ترفند هایی برای صرفه جویی در مصرف آب

ترفند هایی برای صرفه جویی در مصرف آب


منبع: آرگا

112

1400/2/6

14:07


در این مطلب شما را با تکنیک ها و ترفند هایی آشنا می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها حداقل ۱۰۰ لیتر در روز در مصرف آب صرفه جویی کنید. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

صرفه جویی در مصرف آب می تواند به ذخایر آب در سر تا سر کشور کمک کند و اگر هر فردی به تنهایی این کار را انجام دهد در هر دقیقه می تواند چندین لیتر آب را ذخیره کند. در ادامه تکنیک هایی برای انجام این کار را برایتان بررسی می کنیم.

تکنیک هایی برای هدر ندادن آب

تکنیک هایی برای صرفه جویی در مصرف آب

ارزش آب در جهان بسیار بالا می باشد و همانطور که می دانید بسیاری از ذخایر آبی در حال خشک شدن می باشند بنابراین سعی کنید با استفاده از ترفند هایی که برایتان بررسی می کنیم در مصرف آب صرفه جویی کرده و آب را به میزان کم تری استفاده کنید. در واقع با این کار به نسل آینده کمک می کنیم تا بتوانند در رفاه بیش تری زندگی کنند و از همه موهبت های الهی بهره مند شوند.

بستن آب در حین مسواک زدن

امروزه کم تر افرادی هستند که در حین مسواک زدن آب را باز می گذارند ولی باید بدانید که با باز گذاشتن آب در این زمان می توانید ۶ لیتر آب شرب را در هر یک دقیقه هدر دهید. برای جلوگیری از این کار سعی کنید در هنگام مسواک زدن از یک لیوان آب استفاده کنید و آب را ببندید.

استفاده از سیفون

زمانی که در توالت خود سیفون نصب می کنید می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید در حالی که اگر از هر وسیله دیگری استفاده کنید چنین کار آیی نداشته و باعث هدر رفتن آب به میزان زیادی می شود.

صرفه جویی در مصرف آب

کوتاه تر کردن حمام

بسیاری از افراد زمانی که به حمام می روند آب را دائما باز می گذارند و به خوانندگی می پردازند. با این کار آب بسیار زیادی هدر می رود بنابراین اگر دوست دارید در مصرف آب صرفه جویی کنید لازم است تا حمام های خود را کوتاه تر کنید. جالب است بدانید که در هر یک دقیقه ۴۵ لیتر از آب حمام به هدر می رود.

استفاده از کل ظرفیت ماشین ها

اگر از ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی استفاده می کنید باید بدانید که آن ها آب زیادی را استفاده می کنند بنابراین سعی کنید برای یک یا دو تیکه لباس و یا ظرف آن ها را روشن نکنید و همیشه از نهایت ظرفیت آن ها استفاده کنید. در واقع شما با این کار کمک بسیار زیادی به طبیعت می کنید و می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید.

شیر آلات قدیمی را تعویض کنید.

از بین بردن مشکلات شیر آب

سعی کنید برای خانه خود از شیر های با کیفیت استفاده کنید تا از هدر رفتن آب جلوگیری کنید. در واقع چکه کردن شیر ها می تواند سالیانه حداقل ۶۰۰۰ لیتر آب را به هدر دهد بنابراین سعی کنید با استفاده از شیرآلات خوب بحران آب را کاهش دهید.

استفاده از آب پاش های گلخانه ای

سعی کنید برای صرفه جویی در مصرف آب از آب پاش های گلخانه ای استفاده کنید و استفاده از شلنگ ها را به حداقل برسانید. باید بدانید که استفاده از شلنگ ها باعث می شود در هر یک ساعت ۱۰۰۰ لیتر آب به هدر رفته و مشکلات آب بیش تر شود.

آب درون یخچال بگذارید.

سعی کنید همیشه یک پارچ کوچک آب درون یخچال باشد تا برای استفاده از آب سرد در فصل بهار و تابستان شیر آب را به بهانه خنک شدن باز نگذارید زیرا با این کار علاوه ایجاد هزینه بیش از حد باعث هدر رفتن آب نیز می شود.

کاهش مصرف آب به طبیعت کمک می کند.

اگر دوست دارید در مصرف کردن برخی چیز ها صرفه جویی کنید و روش های انجام این کار را نمی دانید می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه دانستنی های علمی، صرفه جویی در مهمانی و صرفه جویی در سوخت مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو