طرز تهیه چیز کیک تیرامیسو

طرز تهیه چیز کیک تیرامیسو ایتالیایی یخچالی

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی است که به صورت لایه ای با بیسکوییت مخصوص و کرم پنیر و خامه تهیه می شود. در چیز کیک تیرامیسو، پایه یک کیک ساده اسفنجی است که با مواد چیز کیک کاور می شود. همچنین کیک با قهوه خیس می شود که طعم تیرامیسو را به خود می گیرد. این چیز کیک بسیار خوشمزه است و می توان به عنوان دسر در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک تیرامیسو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک تیرامیسو
قهوه تلخنصف پیمانه
خامه شیرین شده و فرم گرفته۳۰۰ گرم
ماسکارپونه۲۵۰ گرم
پنیر خامه ای۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
ژلاتین۶ ورق
شکر۵۰ گرم
وانیلبه مقدار لازم
مواد لازم برای کیک اسفنجی
تخم مرغ۴ عدد
آب سرد۴ قاشق غذا خوری
وانیل شکری۱ قاشق مربا خوری سر پر
شکر۲۰۰ گرم
آرد۱۸۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری سر صاف

طرز تهیه چیز کیک تیرامیسو

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه با طعم تیرامیسو در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و با همزن به خوبی هم می زنیم تا کاملا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

سپس آب سرد را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به آن اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شود. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله سوم

کف قالب را کاغذ روغنی پهن می کنیم و روی آن را چرب می کنیم. مواد خمیری را داخل آن ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار می دهیم تا کیک پخته شود. کیک را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله چهارم

سپس از قالب جدا کرده و کاغذ روغنی را به آرامی از روی آن بر می داریم. در ادامه روی توری کیک قرار می دهیم تا کیک کامل سرد شود و از حرارت بیفتد. سپس درون یخچال به مدت یکی دو ساعت قرار می دهیم تا کامل سرد شود.

مرحله پنجم

قهوه تلخ را درون یک لیوان درست می کنیم و روی کیک سرد می ریزیم تا خوب به خورد کیک برود. یک کاسه برداشته و پنیر خامه ای و ماسکارپونه و شکر و وانیل را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. این کار را با همزن انجام می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله ژلاتین را در آب سرد می ریزیم و خیس می کنیم تا در آب به طور کامل حل شود. در ادامه یک قابلمه مناسب برداشته و چند قاشق از مواد پنیری و خامه را درون آن می ریزیم و کمی حرارت می دهیم تا مواد روان شوند.

مرحله هفتم

بعد از ۷ دقیقه که ژلاتین درون آب خیس خورد و نرم شد از آب خارج کرده و با مواد گرم مخلوط می کنیم تا حل شود. این مایع را به مخلوط پنیری اضافه کرده و آرام هم می زنیم تا به خورد کرم برود. در آخر خامه فرم گرفته شده را هم اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

کیک را درون یک قالب کمربندی قرار داده و روی آن را از مخلوط کرم می ریزیم و به مدت ۴ تا ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و سفت شود. به آرامی از قالب کمربندی خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.