چگونه از پرایمر آرایشی استفاده کنیم؟

منبع: زیبامون

228

1400/1/17

12:58


در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که باید در رابطه با استفاده از پرایمر یا زیر ساز آرایش بدونید، آشنا خواهید شد.

چگونه از پرایمر آرایشی استفاده کنیم؟

اگه بعد از کرم پودر زدن یا استفاده از کانسیلر و مرطوب کننده رنگی ، احساس می کنید که پوستتون کاملا صاف و یکدست نشده و حالت تکه ای و ناهموار برای پوست ایجاد شده ، ممکن هست استفاده از پرایمر (Primer) یا زیر ساز آرایش دقیقا همون محصولی باشه که روند آرایش شما رو تغییر میده!

پرایمر صورت نه تنها می تونه آرایش کردن رو آسون تر کنه بلکه حتی در افزایش ماندگاری آرایش هم بسیار موثره و باعث میشه تا آرایش شما تا اخر شب تکون نخوره و همچنان زیبا و جذاب به نظر برسه!

ما در این بخش از زیبامون دات کام اطلاعات دقیق و کاملی رو در مورد نحوه استفاده از پرایمر ، نحوه انتخاب پرایمر مناسب برای پوست شما و مزایا و معایب استفاده از پرایمر رو براتون اماده کردیم. مطمئن باشید بعد از آشنا شدن با این محصول شگفت انگیز و روش استفاده از آن ، عاشق پرایمر خواهید شد!

 

پرایمر آرایشی چیه و چه کاری انجام میده؟

پرایمر یک زیرساز عالی برای آرایش کردن هست و پوست صاف شبیه به بوم نقاشی رو برای شما ایجاد میکنه تا آرایش بهتر و ماندگارتری داشته باشید. در واقع پرایمر کمک میکنه تا تمام مواد ارایشی که بر روی پوست استفاده می کنید ، سر جای خود قرار بگیرید و از حرکت و پخش شدن این مواد ارایشی جلوگیری میکنه. با توجه به نوع پرایمری که استفاده می کنید و نوع پوستتون ممکنه چهره و ارایش شما رو مات یا درخشان نگه داره.

استفاده از پرایمر نه تنها باعث ایجاد یکنواختی در پوست و آرایش میشه بلکه به حفظ و ماندگاری آرایش بر روی پوست هم کمک میکنه. در واقع پرایمر یک لایه محافظ بین روند مراقبت از پوست و ارایش شما ایجاد میکنه. علاوه بر این پرایمر تاثیر خیلی خوبی در کاهش اندازه منافذ پوستی داره و باعث میشه تا پوست بعد از ارایش شدن کاملا صاف و یکنواخت به نظر برسه.

قلمرو پرایمر بسیار فراتر از آرایش پوست هست و تقریبا برای هر محصول ارایشی که بر روی پوست استفاده میشه یک پرایمر مخصوص وجود داره:

 

  • پرایمر سایه چشم:

پرایمر سایه چشم نه تنها کمک میکنه تا عمر کرم دور چشم بیشتر بشه بلکه تاثیر خیلی خوبی در ماندگاری آرایش چشم هم داره. اگه پلک هاتون در حالت طبیعی روغنی و چرب هستند ، استفاده از پرایمر سایه چشم یک محصول کاملا مفید و کاربردی برای شما خواهد بود. زیرا این محصول نه تنها به کاهش چربی پلک کمک میکنه بلکه مانع از ایجاد چین و چروک بر روی سایه چشم شده و آرایش چشم جذاب و زیبایی رو برای شما به وجود میاره.

 

  • پرایمر لب

اگه با مشکل پاک شدن رژلب مواجه هستید ، بهترین پیشنهاد برای شما این هست که قبل از رژلب زدن حتما از پرایمر لب استفاده کنید و از این طریق ، ماندگاری رژلب و آرایش لب رو بیشتر کنید. علاوه بر این برخی از پرایمرهای لب فرموله شده تاثیر خیلی خوبی هم در هیدراتاسیون پوست لب داشته و از این طریق به بهبود سلامت پوست لب هم کمک میکنند.

 

  • پرایمر مژه

پرایمر مژه می تونه به بلند و جدا کردن مژه ها کمک کنه تا نقطه شروع ایده آل برای ریمل زدن ایجاد بشه. علاوه بر این یک پرایمر مژه خوب و باکیفیت میتونه به افزایش ماندگاری فر مژه هم کمک کنه!

 

پرایمر

 

حتما بخوانید: پرایمر چیست، مزایای استفاده آن در آرایش صورت + برندهای زیر ساز

 

چگونه میتونیم یک پرایمر پوست عالی و باکیفیت انتخاب کنیم؟

اولین نکته ای که باید در انتخاب پرایمر به آن دقت کنید نوع پوست شما هست. امروزه برندهای ارایشی بسیار هوشمندانه و دقیق عمل میکنند و برای هر نوع پوست محصولات آرایشی و بهداشتی دقیق و مناسبی رو طراحی و تولید کردند. بنابراین قبل از انتخاب چرایمر حتما نوع پوست خود را به درستی بشناسید.

 

  • اگر دارای پوست خشک هستید

اگه پوستتون خشک هست باید به دنبال پرایمرهای آبرسان که دارای ترکیباتی مثل اسید هیالورونیک یا گلیسیرین هستند ، باشید. این ترکیبات باعث میشن تا پوست خشک مرطوب بشه و از پوسته پوسته شدن ، ترک خوردن یا ایجاد لکه در طول روز جلوگیری می کنند.

 

  • اگر دارای پوست چرب هستید

اگه پوست چربی دارید باید به دنبال پرایمری باشید که بر روی آن عبارت بدون چربی (oil-free) یا مات کننده (mattifying) درج شده باشه. پرایمرهای مخصوص پوست چرب به گونه ای طراحی شدند که چربی اضافی پوست رو جذب کرده و یک پوشش مات برای صورت ایجاد میکنند.

 

  • اگر دارای پوست قرمز با هایپرپیگمنتیشن (hyperpigmentation) هستید

اگه پوستتون خیلی سریع قرمز میشه باید پرایمری رو انتخاب کنید که دارای ویژگی اصلاح رنگ باشه. این پرایمرها هر نوع مشکل  پوستی رو بهبود میدن و پوستی یکرنگ و یکنواخت رو برای ارایش کردن ایجاد می کنند.

 

  • اگر تمایل دارید آرایشی درخشان داشته باشید

اگه دوست دارید نتیجه نهایی آرایش شما حالت درخشنده داشته باشه بهترین پیشنهاد این هست که از پرایمرهای درخشان کننده (luminizing primers) استفاده کنید. این نوع از پرایمر نه تنها مزایای یک پرایمر معمولی رو داره بلکه یک درخشش کاملا طبیعی و جذاب رو برای چهره به وجود میاره و از این طریق طراوات ویژه ای رو برای آرایش پوست ایجاد خواهد کرد.

 

بهترین پرایمر

 

حتما بخوانید: انواع پرایمر آرایشی بر اساس جنس و نوع پوست + معرفی ساختار مناسب

 

پرایمر با پایه سیلیکونی انتخاب کنیم یا پرایمر با پایه آب؟

 

  • پرایمر سیلیکونی (Silicone primers)

پرایمرهای سیلیکونی برای صاف شدن پوست و ایجاد جلوه ای یکنواخت و بدون منفذ برای پوست فوق العاده هستند. اگه دارای پوست خشک هستید یا بافت پوست شما ناهموار هست ، پرایمر سیلیکونی میتونه انتخاب خیلی خوبی براتون باشه ، اما اگه پوست چربی دارید ، بهتره از پرایمر سیلیکونی استفاده نکنید ؛ چراکه این محصول میتونه احساس سنگینی برای پوست شما به وجود بیاره.

 

  • پرایمر بر پایه آب (Water-based primers)

پرایمرهایی که بر پایه آب ساخته شدند معمولا بسیار سبک بوده و میشه از این محصول به عنوان مرطوب کننده دوم هم استفاده کرد. بسیاری از پرایمرهای مبتنی بر آب ، اثری مات کننده بر روی پوست ایجاد می کنند که  این ویژگی برای پوست های چرب بسیار مناسب و ایده آل خواهد بود.

 

چه زمانی باید از پرایمر استفاده کرد؟

پرایمر ها رو باید بعد از مراحل مراقبت از پوست و قبل از شروع به استفاده از محصولات آرایشی استفاده کنید. یعنی باید تمام مراحل مراقبت از پوست رو انجام بدید و پوستی کاملا تمیز داشته باشید سپس ضد آفتاب بزنید و بعد پرایمر رو بر روی پوست بزنید و آرایش پوست رو بعد از پرایمر زدن شروع کنید.

 

حتما بخوانید: پرایمر - نکات مفید و کاربردی در استفاده از پرایمر

 

روش استفاده از پرایمر پوست چگونه است؟

بهترین روش برای استفاده از پرایمر استفاده از انگشتان دست هست. مقدار کمی از پرایمر رو بر روی انگشتان دست قرار بدید و بر روی پوست بمالید. استفاده از انگشتان دست برای پخش کردن پرایمر روی صورت باعث گرم شدن آن شده و کمک میکنه تا سریعتر جذب پوست بشه. 

البته در هنگام استفاده از پرایمر باید به نوع پوست خود هم توجه کنید. برای شروع بهتره به اندازه یک نخود و حتی کمتر از پرایمر بردارید و بر روی پوست پخش کنید. معمولا پوست های چرب نسبت به پوست خشک به پرایمر کمتری نیاز دارند. 

قبل از شروع آرایش باید مطمئن بشید که پرایمر بر روی پوست خشک شده باشه. بنابراین قبل از کرم پودر زدن حتما چند دقیقه صبر کنید تا پرایمر کاملا جذب پوست بشه. حتی اگه نیازی به استفاده از کرم پودر نداشتید میتونید از پرایمر به تنهایی استفاده کنید. زیرا این محصول پوست شما رو کاملا صاف میکنه و ظاهر منافذ پوست رو کاهش میده و باعث ایجاد یک اثر تاری روی پوست میشه.

 

استفاده از پرایمر آرایشی

 

حتما بخوانید: پرایمر چیست؟ + معرفی بهترین پرایمرهای آرایشی

 

اشتباهات رایج در استفاده از پرایمر

 

  • استفاده نکردن از پرایمر برای تمام قسمتهای صورت

پرایمر باید به عنوان زیر ساز ارایش در زیر تمام قسمتهایی از صورت که قرار هست کرم پودر زده بشه ، وجود داشته باشه. بنابراین اگه قبل از کرم پودر زدن به تمام قسمتهای صورت پرایمر نزدید ، با مشکل مواجه خواهید شد. به این شکل که آرایش صورت در برخی از قسمت ها که دارای پرایمر هست باقی خواهد ماند و در سایر قسمتهای صورت که بدون پرایمر هست از بین میره و ظاهری تک تکه و ناهموار و نازیبا برای پوست ایجاد خواهد شد.

 

  • استفاده از فرمول های رقابتی برای پرایمر و کرم پودر

اگه پرایمر رو با فرمولاسیونی متفاوت تر از کرم پودر انتخاب کنید ممکنه این محصول مثل ترکیب اب و روغن روی پوست عمل کنه و نتیجه دلخواه رو به همراه نداشته باشند. بنابراین در هنگام خرید پرایمر و محصولات مراقبت از پوست مثل مرطوب کننده ، حتما فرمولاسیون این محصولات رو بررسی کنید و در نهایت محصولی رو انتخاب کنید که فرمولاسیون آن با کرم پودر شا مشابه باشه.

 

  • استفاده سریع از کرم پودر بعد از پرایمر زدن

قبل از شروع آرایش صورت و کرم پودر زدن باید مطمئن بشید که پرایمر شما کاملا خشک شده. اگه پرایمر شما کاملا خشک نشده باشه و شروع به کرم پودر زدن کنید حتما با پوسته پوسته شدن و خط افتادن روی کرم پودر مواجه خواهید شد و پوستی صاف و یکدست نخواهید داشت.

 

حتما بخوانید: پرایمر داروخانه ای و ارزان، معرفی بهترین برندهای زیرساز اقتصادی + عکس

 

آیا واقعا استفاده از پرایمر در ارایش کردن ضروری و لازم هست؟

این موضوع در درجه اول به اولویت شخصی هر فرد بستگی داره! اگه احساس میکنید کرم پودر شما بدون استفاده از پرایمر پوشش دهی خوب و یکدستی داره و در تمام طول روز هم بر روی پوست ماندگاری داره ، میتونید از پرایمر استفاده نکنید.

اما اگه قصد دارید ماندگاری آرایش شما بیشتر بشه و پوستی نرم و یکنواخت برای آرایش کردن داشته باشید حتما استفاده از پرایمر رو به مراحل ارایش صورت خود اضافه کنید. 

اما در حالت کلی اگه تمایل دارید آرایش صورت شما بهترین شکل را به خودش بگیره حتما از پرایمر استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: آرایش صورت - منتخب انواع پرایمر صورت

 

سخن آخر

پرایمر آرایشی یکی از محصولات فوق العاده کاربردی و مفیدی هست که نه تنها کمک میکنه پوست شما برای ارایش کردن اماده بشه بلکه تاثیر خوبی در کوچک کردن ظاهر منافذ پوستی داره و ماندگاری آرایش و هم چند برابر بیشتر میکنه. آیا شما از پرایمر استفاده  میکنید؟ این محصول چه تاثیری بر روی آرایش شما داشته؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو