نمایید و پس از جدا کردن آن با مواد شوینده متناسب با جنس پارچه پرده خود را بشویید و از یک سطح صاف آویزان کنید تا به خوبی خشک شود و پس از آن کار نصب را انجام دهید و تمیزی پرده زبرا لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو