طرز تهیه نان پنیر و گردو

طرز تهیه نان پنیر و گردو خوشمزه به روش ترکیه ای درون فر

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پنیر و گردو مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، پنیر صبحانه و گردو است. این نان را می توان به تنهایی به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای یا قهوه سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پنیر و گردو در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پنیر و گردو
آرد۵۰۰ گرم
پودر خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
آب ولرمیک چهارم پیمانه
شیر ولرمیک سوم پیمانه
کرهنصف پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ قاشق چای خوری
پنیر صبحانه۲۵۰ گرم
گردوی خرد شده۱۰۰ گرم
پودر فلفل سیاهدر صورت دلخواه

طرز تهیه نان پنیر و گردو

مرحله اول

برای تهیه نان پنیر خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و شکر و خمیر مایه و آب ولرم را با هم مخلوط کرده و کنار می گذاریم تا به عمل آید و کف کند. در یک کاسه جدا گانه، شیر و کره و تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که بهتر است کره را روی بخار کتری ذوب کنیم سپس اضافه کنیم. با چنگال مایه را مخلوط کرده تا یک دست شود. سپس آرد را کم کم اضافه کرده تا جایی که خمیر به دست نچسبد. سپس حدود ۸ دقیقه خمیر را ورز می دهیم.

مرحله سوم

خمیر را درون کاسه گذاشته و روی آن را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله یک کاسه دیگر برداشته و پنیر صبحانه و گردو و فلفل در صورت دلخواه، به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. وقتی خمیر به عمل آمد، روی آن را برداشته و با دست پف آن را می گیریم. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس قالب های مافین را چرب و آرد پاشی می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

از خمیر گلوله های کوچک برداشته و بین آن پنیر قرار می دهیم و می بندیم. سپس درون هر قالب مافین، سه عدد از گلوله ها را کنار هم می گذاریم. سپس یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ را با یک قاشق از خامه صبحانه مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سپس روی نان ها را با آن رومال می کنیم. روی نان ها را با کنجد سیاه دانه تزیین می کنیم و در طبقه وسط فر به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. برای طلایی شدن سطح خمیر، گریل فر را روشن کرده تا روی آن نیز طلایی شود.

مرحله هفتم

برای بهبود نان می توان در مواد خمیر از بهبود دهنده نان نیز استفاده کرد. وقتی نان ها پخته شد، آن ها را از فر خارج کرده تا از حرارت بیفتد. سپس از قالب در می آوریم و سرو می کنیم. می توان نان ها را بعد از پخت در فریزر قرار داد و موقع استفاده فقط نیاز به گرم کردن دارد.