طرز تهیه روغن گردو با روش های خانگی مختلف

طرز تهیه روغن گردو با روش های خانگی مختلف


منبع: آرگا

186

1400/1/20

00:03


روغن گردو از انواع روغن های طبیعی است که دارای فواید بسیار زیادی می باشد و شما می توانید این نوع روغن را در منزل به راحتی بگیرید. در ادامه با طرز تهیه روغن گردو در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع روغن را در منزل به راحتی تهیه کنید.

طرز تهیه روغن گردو با چند روش مختلف

روغن گردو مانند روغن بادام از انواع روغن های جادویی و پرخاصیت می باشد که سرشار از مواد معدنی و مغذی است و برای گرفتن این نوع روغن روش های متفاوتی وجود دارد و شما می توانید به راحتی و با طی چند مرحله ساده روغن گردو را مانند روغن دنبه و روغن جوش هندی به صورت بهداشتی و سالم در منزل بگیرید.

روغن گردو

روش اول گرفتن روغن گردو

وسایل مورد نیاز

  • کاسه
  • گردو شکن
  • پارچ
  • چرخ گوشت یا غذاساز
  • دستگاه روغن گیر
  • پارچه صافی
  • قیف
  • آبکش
  • بطری
  • گردوی با پوست : ۴ کیلوگرم

نحوه گرفتن روغن گردو

گردوها را به کمک گردو شکن بشکنید سپس مغز گردو را از درون پوست آن خارج نمایید. نگران شکستن مغز گردوها نباشید زیرا باید به صورت کامل آن ها را خرد نمایید.

روغن گردو

مغز گردوها را درون ظرفی مناسب بریزید سپس مغز گردوها را به کمک غذاساز یا چرخ گوشت آسیاب نمایید.

نحوه گرفتن روغن گردو

توجه داشته باشید که تیغه غذاساز نباید داغ باشد زیرا کیفیت روغن کم می شود. در هر مرحله باید ۱ پیمانه گردو را درون غذاساز بریزید همچنین نباید دستگاه را پر از مغز گردو کنید زیرا در این صورت مخلوط بدست آمده یکنواخت نمی شود.

به کمک خاموش و روشن گردن پیاپی دستگاه ، گردوها را آسیاب نمایید و این روش را تکرار کنید تا گردوها به صورت کامل ریز شوند. توجه داشته باشید که دستگاه نباید به صورت مداوم روشن باشد زیرا باعث می شود تا گردوها به روغن بیفتند و این موضوع در این مرحله خوب نیست.

دستور تهیه روغن گردو در خانه

بعد از خرد کردن یک پیمانه گردو سراغ پیمانه بعدی بروید و گردوها را به خوبی خرد نمایید.

روغن گردو با کیفیت

گردوهای خرد شده را درون قابلمه مناسبی بریزید و به مخلوط گردوها آب بیفزایید. توجه داشته باشید که مقدار آب باید به اندازه ای باشد که روی سطح گردوها را به صورت کامل بپوشاند سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید و اجازه دهید تا گردوها به مدت ۴۵ دقیقه پخته شوند. در زمان پخت باید گردوها را مدام هم بزنید و هم زدن را تا تبخیر شدن کامل آب ادامه بدهید.

روغن گردو

در این مرحله باید مواد را درون دستگاه روغن گیر بریزید تا روغن آن ها به صورت کامل گرفته شوند اگر به دستگاه روغن گیر دسترسی ندارید می توانید مخلوط مواد را درون کیسه بریزید و روی آن وزنه قرار بدهید تا روغن گردوها پس داده شوند.

روش تهیه گرفتن روغن گردو

پارچه صافی را به کمک آب بشویید تا پرزهای آن از بین برود سپس پارچه را درون قیف قرار بدهید و قیف و صافی را درون شیشه ای تمیز قرار بدهید سپس روغن گردو را درون صافی بریزید تا روغن از گردوهای خرد شده جدا شود.

ریختن روغن گردو درون صافی

روش تهیه روغن گردو در منزل

شیشه حاوی روغن گردو را درون یخچال قرار بدهید.

مراحل تهیه روغن گردو با روش های مختلف

روش دوم گرفتن روغن گردو

۲۰۰ گرم مغز گردو را درون غذاساز بریزید و آن درون غذاساز بریزید و بعد از یک دقیقه که غذاساز روشن بود آن را خاموش نمایید و مغز گردوها را زیر و رو نمایید.

دست هایتان را به خوبی بشویید سپس مغز گردوها را درون ظرفی شبیه به ظرف کشک سابی بریزید و به کمک دست شروع به ورز دادن مغز گردوها نمایید و یک قاشق چای خوری آب گرم به مغز گردو بیفزایید و بعد از گذشت ۵ دقیقه دوباره مغز گردوها را ورز بدهید  و بعد از گذشت ۵ دقیقه از ورز دادن یک قاشق چایخوری آب گرم به گردوی خرد شده بیفزایید و دوباره مغز گردو را به صورت محکم تر ورز بدهید.

روش تهیه روغن گردو با روش هایی ساده

بعد از اینکه گردو به صورت کامل به روغن آمد آن را به شکل گلوله ای درآورید و گلوله ها را به صورت محکم در دست هایتان بگیرید و آن ها را فشار بدهید تا روغن اضافی شان گرفته شود.

روغن را درون صافی بریزید سپس روغن صاف شده را درون بطری شیشه ای بریزید و بطری را درون یخچال قرار بدهید.

روغن گردو خوش طعم

روش سوم گرفتن روغن گردو

ابتدا پوست گردوها را بگیرید و آن ها را خرد نمایید سپس گردوها را درون ظرفی مناسب بریزید و روی آن ها روغن زیتون بریزید. توجه داشته باشید که روی گردوهای خرد شده را باید به کمک روغن زیتون به خوبی بپوشانید.

روش تهیه روغن گردو در خانه

در مرحله بعدی طرز تهیه روغن گردو مخلوط روغن زیتون و مغز گردو را به مدت ۵ روز در مکانی مناسب قرار بدهید و در طول این مدت چند بار مخلوط مواد را هم بزنید و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده مخلوط گردو را درون صافی پارچه ای بریزید سپس مغز گردوها را دور بریزید و روغن آن ها را نگه دارید.

این روغن به دلیل اینکه مخلوطی از روغن زیتون و روغن گردو می باشد دارای فواید زیادی برای پوست و مو و سلامتی بدن می باشد.

دستور تهیه روغن گردو

نکات طلایی برای تهیه روغن گردو

۱.بطری شیشه ای که برای نگهداری روغن گردو انتخاب می کنید باید دارای رنگ قهوه ای باشد و جنس آن نیز استیل باشد.

۲. درب بطری را محکم ببندید و تاریخ تولید روغن را به کمک برچسب روی آن بچسبانید.

۳. بطری حاوی روغن را می توانید به مدت ۲ تا ۳ ماه درون یخچال یا فریزر نگه داری کنید و اگر تصور می کنید که نمی توانید در طول این مدت روغن را استفاده نمایید مقدار گردوی کمتری را برای گرفتن روغن بشکنید.

۴. ۶۰ دقیقه قبل از مصرف روغن گردو آن را از درون یخچال یا فریزر بیرون آورید.

دستور تهیه ساده برای روغن گردو

۵. روغن گردو به گرما حساس می باشد و اگر در معرض گرمای بالا قرار بگیرد تلخ می شود بنابراین از آن در تهیه سالادها و سس یا دسرها استفاده نمایید.

۶. از روغن گردو می توانید برای تقویت مو و پوست استفاده نمایید.

۷. برای طرز تهیه روغن گردو باید گردوها را به خوبی خرد نمایید همچنین می توانید بعد از صاف کردن روغن از گردوها در موارد دیگری استفاده نمایید.

طرز تهیه روغن گردو با کیفیت

در این مطلب با روش های طرز تهیه روغن گردو در منزل آشنا شدید که امیدواریم بتوانید با توجه به روش ها و نکات ذکر شده روغن با کیفیتی را در منزل تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو