طرز تهیه نان آچما ارده

طرز تهیه نان آچما ارده , دستور پخت نان آچما ارده

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان آچما ارده مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، ارده و پودر گردو است. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان صبحانه و عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود. این نان به علت وجود ارده و گردو، بسیار مقوی و مفید است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان آچما ارده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان آچما ارده
آرد۴ تا چهار و نیم لیوان
آب ولرمیک و نیم لیوان
شکر۴ قاشق غذا خوری
خمیر مایه۱ قاشق سوپ خوری
روغن مایعنصف لیولن
نمک۱ قاشق چای خوری
روغن مایع برای چرب کردن دست و ناننصف لیوان
مواد میانی
اردهیک سوم لیوان
روغن مایعیک سوم لیوان
شکرنصف لیوان
پودر گردو۳ قاشق غذا خوری (قابل حذف)
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیره انگور یا دوشاب۱ قاشق غذا خوری
آرد۱ قاشق غذا خوری
آب۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان آچما ارده

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه آچما ارده به روش ترکیه ای در ابتدای کار، آب ولرم و شکر و خمیر مایه را درون یک کاسه مخلوط می کنیم. در ادامه درب ظرف را می بندیم تا به عمل آید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه لازم است تا خمیر مایه عمل کند.

مرحله دوم

بعد از این که خمیر مایه به عمل آمد، روغن مایع و نمک را به آن اضافه می کنیم. سپس آرد را کم کم به آن اضافه کرده تا یک خمیر منسجم و نرمی بدست آید. این خمیر نیازی به ورز دادن ندارد. روی آن را پوشانده و در یک جای گرم قرار می دهیم تا به عمل آید.

مرحله سوم

تقریبا ۱ تا ۲ ساعت به آن زمان می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. سپس پف خمیر را با دست گرفته و آن را به ۴ چانه تقسیم می کنیم. یک کاسه برداشته و مواد میانی را با هم ترکیب می کنیم. سپسسطح کار و دست را چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یکی از چانه ها را برداشته و با دست باز می کنیم. داخل آن را مواد میانی می ریزیم و با فرچه روی سطح خمیر پخش می کنیم. سپس آن را به آرامی و از کنار رول می کنیم. رول بدست آمده را دور خودش می پبچیم.

مرحله پنجم

سپس داخل یک سینی یا قالب که که از قبل کف آن را چرب کرده و کاغذ روغنی پهن کرده ایم قرار می دهیم. روی آن را پوشانده و ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم. بقیه چانه ها هم به همین ترتیب درست می کنیم و استراحت می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از نیم ساعت روی آن را باز کرده و کمی با دست خمیر را باز می کنیم. در ادامه یک کاسه برداشته و مواد رومال را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس از مواد با فرچه روی نان می مالیم و رومال می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را درون فری که از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار می دهیم تا بپزد و روی آن طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و با فرچه کمی روغن روی آن می مالیم تا براق شود.