آیا واقعا ناخن گرفتن در شب مضر است؟

منبع: آرگا

122

1400/2/12

00:40


کوتاهی ناخن ها یکی مسائل بهداشتی بسیار مهم و ضروری می باشد که همه افراد در طول زندگی خود آن را انجام می دهند اما از زمان مناسب آن اطلاعی ندارند، به همین خاطر در این مقاله شما عزیزان را با ناخن گرفتن در شب بیشتر آشنا خواهیم کرد.

شاید شما نیز در طول زندگی تان بار ها این جمله را در زمان ناخن گرفتن در شب شنیده اید که نباید ناخن ها را در شب گرفت اما اینکه آیا علت خاصی دارید یا خیر سوال بسیاری از مردم می باشد به همین خاطر در ادامه شما دوستان عزیز را با این موضوع بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول است این است که آیا ناخن گیری در شب با ضرر هایی همراه است؟ یا خیر، بنابراین اگر شما نیز از این دسته افراد هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا پاسخ سوال تان را دریافت کنید.

کوتاه کردن ناخن ها در شب

آیا ناخن گرفتن در شب ضرر دارد؟

امروزه برخی از افراد که اقدام به کاشت ناخن کرده اند برای کوتاهی ناخن ها دغدغه ای نداشته اما برخی دیگر که این کار را انجام نداده اند باید ناخن هایشان را به صورت مرتب کوتاه کنند که طبق تحقیقات انجام شده کلسیم اضافی در ساعات پایانی روز در ناخن ها تجمع پیدا می کند و در ساعات شروع روز مجدداً به گردش خون برگشته و مورد استفاده قرار گرفته می شود که با کوتاهی ناخن ها در شب این مقدار کلسیم تجمع یافته از بین خواهد رفت و در نتیجه بدن با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

برخی از افراد ناخن گیری در شب را مکروه می دانند در صورتی که این کار مستحب است و دین اسلام تاکید بر آن داشته و همچنین گفته شده است که بهتر است در روز جمعه اقدام به گرفتن ناخن ها شود و از انگشت کوچک دست چپ شروع کرده و با انگشت کوچک درست راست به پایان رسد از این رو، کوتاه کردن ناخن ها در هر زمان از شبانه روز جایز می باشد و در نتیجه در رابطه با تجمع کلسیم در ناخن ها مبنای علمی وجود ندارد و نه تنها در ناخن ها کلسیم جمع نمی شود بلکه هیچ مکانیزمی مبنی بر ذخیره آن و بازگرداندن مجدد آن به بدن وجود ندارد.

آیا کوتاه کردن ناخن ها در شب ضرر دارد

افسانه ژاپنی در مورد ناخن گیری در شب

بر طبق یک افسانه ژاپنی، کوتاهی ناخن ها در شب به مرگ منجر می شود و باعث کوتاه شدن عمر و جذب ارواح خبیثه می شود و برخی این اعتقاد را داشتند که قسمتی از روح در ناخن ها می باشد که کوتاهی آن در شب باعث خواهد شد که بخشی از روح تان را در شب پر از ارواح خبیث آزاد نمایید، شاید علت این باور ها و اعتقادات برمی گردد به دوران گذشته که از وسایل نوک تیز برای کوتاهی ناخن ها استفاده می کردند و در شب نور کافی نبوده و مردم برای روشنایی از نور آتش استفاده می کردند و کمبود وسایل نورانی باعث می شد مردم در زمان ناخن گیری به خود آسیب وارد کنند و در این وضعیت امکان افتادن ناخن ها در غذا نیز وجود داشت که سبب بروز مشکلاتی می شد.

بهترین زمان برای کوتاهی ناخن ها

طبق توصیه پزشکی بهترین زمان ناخن گرفتن پس از استحمام می باشد زیرا، ناخن ها نرم هستند و آسیب کمتری به آن ها خواهند رسید از این رو، بهتر است همیشه پس از حمام اقدام به کوتاهی ناخن هایتان کنید.

آشنایی با ناخن گرفتن در شب

نکاتی در مورد ناخن ها

  • به ناخن های محلول تقویت کننده بزنید.
  • در زمان شستن ظرف ها از دستکش استفاده نمایید.
  • از حدی مشخص ناخن ها را بلند نکنید.
  • از لبنیات، میوه و سبزیجات استفاده کنید.

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، همانطور که در این مقاله با موضوع ناخن گیری در شب آشنا شدید و پاسخ سوال تان را دریافت کردید، به منظور دریافت آشنایی بیشتر در زمینه دانستنی های علمی می توانید بر روی لینک کلیک نایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو